Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Haberler
 Modelsitesi Forumu : Duyuru ve Uyarılar : Haberler
Mesaj icon Konu: Nautilus pist raporu Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Konu: Nautilus pist raporu
    Gönderim Zamanı: 08/06/2006 Saat 10:31
Bu akşam itibariyle pistin siftahını yaptık. Pistin tasarımı Umut Mutlu'ya ait. Geçen hafta sonu Özgür Derin'le bu çizimi zemine aktardık. Bugün itibariyle bordürlerin tamamlandığı haberiyle TGR tesislerinden akşam 7 gibi mekana doğru yola çıktık. Pistte eğitim amaçlı kullanacağımız 3 adet Tamiya RTR benzinliyi yanımıza alıp mekana vardık. Geçen hafta biten havuzun yanında pist oldukça şekilli bir görünüm sunmaktaydı. Kontrol kulesi oldukça geniş bir görüş alanına sahip ve Türkiyedeki diğer pistlerin (BUMOD pistini henüz göremedim) kulelerinden çok önemli bir farkla ayrılıyor. Kuleye çıkışta merdiven yerine fiziksel engelli kişileri de düşünüp rampa yapılmış.

Elektriğinden aydınlatmasına ve güneşliğine kadar düşünülmüş olan pit masalarına arabaları yerleştirip ilk ayarlamaları yaptık. Akabinde piste çıkıp gittikçe hızlanan turlar attık. Pist üç uzun düzlüğe sahip olmasına rağmen oldukça teknik bir yapıya sahip. Kombine virajlar akselerasyonu öne çıkartacak özellikte. Diğer pistlerde bulunan trajektuara oturayım gazı sonuna kadar açayım tipi virajlar mevcut değil. RTR arabaların çok kapasiteli olmamalarına rağmen hızının fazla geldiği bir araba viraj mevcut, bu nedenle virajda mütemadiyyen gazla oynamanız gerekmekte. Yolun genişlğinin çok olmaması sebebiyle bazı virajlarda sıkı frenlemeler yapmak gerekiyor. Uzun düzlüklerin sonundaki zor virajlar sürücüye rahatlama olanağı sağlamıyor, yarış esnasında en küçük bir dalgınlıkla tur zamanınızın çöpe atmanız olası. Pit girişinin dar olarak belirlenmesi pit ekibinin güvenliğini arttıran bir husus olmuş. Pit çıkışı ise o sırada pistte olanlara tehlike arzetmeyecek bir şekilde tasarlanmış.

Bordürlerin kot farkı az olduğu için arabaya zarar vermiyor, gerçi RTR ler yüksek aletler o yüzden kıstas değil bu.

Hava kararmaya başlayınca normal lambaların spotlarla değiştirldiği aydınlatma sistemini de test etme olanağımız oldu. Spotların yarısının yanması bile ortalığı gündüze çevirdi. hepsi yanarsa gecenin köründe güneş gözlüğü takmak zorunda bile kalınabilir.

İkişer depo bitirdikten sonra elimizin de alışmasıyla oldukça eğlenceli vakitler geçirdik. Pİstin henüz tozlu olması nedeniyle olay drifting e kaydı ve iyice coştuk, Ben gene bir Ufuk klasiği olarak Özgürü yoldan attım arada.

Pist resmi olarak açılıncaya kadar (cumartesine kadar)yarışta kullanacağımız arabalarla da deneme sürüşleri gerçekleştirmeyi planlıyoruz, neticesini yazarım. Yarın gün içinde fotoğraflarını da çeker paylaşırım son durumun.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/06/2006 Saat 13:38
Benzinli araba ha?
Vay anam vay.İlk günden patlatacanız güzelim pisti :)).Yazıktır bu hamburger kralına.
IP
BUROCK
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Konum: Bursa
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 929
Alıntı BUROCK Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 09/06/2006 Saat 09:53
Ulkemizde yeni ve dunya standartlarinda pistlerin acildigini duymak sevindirici. Burmod (Bursa) pistide cok guzel oluyor. Resim isterukk
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide