Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Yapim Teknikleri | |
Modelsitesi Forumu : Ahşap Modeller : Yapim Teknikleri |
Konu: 1940 Chris-Craft Barrel-Back | |
Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Konu: 1940 Chris-Craft Barrel-Back Gönderim Zamanı: 19/08/2005 Saat 22:19 |
http://groups.yahoo.com/group/modelgemi/ 'de herkez Joffre Romörkör yaparken bunların yanında devriye gezecek bir tekne yapmak lazım .Kit Dumas
Postaları ve omurga kesip, yan posta destek kirişlerini yerine yapıştırmadan oturtup lastik ile tutturup genel duruma baktım Kitin tavsiyesi ile düz bir zemine postaları hafif yapıştırdım. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 19/08/2005 Saat 22:27 |
Kelebek omurgayı yerine yapıştırdım.
Baş takoz için boşluklara parçalı ağaçları zımpara suyuna gelecek şekilde yapıştırıp ,uygun çapta bir pimaş parçasına zımpara yapıştırıp form verdim, Kıç ayna, teknenin görüntü açısından en önemli kısımlarından birisi.Tam merkezde orta destek ve kenar destek takozlarını yapıp, Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 19/08/2005 Saat 22:31 |
Kıç aynayı yerine yapıştırdım,
Tüm endaze için önce bir çıta yapıştırılıp,form verilip maun çıta kaplanması tavsiye edilmiş.Tekneyi R/C radyo kontrol yapacağım için hafif olsun diye kontraplak ile kaplayıp sonra maun ile saracağım. Karton dan mastar kestim .İki yarım olarak altı kaplayacağım Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2005 Saat 05:32 |
Kelebek omurganın farkı nedir?
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Toughbeard
Moderator Group Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 405 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2005 Saat 06:51 |
Daha önemlisi... Kelebek Omurga Nedir?
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2005 Saat 22:39 |
Omurga endaze'nin (gövde) düşey elemanı olup,dikey posta ve desteklerinin bağlantı elemanıdır.
"Kelebek Omurga" aslında bir inşa tekniğidir, Kendin yap türü inşaacı'ya parçaları önceden hazırlayarak ,tek kişi kolayca tekne yapmasına ve hafif olmasına olanak verir. Bazı ileri tekniklerde ,motor yardımı ile katlanan Salmalara da kelebek omurga denir. http://www.jongert.com/index2.html (technics sekmesinde play 'e basınız) Dumas ,Chris-Craft kitlerinde daha fazla yapıştırma alanı olması ve r/c ekipmanlarının sağlamca bağlanabilmesi için bu tip omurgayı kullanmaktadır. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2005 Saat 01:07 |
Alt gövdeyi kontraplak ile kapladım.Tekneyi sarmadan evvel her yere elim girerken elektronik'leri montaj yapıp ,kontrolden sonra sökmeye karar verdim.
Plandan taşıdığım ölçülere göre ,shaft'ı tutan "I" bracket'i yerine vidalayıp,shaft yatak kanalını açtım. Pirinçten dümen palasın a şekil verip lehimledim. Robbe firmasının ürettiği motor yatağına (mount)motoru bağladım.Kitten çıkan Dumas ürünlerine yönelik bağlantı elemanlarını kullanmayıp Robbe kaplin'ler (kırmızı parçalar)ile motor- shaft bağlantısını yaptım. Motor mil açısı ile shaft mil açısını "o" derece tutabilmek için uğraştım. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2005 Saat 01:15 |
Pil için yuva yaptım.Motor için açıya uygun destekleri sağlam olması için gürgen ağacından yaptım,epoxy ile yapıştırdım.
Elektronikler toplu halde.(sağdan-sola)Pil,motor,elektronic hız kontrol,kumanda alıcısı,açma -kapama düğmesi,dümen için hareket sağlayan servo. Dümen için piriçten bir yatak yapıp bir takoza sabitledim. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
USS Enterprise
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 730 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2005 Saat 01:54 |
Masallah masallah..
Piril piril anlatmissin, eline saglik Kartondan mastar kesme kismini biraz daha detaylandirirsan sevinirim.. Düzenleyen USS Enterprise |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2005 Saat 04:21 |
Motor Tamiya dynatech midir?
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2005 Saat 06:17 |
Orjinalini yazan: Ares
Motor Tamiya dynatech midir? Evet.Elimde baska motor ve cesitli pervaneler var.En uygun kombinasyonu ancak deneme yüzdürmesinde anlayacagim |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 02:18 |
Orjinalini yazan: USS Enterprise
Kartondan mastar kesme kismini biraz daha detaylandirirsan sevinirim.. Kartondan mastar kesimi karinası düz ve uzun tekneler için geçerli bir yöntemdir.Kısaca "V" karina tekneler içindir ."U" karinalar uygun değildir. Teknenin ölçeğinin büyük olması ve bu tekniğe uygun olması gerekir. Omurgaya bir doğru çizilip karton iskele yada sancağa düz yapıştırılır.Kurşun kalem ile taşan yerlere form işaretlenir .Boşluk kalan yerler daha sonra dışarıda deve boynu cetvel ile tamamlanıp biraz geniş kesilir.Yerine ufak,ufak alıştırmak uygundur. Yapım aşamasına dönersek, Barrel-back kıç tarafı "fıçı" form'lu tekne demektir.Bu formu verebilmek için tekneyi tavsiye edildiği gibi kontraplak ile kapladım.Motor kaportasını yaptım Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 02:23 |
BU aşama teknenin form olarak en önemli yeri.Gemi modelciliğinde BALSA ağacı kullanımı, takoz dolgu hariç tavsiye edilmez ancak kit bu yönde üretildiği için ve form verebilmek amacı ile balsa çıtalar ile baş üstü ,kabin vs etrafını kapladım.
Kıç üstünde dümen üzerine gelen yerlere balsa takoz yaptım.Yerine yapıştırmadım form verince geri alacağım. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 02:24 |
Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum
Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 08:51 |
Orjinalini yazan: Tamer Özkan
Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum. Doğru mu düşünüyorum? |
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 09:25 |
Orjinalini yazan: Korkut
Orjinalini yazan: Tamer Özkan
Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum. Doğru mu düşünüyorum? +1 |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 31/08/2005 Saat 20:24 |
Orjinalini yazan: Korkut
Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum. Doğru mu düşünüyorum? Doğru düşünüyorsun Ağabey,Teşekkür ederim.Ahşap,çalışan yani suyunun yönüne doğru bükülme eğilimi gösteren bir malzemedir bu sebep ile her ne sarılır ise sarılsın karşılıklı ,iskele-sancak sarmak gerekir. Çapraz (zigzaglı)Bini tekniği çok uygulanan bir teknik değildir ancak buraya çok uygundur. Saygılarımla Tamer Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 01/09/2005 Saat 01:57 |
En zor aşamadayım ,verilen mastarlara göre tekneye form veriyorum.Bir tarafı bitirip diğer taraf simetri vereceğim.İlk önce posta hizalarını yaptım sonra genele yayacağım.
Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Sayfa 3 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |