Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: Siyah 22 | |
Yazar | Mesaj |
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Konu: Siyah 22 Gönderim Zamanı: 17/12/2006 Saat 23:17 |
Merhaba,
Bu maketi yary?ma kysmynda yapyyordum. Ama etrafymdaki maketçilerin gece gündüz oturup yary?malara maket yapmasyny/yeti?tirmesini izleyip sinirlenirken benim de ayny hareketi yapmamyn do?ru olmayaca?yna karar verdim. O yüzden "Siyah 22" artyk burada. Eylül ayynda kokpitiyle oynayyp byrakty?ym Bf109'u saymazsak, 18 yyldyr ilk defa bir makete ba?lyyorum. Son maketim bir F-105'ti, bu ise bir Bf109 olacak. Bugün kutusu yeni açylan 1/32 Hasegawa Bf109G-6'nyn birkaç foto?rafyny çektim. Kokpitteki bazy detaylar üzerinde oynamak istedi?imden sanyrym kkpitin temiz halinin a?a?ydaki foto?raflaryny basmak gerekiyor. Ykinci Dünya Sava?y'ndaki Alman Hava Kuvvetleri'ne ilgi duymaya Don Caldwell'in "JG 26, Top Guns of The Luftwaffe" adly kitabyny okuduktan sonra ba?ladym. O zamandan beri Luftwaffe hakkynda birçok ?ey okuduysam da, JG 26'nyn benim için hep ayry bir yeri oldu. JG 26'da birçok iyi pilot görev yapty. En iyi bilinen Adolf Galland ve Josef Priller'in öne çykmalary sanyrym JG 26'nyn birçok pilotunu arka planda byrakty. Uzun süre III. Gruppe'nin komutany olup 70'den fazla uçak dü?üren Klaus Mietusch bunlardan biri. Onun sakin ki?ili?i sanyrym birçok Luftwaffe hayranyny etkilemi?tir. Ben de o hayranlardan biriyim ve yyllar sonraki bu ilk maketim için Klaus Mietusch'un 1944 ortalarynda uçtu?u Bf109'lardan biri olan "Siyah 22"yi seçtim. Yukarydaki çizim Thierry Dekker tarafyndan yapylmy? bir profil. Dekker'in asyl çiziminde uça?yn pervane kapa?y üzerinde beyaz spiral vardy. Fakat Don Caldwell'in kitaplaryndaki çizimde "Siyah 22" nin burnu siyaha yakyn bir koyu ye?il olarak veriliyor. Caldwell'in Alman ar?ivlerinde JG 26 üzerine yapty?y ara?tyrmalar dü?ünüldü?ünde ben onun renklerini do?ru kabul ettim. Ayryca Fransa'da üstlenmi? Alman uçaklarynyn burunlaryna spiral yapylmasy emri Haziran 1944'te çykarylmy?ty. Ben "Siyah 22"nin Nisan 1944'teki halini yapmak istedi?imden, Dekker'in profilinde düzeltme yaptym. Bunun yanynda "Siyah 22"nin elimdeki foto?raflaryna bakty?ymda gövdenin arkasynda duran siyah renkli "I"nyn Dekker'in profilinde biraz geride kaldy?yny gördüm. Bu nedenle bunu birkaç milimetre öne aldym. Son olarak da yine foto?raflara bakyp Balkenkreuz'u biraz koyula?tyrdym. Profil iyi oldu. Bakalym maket nasyl olacak. Bunlary yazarken kokpitte düzeltmelere ba?ladym bile. Foto?raf makinem olmady?yndan buraya maketin son halini basamyyorum. ?u a?amada kafama takylan tek yer motor içinden geçen topun kokpitteki kapa?y. "Siyah 22" nin normal bir Bf109G-6 my, yoksa burnunda 30mm'lik top ta?yyan bir Bf109G-6/U4 mü oldu?u bilinmiyor. Bunu tek bilecek ki?i olan Don Caldwell'e de mail atyp bir maket için bu soruyu sormanyn ayyp olaca?yny dü?ünüyorum. Elimdeki kaynaklar U4'lerin ço?unlukla 440000 blo?unda üretilen G-6'larda oldu?unu yazyyorlar. Ama sava?yn ortalarynda birçok normal G-6'ya üretim sonrasynda 30mm top takylyp U4'e dönü?türüldü?ünü de biliyorum. Mesela bugün Avustralya'da sergilenen 163824 seri numaraly G-6, sonradan U4'e dönü?türülmü? uçaklardan biridir. Filosunda birçok U4 varken bir grup komutanynyn normal bir Bf109G-6 ile uçmasy aklyma yatmasa da ben kaynaklara ba?ly kalarak bu maketi U4 yapmayaca?ym. "Siyah 22" ne Ykinci Dünya Sava?y'ndaki en renkli Bf109'u, ne de ünlü bir asyn uça?y. Fakat Mietusch hakkynda birçok yazy okuyan biri olarak bence o sava?yn en güzel 109'u. Mietusch'a duydu?um saygy nedeniyle onu gerçe?ine en yakyn ?ekilde yapmayy istiyorum ve umarym bunu ba?aryrym. Herkese iyi geceler. |
|
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 00:35 |
Kokpitte bazy detaylary yapmaya ba?ladym. Makette kokpit zemini ile yan duvarlar arasynda büyük bir bo?luk var. Bu bir kalyp hatasy de?il. Sadece Hasegawa, maketi tasarlarken oraya önem vermemi?. Elimdeki kitaplardaki foto?raflara bakynca zemin ile duvarlaryn biti?ik oldu?u gördüm. Böyle de olmak zorundaydy, çünkü kabaca ayny kokpit tasarymyna sahip Bf109G-1, G-3 ve G-5 modelleri basynçly kokpite sahipti. Yani kokpit, gövdenin di?er taraflaryndan ve dy? ortamdan yalytylmy?ty.
Hasegawa kokpit zemininin ölçülerini nispeten do?ru yapty?yndan, yan duvarlary a?a?y do?ru uzatyp, kokpit zeminini de hafif geni?letince iki yüzeyi bulu?turdum. Hasegawa yan duvarlara biti?ik dikmeleri çok geli?igüzel hazyrlamy?ty. Önce bunlary ve sonradan yerlerine yenilerini yapaca?ym yatay destekleri tra?ladym. Ardyndan 0.8mm'lik plastikten dikmeleri do?ru biçimde kesip yerlerine yapy?tyrdym. Daha sonra da 0.3mm kalynlyktaki plastikten yatay destekleri hazyrlayyp yerlerine yapy?tyrdym. Birbirine paralel uzanan bu yatay destekler kokpitin hemen arkasynda ba?layyp ilk dikmede bitiyorlar. Ben de öyle yaptym. Bf109G'nin kokpit sa? duvardaki sigorta kutusuna detay eklemek gerekiyordu. Sonuçta enjeksyon kalypta hazyrlanan bu parçaya Hasegawa iyi detay ekleyememi?ti. Gerçekte bu kutuya onlarca kablo giriyor ve hemen üzerinden de motora yakyt ta?yyan hortum geçiyor. Hortumun sigorta kutusu üzerinde kalan kysmynyn bir parçasy camdan yapylma. Buradaki amaç pilotun yakyt aky?yny görerek denetleyebilmesi. A?a?yda Hasegawa'nyn verdi?i parça görülüyor. Sigorta kutusuna gelen kablolary ve yakyt hortumunu kesip parçayy temizledim. Daha sonraki günlerde hem kablolary, hem de yakyt borusunu kendim yapaca?ym. Bf109G-6'larda sigorta kutusunun altyndaki oksijen kontrol sistemi, kokpitin duvaryna de?il, bir metal plakaya takyly durur. Hasegawa'da bu plaka verilmiyor. Ben 0.2mm'lik plastikten bu plakayy yaptym ve oksijen regülatörünü yerine yapy?tyrdym. Hasegawa'nyn gövdeye biti?ik verdi?i oksijen vanasyny da yeniden yapyp yerine takynca burasy bitecek. Birkaç küçük detaya da ba?ladym. Sol taraftaki gaz kolunun ba?ly durdu?u kutunun ortasynda kollaryn gidip geldikleri yary?y kesip açtym. Bu kutudan çykan iki boru motora gidiyor. Bunlary bakyr kablodan kesip yerlerine takaca?ym. Zaten biri foto?raflarda görülüyor. Di?erini de kesip yerine oturtaca?ym. Kokpit henüz bitmedi. Birkaç detay daha ekleyece?im. Kokpiti tamamlayyp gövdeyi kapatyca parti vermeyi dü?ünüyorum. Sonra biraz kokpitten kopmak için gövdeyle u?ra?maya ba?ladym. Makette uça?yn kuyru?u ve ön tarafy ayry çykyyor. Böylece Hasegawa, kysa kuyruklu Bf109G-6 ile uzun kuyruklu G-14 için tüm gövdeyi yapmaktan kurtuluyor ve sadece kuyruklary de?i?tiriyor. Maketin yapym planynda gövdenin ön parçalaryny ayry, kuyruk parçalaryny ayry birle?tirdikten sonra bunlary yapy?tyrmam gerekti?ini gösteriliyor. Ama okudu?um yorumlarda bu maketin en sorunlu yerinin burasy oldu?u yazyyordu. Ben de önce sa? tarafyn kuyruk ve ön gövde parçalaryny yapy?tyrdyktan sonra aynysyny solda yaptym. Bunlary birbirine yapy?tyrynca gövde kapanacak. Bu arada kuyruk dümenini kesip ayyrdym. Siyah 22'nin elimdeki tek foto?rafynda dümen hafifçe sola yatyk görülüyor. Makette az da olsa dümeni kyrmak için dümenin ba?landy?y gövdedeki plasti?in kalynly?yny azaltmak gerekiyor. Bu nedenle önce maket byça?y ve sonra da zympara ile kuyruktaki et kalynly?yny incelttim. Kuyru?un üst tarafynda kalan kysmyn içini plastikle ve macunla dolduraca?ym. |
|
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 00:53 |
Unuttum. Bf109G'lerde kanopinin kapandy?y zeminde iki tarafta iki?er büyük vida vulunuyor. Perçin de?il. Önce 0.135mm'lik uçla buralara delikler açtym. Sonra artyk plastik eritip uzatak incelen kysmy bu deliklerin alt tarafyndan geçirdim. Ardyndan yukaryda kalan fazla kysmy, tepede 0.5-1 mm kalacak ?ekilde kesip zympara ile uçlaryny yuvarladym. Son olarak da buralara çok az Tamiya Extra Thin yapy?tyrycy dokundurup çapaklary aldym. Böyece dy?a detay vida ba?larym oldu.
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 04:13 |
Orjinalini yazan: baturavgan
Merhaba, Bu maketi yary?ma kysmynda yapyyordum. Ama etrafymdaki maketçilerin gece gündüz oturup yary?malara maket yapmasyny/yeti?tirmesini izleyip sinirlenirken benim de ayny hareketi yapmamyn do?ru olmayaca?yna karar verdim. O yüzden "Siyah 22" artyk burada. Raaakiplerimiz çok güçlü, önümüzdeki maçlara bakaca?yz, 1 ayda da yeti?tiremem ben bunu desene açykça:))))))) (ver gazy tadynda) ?aka maka bu tatta devam ederse çok leziz bir model olacak (objektif yorumdur, bundan yüz bulup bana kedi kakalamaya çaly?mayynyz Batur bey). Bu arada fotograf deste?ini de Özkan beylerden aldy?ynyzy görüyorum, mümkünse o rotada devam edin:))) |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 06:43 |
Sen de?il misin ben Almanya'dayken gelip gidip kedileri seven? Sen de?il misin "evim olsa hepsini alyrym" diyen?
Evet. Çift fla?ly bazy ki?ilerden destek alyyorum. |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 09:29 |
ne diyeyim ki, hani cesaretim olsa yapayym diyorum amma bir de detay yapma i?lerine girsem senelre sürer herhalde (KÇG olayy için bahane, heh heee)
Ellerine sa?lyk, bu arada o vidalar ne için orada acep bir fikir var my? Saygylarymla, |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 11:26 |
Ne i?e yaradyklaryny bilmiyorum. Arkadaki pilotun syrtly?yna tam denk dü?müyor. Ben kokpiti daha yapy?tyrmady?ymdan syrtlyk yerine oturmady. Ama oturunca bile vidaya denk dü?meyecek. Öndekinin de ne i?e yarady?yny bilmiyorum. Altlarynda herhangi bir?ey yok. Belki de iskeletin bir parçasyny tutuyorlardyr.
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2006 Saat 14:33 |
Kanopi sa?a sola kaymasyn diye bir nevi di? görevi görüyor olabilirler
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
baturavgan
Üye Kayıt Tarihi: 26/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 124 |
Gönderim Zamanı: 25/12/2006 Saat 18:58 |
Kokpitin duvarlaryny RLM 66'ya boyadym. Sa? duvar iyi oldu ama sol duvardakini be?enmedi?imden boyayy söktüm. Yeniden boyayaca?ym.
Sa? duvardaki sigorta kutusuna gelen kablolary yaptym. Gerçekte gümü? ve sary renklerdeki bu kablolaryn üzerindeki örme dokuyu yurtdy?yndan aldy?ym iplikler sayesinde verebildim. Bf109 kokpitlerinde pilotun syrtyny yaslady?y zeminde üçgen ?eklinde bir çykynty var. Sanyrym bu fabrikada de?il, filolarda eklenen bir parça. Bazy 109larda bu üçgenin ucu kesik oluyor. Uçaklar filolara teslim edildi?inde (veya hatta fabrikada) koltu?un syrt kysmy bir metal plaka ile kaplanyyor. Plaka, syrtly?yn iki tarafyndan inen iskeletle daha yumu?ak bir geçi? yaparken, üst tarafta da ileri do?ru çykynty yapan o ters üçgeni olu?turuyor. Bu üçgenin altynda bir?ey var my bilmiyorum. Bu üçgen tahminimce emniyet kemerlerinin ba?landy?y vidalary kapatmak için yapylyyordu. Bu vidalaryn uçlary bir it dala?y syrasynda sürekli hareket eden pilotun syrtyna kolayca batabilir. HS'de filan sorsak nedenini bir bilen çykar. Ben önce syrtlyk ile kendisine dike geçen iskeletin arasyna plastik parça ekledim ve açyyy yumu?attym. Daha sonra 0.4 mm'lik plastikten uygun bir üçgen kesip yerine yapy?tyrdym. Aralary macunla doldurduktan sonra tüm syrtly?y kalyn aluminyum folyo ile kapladym. Boyamadan önce bir defa daha aluminyum folyo ile kaplayym hatlary yumu?ata?ym. Daha sonra motorun içinden geçen 20 mm'lik topun kokpitteki kapa?yny yapmaya ba?ladym. Hasegawa bu parçayy çok kö?eli veriyor. Y?in ilginç yany bu kapak uça?yn sava? zamany basylan kullanma kylavuzlarynda Hasegawa'dakine benzer gösteriliyor. Fakat sava? zamany çekilmi? Bf109 kokpit foto?raflarynda bu kapak hafif sa?a yana?yk, asimetrik ve daha yumu?ak hatlara sahip gözüküyor. Ben de parçayy yerine yapy?tyrdyktan sonra biraz plastik ekledim ve zympara ile hem sa?a yana?yk olarak asimetriyi, hem de yumu?ak kenarlary yaptym. Ayryca parçanyn üzerinde olmasy gereken iki tane kaynak çizgisini de maske ve Mr.Surfacer ile yaptym. Kokpit zemininin daha çok i?i var. Ama ancak yylba?yndan sonra bunlara devam edebilece?im. Düzenleyen baturavgan - 25/12/2006 Saat 20:02 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |