![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Sivil Araçlar | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 02/09/2005 Saat 07:38 |
Selam
Tamiya Z3 modelini, adım adım nasıl topladığımı anlatacağım. İlk adımda, sivil otoculukta kaportayı boyaya anzıl hazırladığımı, sizlere paylaşmak istedim. ![]() ![]() Resimde görüldüğü üzere modelimiz, kaportasında bir dolu, kalıp çizgisiyle çıkıyor. Bu çizgileri, boyadan önce yok etmek gerekiyor. Modelimize dalmadan, ilk iş olarak, modelimizi deterjanla köpürtülmiş ılık suda yıkıyoruz. Bunu yapma sebebimiz, Üretim sırasında modelin üzerinde kalan kimyasalları temizlemek, böylece boyanın daha iyi tutunmasını sağlamak. ![]() |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Deterjanlı su hazırken yıkadıktan sonra zımpara da yapabilirsin, hafızamın yalancısıyım ama Tamer Özkan ustamız bu konuda zımpara kolaylığı için böyle bir beyanat vermişti diye hatırlıyorum. Yapmadığım denemediğimden kelli gerçi ona sormakta fayda var.
|
|
![]() |
|
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() |
Modelimiz kuruduktan sonra, zımpara işlemine geçebiliriz.
Ben bu modelde, 1000kum su zımparası kullandım. Zımpara yaparken, dikakt edilmesi gereken zımparaladığımız bölgelerin formunu zedelemeden, çizgiyi yok etmek. UNutlmaması gereken, zımparanın, ilk olarak çıkıntılı yüzeyleri eriteceğidir. BU sebeple çıkıntılı yüzeyleri zedelememeye dikkat etmekte faysa var. Aynı zamanda, kalıp çizgisi, bir çukurun, yanında ise, fazla zımparalayıp çukuru yok etmemeye dikkat etmek gerekir. Su zımparasında, adı üstünde zımparayı ya suya daldırıp kullanıyoruz, veya akan suyun altında zımpara işlemini gerçekleştiriyoruz. Tabi susuz da zımpara iş görecektir, ancak bu sefer iki üç sürtüşte gözenekleri dolan zımpara, kullanılmaz hale gelecektir. ![]() Resimde modeli zımpara işlemi bittikten sonra görüyorsunuz. Görüldüğü üzere çizgiler çıplak gözle bakıldığında, hala ordaymış, gibi gözüküyor. Bunun sebebi, kalıp çizgisinin olduğu bölgede plastiğin daha yoğun bir kıvamda olması ve koyu bir renk almasıdır. Peki o zaman çizginin yok olup, olmadığını nasıl anliyacaz? Basit, tırnağığımızn ucuyla veya bir kağıdın köşesiyle çizginin üzerinden geçiyoruz, eğer kağıdımız veya tırnağımız çizgiye takılıyor ise, çıkıntı hala orda demektir, zımparaya devam. TAbi bazı, kalıp bozukluklarıi çukurlar, tırnakla hissedilemeyeceki kadar incedir. Ve model boyanınca bu bozukluklar aha ben burdayım şeklinde bağırırlar. Bu durumda da yardımımıza, süper icat Astar boyası yetişiyor. Astar, açık renk olduğundan, bütün bozukluklar, bir anda ortaya çıkıyor, ayrıca, boyanın tutunmasını arttırmak için astardan iyisi yok! ![]() Aletin bir güzel astarlanmış hali. astar kuruyunca hemen meraklı gözlerle kalıp çizilerini arıyoruz, ve puff! ön tarafta çigiler yok olmuş. Sonrasında daha iyi ışıkta dikkatle baktığımız zaman, kaportanın üzerinde, ve arka tampondaki çizgilerin orada durduklarını görüyoruz. ![]() |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() |
tekrar 1000kum zımparamızı alıp, bu istenmyien çizgilere girişiyoruz.
![]() Bu resimde, zımparayla girişilmiş kalıp, çizgisi gözüküyor. Bu resime dikaktli bakılırsa, bütün bölge zımparalandığı halde, kalıp çizgisinin sol tarafı, astardan temizlenmişken, çizginin sağ tarafında hala astar durmakta, bunun sebebini aşşağıdaki şemadan anlayabiliriz. ![]() "şekil 1" de, kalıp çizgimiz, yeterince yenmemiş. Zımpara kağıdı, kalıp çizgisinin dibine değemediği için, bu bölgede hala astar boyası kalmakta. zımpara işi sürdükçe, "şekil2" ye geçiyoruz, ki burada kalıp çizgimiz, daha da yok olmuş ve yanında kalan astarlı bölge azalmış durumda. Bu mantıktan yola çıkarak, çizginin sağında veya solunda, hiç astar kalmadığı zaman, çizgini artık çevresi ile aynı seviyeye geldiğini biliyoruz. Böylece kalıp çizgimiz yok olmuş oluyor. Tabi bir çizgiyi yok edeyim derken, o güzel astarlı görünüm, bu resimdeki görünüme dönüşüyor: ![]() Gözünüz korkmasın, bir kat daha astar ile bu görünüm ortadan kalkıyor. Düzenleyen cerginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() |
Tabi unutmadan bir de şöyle kalıp bozukluklarımız var: çukur şeklinde. Bunları da zımparalayınca, etrafı astardan temizlenip, çukur bir bölgede astar kalınca farkediyoruz.
![]() Bu hatayı da güzelce zımparalayarak yok ediyoruz. Alet çizgilerden bürnünce böyle güzel bir görünüme kavuşuyor: ![]() Model bu durumda iken, parmağınızı sürtereki yeterince pürüzssüz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Ben modeli daha pürüssüz hale getirmek için, akan suyun altında 2000kum zımpara ile okşar gibi zımparaladım, böylece gerçekten pürüssüz kaymak gibi biryüzey elde etmiş oldum. Umarım faydası dokunur. iyi modeller. Ceki Erginbaş Düzenleyen cerginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
SLAVE
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 126 |
![]() ![]() ![]() |
Ceki bey cok güzel anlatmişsiniz makaleler bölümüne alinsin
derim. |
|
01010011 01001100 01000001 01010110 01000101
Where nothing in its place,lies disorder Where in the desired place there is nothing,lies order |
|
![]() |
|
HAKAN
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 876 |
![]() ![]() ![]() |
İşin püf noktalarını iyi kapmışsın.Tebrikler.
![]() |
|
![]() |
|
BUROCK
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 929 |
![]() ![]() ![]() |
Forumun sivil makalecisi belli oldu
![]() Ceki gercekten detayli ve anlasilir bir makale oluyor sevgili admin makaleler kismina ekleyecektir umarim. Devamini bekliyoruz ,eline saglik |
|
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise You Must First Be Young and Stupid !! |
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
Ceki mail olarak bunu yollarsa sevgili admin (bu ben oluyom) ekleyecektir tabii ki.
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
BUROCK
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 929 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Ares
Ceki mail olarak bunu yollarsa sevgili admin (bu ben oluyom) ekleyecektir tabii ki. O yuzden sevgili diye hitap ediyoruz zaten sevgili adminimiz ![]() |
|
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise You Must First Be Young and Stupid !! |
|
![]() |
|
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() |
Ufuk abi ben bunları yollarım yollamasına da belge 19 mb olmuş. nasıl oldu anlamadım. zaten yeni format çekmişim, word de yok. naapsak, cdye mi çekip barkınla mı yollasak. Gerçi bütün makale resimler burda bir copy paste işi bitir.
![]() Napalım? hatta sen bu yazıyı alıp, üstüne nasıl cillop yüzey boyuyoruz, verniği nasıl atıyoruz, konulu yazılar da eklesen (hani yazmıştın ya) şahane olur ![]() Düzenleyen cerginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |