Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Yapım teknikleri | |
Modelsitesi Forumu : Genel : Yapım teknikleri |
Konu: Bir aceminin gunlugu - episod 1 | |
Yazar | Mesaj |
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Konu: Bir aceminin gunlugu - episod 1 Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 20:50 |
Selamlar, saygilar...
Bu hafta sonu kendime yeni bir Airbrush edindim: Badger 100GF. Bu arada bana yaklasik 2 saatini ayiran Tamer Ozkan abime de tesekkuru borc bilirim. (Tamer abi demek istiyorum izin verirseniz.) Kullanma teknikleri konusunda da 2 saat boyunca onun kafasini utuledim. Boya kivami, boyama teknigi gibi konularda bana cok yardimci oldu, sagolsun. Anlattiklarini uygulamak icin sabirsizliktan catliyordum. Purnese eve gittim. Ufuk Bey’in (ki kendisini tanimadigim icin henuz abi diyemiyorum, nerden cikti bu samimiyet denmesin diye.) Ucak Toplama Teknikleri makalesini referans alip elimdeki F4U1 Corsair’i bitirecektim. Her sey cok guzel ilerliyordu. Parcalarin birlestirilmesi gercekten makaledeki gibi ilerledi. Her parca siir gibi oturdu. Bir iki parcada zorluk yasadim. Ama tamamen acemilikten... Sira, güzel kizim Badger 100GF’yi konusturmaya gelmisti. Basima geleceklerden habersiz boyalari onume aldim. Sahne alan ilk sanatcimiz Tamiya’nin Primer’i oldu. Onume selulozik tiner’i (evet Tamer abi kalitelisinden. DYO degil ama Polisan.) aldim. Bir su sisesi kapagiyla olcerek fotograf filmi kutusunda boyayla tineri fifti fifti karistirdim. Boyayi kucuk bir cam kavanoza aktarirken kulotlu corap ile suzdum. Her sey yolunda... 3 katta atmam soylenen ince primerin ilk katina basladim. Iste sorunlar zinciri burda devreye girdi. Bir airbrush boyu uzaktan bantlar halinde atmak istiyordum. Her tur puskurtmeye modelin disinda basladim, disinda bitirdim. Ama o da ne? Ne banti? Bir airbrush boyu uzaktan bant filan belli olmuyor. Ozellikle de plastik rengine o denli yakin primer ile asla belli olmuyor... (Evet Tamer abi, boyayi yogurt kabina puskurterek denedim.) Boya tetigini iyice cek... Tembihlenenin disina cikip biraz yaklastim. Evet evet belli oluyormus. Uzaklastim. Stres boy gosterdi. Peki dedim durdum. Hadi bi kat daha dedigimde olay koptu. Ucak grenli olmaya baslamisti. Ustunde toz gibi birikmeler olusmaya basladi... Olan oldu dedim kestim. Acaba fine head icin primer’i biraz daha mi inceltmem gerekirdi? Ya da primer denen sey oyle grenli mi olur? O kadar uzaktan atilan boya bantlar halinde ucagin dikine mi yoksa yatay olarak mi uygulanir? Bilemedim. Yoksa cok mu sacma sorular? Tozlanan yerlerin 1200 zimparayla hafifce ustunde gecince aslinda primer’in plastik renginden farkli oldugunu anlamistim. Tuhhh. Bazi yerler daha koyu gorunuyordu. Ani bir kararla Ufuk Bey’in makalesinden disari cikip modelim eski olmayan bir Corsair olsun dedim. Cunku belli ki kendisinin uygulamalari benim kabliyetim disinda kaliyordu. Hemen Tamiya XF19 Sky Gray’ini fifti fifti karistirarak hazirladim. %10 beyaz ekledim (Tamer abim sagolsun scale effect bilgisi icin.) Ama daha dogru durust airbrush kullanamayan biri olarak biraz densizce hareket ediyormusum gibi geldi. Neyse dedim, her sey kitabina uygun olsun. Tabana boyayi uygulamaya basladim. Tanrim... sonuc bir felaket. Yer yer grenli dokuda, kimi yerde plastigin koyulugunda bir taban. 3 kat attim. Koyuluklar kapanmadi. “Primer’den agzi yanan boyayi daha da inceltir” diye bir acemisozu dogmus oldu. Panik duygusu esliginde ucaga airbrushla biraz yaklasmisim herhalde. Yer yer bol boyali, yer yer koyu tonlu bir tabanim vardi elimde. “Seninle basim dertte, ne yapsam bilmiyoruuuummm” parcasi coktan kafamda cinlamaya baslamisti bile. Yok yok boyle olmayacak deyip Ufuk Bey’in makalesine geri dondum. Komple Tamiya XF17 Sea Blue atacaktim ucaga. Oncesinde verdim odunu kavanoza: XF16 Flat Aluminium. Kanatlarin ucus kenarlarina, kanat ustlerine, kanopi kenarlarina boya tetigini urkekce cekerek attim, binbir cefayla... Ardindan da XF17. Aluminyum ortaya ciksin diye biraz zimpara. Ama artik temizlikten cok uzak bir ucak duruyordu elimde. Kirletme tekniginden cok insaasindan kirli duruyordu. O denli ki fotografini cekip gondermek icin bile cok dusundum. Bu ucak ucar mi acaba deyip camdan atmak gibi vandal duygular kapladi icimi... [URL=http://img503.imageshack.us/my.php?image=corsair2ii.jpg] http://img503.imageshack.us/img503/6966/corsair2ii.th.jpg"&g t;[ / URL] Daha once yaptigim M4 Sherman acemi sansi miymis acaba? Farkli ve oldukca ilkel bir airbrush kullanmistim. (Proxxon kompresor kiti icinde cikani) Onda hic boyle sorunlarla karsilasmadim. Ama sanirim AFV’ler kirletme isine daha cok tolerans taniyor. Ama en azindan bir eskitme isini becerdim. Yeni kapanmis televizyonun ekrani antistatik etkiyle havadaki kuru boya zerreciklerini toplamis. Yillardir kullanilmayan tozlu gorunumlu bir televizyonum oldu. Sildim, gecti. Sen bu isi birak diyenler ya da yorumlari olanlari canla basla dinlemeye hazirim. Düzenleyen Big Lebowski |
|
Flashback
Üye Kayıt Tarihi: 13/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 321 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 21:12 |
Geçmiş olsun bence akrilik boyayı akrilik tiner veya alkol ile inceltip dene bakalım ne olacak,zira sorun bundandır diye düşünüyorum.
|
|
Tuna Onay
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 22:09 |
Kompresörün basıncından hiç bahsetmemişsiniz. Yüksek basınçla uzaktan atılan boyalarda oluyor bu anlattıklarınız genelde.
|
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 22:23 |
Proxxon kompresorunun hava basinci 2 bar. Kompresore herhangi bir ek
taktirmadan sorunu giderebilir miyim acaba? |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 22:44 |
Gereğinden yüksek basınç ile yada gereğinden uzak mesafede atılan boyaların "kuru " düşeceği konusunu konuşmuştuk.
Boya veya astarın kullanılmadan çok iyi karışması gerektiği ise ayrı konu. Airbrushı tanımak için modele uygulamayın,ayrıca regülatörü olmayan kompresör ile her zaman aynı kıvam ve uzaklıkta kullanabilirsiniz uyarısı yaptım. Tüm teknikler bir seferde olmaz,Ufuğun makalesini aynen uygulayın ,astar yerine en açık rengi de kullanabilirsiniz demiştim Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 23:10 |
En acik rengi astar diye kullanabilirsin, sin, sin, sin... Evet Tamer abi, astar isi diskiya sarinca bu sozleriniz aklima geldi. Boya kuru dustu hakkaten. Hava basincini simdilik azaltamiyorum. O halde ben gidip airbrushla uzaklik alistirmasi yapiyim. Kuru dustu tabirinden cikarimim da adi ustunde kuru olan boya model ustunden zimparasiz da alinabilir degil mi? Kisaca basinc ve mesafe ile ilgili: Geregi dusunulecek, geregi denenecek, sonuc gorulecek. Daha cok denenecek. |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 23:39 |
Orjinalini yazan: Big Lebowski
kuru olan boya model ustunden zimparasiz da alinabilir degil mi? Detaylara zarar vermeden sulu zımpara yapılır. Orjinalini yazan: Big Lebowski
Geregi dusunulecek, geregi denenecek, sonuc gorulecek. Daha cok denenecek. Yaz Oğlum; gereği düşünüldü; regülatör bir kez daha tavsiye edildi.modelin üzerindeki boyaların sökülmesi için stinca yada hidrolik önerildi.Makalenin yavaş ,yavaş uygulanması karara bağlandı Düzenleyen Tamer Özkan |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |