Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: f-16 blok 60 projesi Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
KaanX
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 883
Alıntı KaanX Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 07/11/2005 Saat 23:29
f-16.net'ten linklenen resimler maalesef forumda görünmüyor.

Burun mevzusu konusunda zamanında ARC'de bayağı bir beyin patlatılmıştı. Sonunda ikisinin de tam yandan çekilmiş fotolarını üstüste konarak aynı olduğuna karar vermiştim. Sonradan lockheed martin'de çalışan bir elemandan da bu konuda konfirmasyon gelmişti. Normalde bulunmayan bir panel çizgisi yüzünden burun farklı görünüyor, ama aynı imiş aslında.

Yeminli modelci
IP
Erinç Özgür
Moderator Group
Moderator Group
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı Erinç Özgür Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 00:11
Kaç yapıyor acaba bu? Ciddiyim, yani bu kadar çıkıntı ciddi sürat kesiyordur, görev yükü taşımazken bile 2M yapamayabilir belki. Bilgisi olan?

Bu arada tam LERX'in ön kenarının üzerindeki slot nedir öyle posta kutusu deliği gibi?   
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
IP
KaanX
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 883
Alıntı KaanX Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 00:16
Hankisi? Birsürü şey var orada? :)

Bu arada bir düzeltme yapayım: uçakların burunları normalden farklı imiş, ancak bu fark gerçek uçakta milimetrik ölçülerde, yani modelde farkedilecek kadar değil(miş). Zaten o kadar farkı zımparalarken biz yapıyoruz...

Düzenleyen KaanX
Yeminli modelci
IP
volkan
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 24/10/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 442
Alıntı volkan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 00:26
Kaan Bey merhaba,

Resimleri duzelttim artik gorunuyorlar..
Cevap icin tesekkurler.. Demek ki fark yok denebilir. Ama resimlerde varmis gibi gorunuyor, goz yanilsamasi demek ki.

Tesekkurler, cok guzel gidiyor, kolayliklar dilerim...
Sevgi ve Saygylarymla,
volkan.
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 00:36
Orjinalini yazan: Erinç Özgür



Bu arada tam LERX'in ön kenarının üzerindeki slot nedir öyle posta kutusu deliği gibi?   

Bu fotokeşif bence, ondeki mig29 zoziginden foto cekiyor alet, polaroid, çıktıyıda üssün üstünden geçerken o delikten dışarıya atıyor.

Zamanında modelingmadness da yada arc de fantezi F18 yarışması vardı, tanker yapanlardan awacs yapanlara kadar bir yıgın eleman peydah olmustu, F-16da bunu gerçek hayatta yapmaya doğru gidiyorlar kanımca, bu kadar da yüklenilmez ki bir kasaya! Bu gidişle benim donanma tipi F-16 fantezimi de gerçekleştirirlerse şaşmam artık.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Erinç Özgür
Moderator Group
Moderator Group
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı Erinç Özgür Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 01:03
Hehehe, 109 bundan beterdir. Yani kanat içinden roket bile attırmışlar garibe, bu daha ne ki?
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 01:20
Sonu F-104 gibi olmasında.
IP
KaanX
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 883
Alıntı KaanX Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 01:24
f-104 ne oldu ki?
Yeminli modelci
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 01:33
Başlangıçta hafif,radar taşımayan,basit bir uçak iken yüklenen onca şeyden sonra patır patır çakıldılar.Daha ne olsun.
Gerçi F-16 daha iyi dayandı onca yüklemeye.
Günümüz teknolojisi hatayı daha erken yakalıyor ama bi yerden sonra olay kopacak diye düşünüyorum.
IP
carlgustav
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12/01/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1190
Alıntı carlgustav Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 02:01
Aabi block 60'da damar damar üstüne binmiş.
A critic, is a legless man who teaches running.
IP
Erinç Özgür
Moderator Group
Moderator Group
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı Erinç Özgür Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 02:47
İdris, F-104'ün sorunu ağırlık değildi, başka dertleri vardı.
F-16, ilk protipinin fabrikadan çıktığı ilk günden bugüne kadar her gün yaklaşık 1/2 kilo almış. Fat actress
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
IP
carlgustav
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12/01/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1190
Alıntı carlgustav Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 06:00
İtalyanlar'ın shaker/kicker denilen basit bir sistemi varmış F-104'lere ekledikleri. Bu sistemi ekledikten sonra F-104 ile pilot kaybetmemişler.

F-104'lerde yatay stabilizatörler belli bir kafa yukarı açıdan sonra kanatların aerodinamik gölgesinde kalırmış. Bunun için "shaker" yatay stabilizenin kumanda etmeyeceği açıya gelirken kumanda levyesinde bir titreme başlatıyormuş (pilotu uyarmak için). Pilot aynı manevraya devam ederse, levyeye bağlı olan karşı ağırlık levyeyi öne çekerek yatay stabların kumada etmeyeceği açıya girmesini engelliyormuş(kicker). Yzb. Pizzo'nun kulakları çınlasın(hem babası, hem amcası F-104 pilotu, kendisi Stinger'cıydı).

Düzenleyen carlgustav
A critic, is a legless man who teaches running.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 08:10
F-104 ilk hali ile daha başarılı idi bence.
Kaslı versiyonunun zorlandığıda bir gerçek.Ama dediğim gibi günümüzde sorunu saptamak daha kolay.
F-16 ların bi ara kanatları kopuyordu kompozitlerin aşırı kullanımından.
IP
Erinç Özgür
Moderator Group
Moderator Group
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı Erinç Özgür Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 08/11/2005 Saat 18:35
O lövye zamazingosu bütün G'lerde standart diye bilirim. Ama ekstrem durumlarda kontrolü pilotun elinden alıp kendi kendini yere çaktığı durumlar da olmuş.

F-16'nın ne zaman kanadı kopmuş fazla kompozit nedeniyle? İlk defa duyuyorum!
İronik durum, hem 104 hem de 16'ya USAF pilotları lawn dart adını vermiş ilk çıktıklarında. Esas sorun tabii hemen herzaman pilotaj, makineyi tanımama, alışamama vs.
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12/11/2005 Saat 04:47
Kanadı kopanlar benim bildiğim kanatları mormal F-16'dan büyük olan F-16 devşirmesi Japon F-2'leri. Olayda kopma değil manevra esnasıdaki yüksek g'den dolayı çabuk yaşlanma zannedersem.
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12/11/2005 Saat 12:13
Bu arada Kaan bey benim bildiğim araplar bu uçaklarda Aim-120C kullanacaklar. Sizin amraamlar geniş kanatlı eski tip olanlardan ilk resimden gördüğüm kadarıyla.
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide