Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Off-Topic | |
Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic |
Konu: Yeni Havacilik Müzesi | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
selim59
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 27 |
Konu: Yeni Havacilik Müzesi Gönderim Zamanı: 20/11/2005 Saat 21:40 |
hurriyetim.com'dan alıntı
"İşte yeni Havacılık Müzesi Mimar Çağlayan Tuğal tarafından tasarlanan yeni Havacılık Müzesi, 2007’de kapılarını açıyor. İstanbul Yeşilköy’de mevcut müzenin arazisine inşa edilecek hangar görünümündeki müze, Avrupa’nın en büyük havacılık müzesi olacak. Tasarım çalışmaları geçen yıl başlayan Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na ait Havacılık Müzesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin finansmanını üstlendiği projeyle yepyeni bir çehreye kavuşacak. İhalesi önümüzdeki günlerde yapılacak projede inşaatın nisanda başlaması planlanıyor. Tamamen kapalı alana sahip 140 metre uzunluğundaki bina, 2007’ye yetiştirilecek. Müzeye ziyaretçiler havuzların üzerindeki köprüden girecekler. Sergilenecek 67 uçaktan bir kısmı özel kancalarla tavana çeşitli uçuş pozisyonlarında asılacak. Müzede üç boyutlu, koltukları hareketli özel bir sinema salonunda havacılıkla ilgili filmler gösterecek. Ziyaretçiler özel simülatörlere binerek pilotların gözünden bir uçuşu yaşayacak. Havacılık yeni teknolojilerle özellikle çocuklara yaşatılarak anlatılacak. Müzenin bir başka önemli altyapısı da özel toplantı salonları olacak. Toplam 1200 kişilik kongre salonu, 200 kişilik çok amaçlı salon ve küçük toplantı odaları Havacılık Müzesi’nde çok sayıda kongre ve kültür faaliyetinin yapılmasına olanak tanıyacak. Ziyaretçiler için kafeteryanın yanı sıra beş yıldızlı restoran müzeye gelir sağlayacak. Hava Kuvvetleri Komutanlığı müzenin etkin kullanımı ve bir kültür merkezi haline gelebilmesi için farklı yönetim modelleri üzerinde çalışıyor." http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/3542947.asp?yazarid=41 selim |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 20/11/2005 Saat 23:01 |
Bir kaç gün önce sayın Levent Başaranın haberleri ile Türk havacılığı hakkında ki kötümserliğimi bir nebze olsun hafifletti. Ama yinede bekleyip ortaya çıkacak esere göre yorum yapmanın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.
Düzenleyen oy61 |
|
Panzerace
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 198 |
Gönderim Zamanı: 21/11/2005 Saat 01:00 |
-
Düzenleyen Panzerace - 01/05/2008 Saat 22:55 |
|
selim59
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 27 |
Gönderim Zamanı: 21/11/2005 Saat 04:28 |
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 21/11/2005 Saat 06:04 |
Bencede görüşlerimizi gerekli mercilere iletirsek belki orada oluşturulmak istenen ortam daha güzel olabilir. Önemli olan elele vermek.
Düzenleyen oy61 |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 21/11/2005 Saat 13:53 |
Forum kurallar madde 1/F uyarınca düzenlemeler yapılmıştır
Düzenleyen Ares |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Erinç Özgür
Moderator Group Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 23/11/2005 Saat 00:11 |
Orjinalini yazan: oy61
Bencede görüşlerimizi gerekli mercilere iletirsek belki orada oluşturulmak istenen ortam daha güzel olabilir. Önemli olan elele vermek. Osman Bey'e katılıyorum. Sonuçta bu iş bizimiçin yapılıyor. Kapıda bilet parasını ödeyecek olan da biziz. En iyisini biliriz diyemesek de olumlu olacağını bildiğim fikirlerimiz vardır. Uçakları orijinal renkleri ile korumak mümkün değilse hangi şartlarda restore edileceklerini öğrenerek işe başlayabiliriz belki. Smithsonian NASM, Paul Gerber Facility'de bu işlerin nasıl yapıldığını bilen var mı? |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 23/11/2005 Saat 04:12 |
Uzun sürüyor.
Pahalı oluyor. Orjinal parça bulma konusunda bizden daha iyi durumda oldukları halde bazen çok sıkıntı çekebiliyorlar. Bizde restorasyon yapılır mı,yapılırsa nasıl olur bilemem ama bizimkiler kafayı bozarlarsa amerikadan parça bile getirirler. |
|
Levent Basara
Üye Kayıt Tarihi: 22/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 293 |
Gönderim Zamanı: 23/11/2005 Saat 18:35 |
Ben çok kötümser olduğum için bu konuda daha fazla yazmak istemiyorum. Yazdıklarım da nasılolsa uçuyor...
Uçak restorasyonu konusunda Kürşad biraz anlatsın ABD'de bu işler nasıl yapılıyor. Bir ara uğraşıyordu bir projede gönüllü olarak. |
|
I'd Rather Be Flying...
|
|
europho.to
Üye Kayıt Tarihi: 15/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 156 |
Gönderim Zamanı: 27/11/2005 Saat 10:04 |
yapilan yapilmistir, bu konuda belki de konusmak icin cok gec, bilemiyorum. Ancak okul bitirme projemi havacilik muzesi konusunda yapmistim, cenemi tutamayacagim :) oncelikle muze binasi cok cok ciddi bir binadir, yaptim oldu denilebilecek bir bina degildir, muzede sergilenecek mevcut ucaklara dair bir calisma yapilmaliydi, bunlar hangi duzende sergilenecekler, donem, gorev vs nasil bir organizasyon olacak. ayrica ucak harici sergilenecek seyler de iyi analiz edilmeliydi. izleyiciler ne sekilde bunlari gezecekler. gelecekte muzeye eklenecek malzemelerle ki bunlar buyuk ihtimal yeni ucaklar olacak muze ne sekilde genisleyecek, bu da onemli idi. uc boyutlu sinema, kultur kompleksi vs nasilsa ek bir bina olarak yapilabilir, seffaf bir koridor vs elemanla bu ana binaya baglanabilir kanimca. boylece ileride bu gibi alanlar tadilat gorurken muze acik kalabilir vs .vs. yapilan projeye yukaridaki linkten baktim, 3D Studio ile yapilmis basit bir kabuk'a benziyor ve malesef gorebildigim kadari ile bu yukarida saydigim dusunceleri barindirmiyor gibi gorunuyor. Elinde projeye ait plan kesit vs olan var mi? gormeden ahkam kesmis olmak istemiyorum cunku.
|
|
KursadA
Üye Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 06:00 |
Orjinalini yazan: Levent Basara
Uçak restorasyonu konusunda Kürşad biraz anlatsın ABD'de bu işler nasıl yapılıyor. Bir ara uğraşıyordu bir projede gönüllü olarak. Ben Smithsonian Vakfi'nin baskent Washington DC'ye 10-12km uzakliktaki Maryland'daki Paul Garber tesislerinde gonullu olarak calismistim 1998-2000 yillari arasinda. Ucundan tuttugum projeler arasinda herhalde en onemlisi Hawker Hurricane idi, temelde kokpitteki gostergeler ve diger elektronik aksamin temizlenmesi, dis kaplamalarinin yeniden yapilmasi gibi islerle ugrastim. Gordugum ilginc seyleri ve mevcut restorasyon projelerine gosterilen ozeni anlatmaya vaktim yetmez. Maalesef bu seviyede restorasyon projeleri icin sanirim onemli maddi kaynaga ihtiyac var. Muze sadece Levent ya da Ozkan Turker gibi bilgili ve istekli bir-iki kisiyi kadrosuna gonullu olarak bile ekleyebilecek odenege ve imkana sahip olsa Smithsonian ya da Duxford standardlarinda olmasa bile gorsel olarak oldukca iyi standardlarda restorasyonlara imza atabilir. 1990'larda Ankara'daki muzeyi hazirlamak icin yurtdisi ile ucak degis-tokusu yapan dinamik kadro Istanbul'da olsa eldeki duzinelerce F-104 verimli bir sekilde degistirilebilir, muzeye bir suru ucak kazandirilabilirdi. Hava Kuvvetleri'nde hala F-104'leri ucar duruma getirebilecek dokumantasyon ve teknik personel, yedek parca vardir saniyorum. Ucar duruma yakin bir F-104 cok yuksek meblaglara satilabiliyor, eger MAP kapsaminda degilse (F-104S'ler degil mesela) ve satisinda bir engel yoksa yurtdisindaki koleksiyoncularla baska ucaklar karsiligi degistirilebilirler. Pakistan'da kacakcilarin kullandigi bir A-26 Invader devlet tarafindan el konulmus olarak duruyor, oradaki insanlar Istanbul Muze ile temasa girmeyi bircok defa denediler, basarisiz oldular. Halbuki Pakistan'lilarin sergileyecek birkac tane daha F-104 icin yapmayacaklari sey yoktu, rahatlikla getirilebilirdi bu A-26 Turkiye'ye. Komutanligin Muze'ye bakisinda bir degisiklik olmasi gerekir diye dusunuyorum, Koc Muzesi gibi ozel bir yonetim olsa cok daha guzel bir muze gorebilirdik simdi. Düzenleyen KursadA |
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 28/11/2005 Saat 18:22 |
Arkadaşlar,
Haberi yapan kişi olarak yoruma girmeyeceğim. Mimar Çağlayan Tuğal'a konuyla ilgili mail atabilirsiniz. Şu an projenin ana hatları bitirilmiş durumda. Vidanın kaç tur sıkılacağı gibi detaylar üzerinde çalışıyorlar. Amaç en kısa sürede ihaleye çıkarak müzenin 2007'ye yetiştirilmesi. Yollayacağınız mailler kendisine ve çalışmalara yol göstercektir: caglayan@tmimarlik.com Saygılarımla, Tolga ÖZBEK |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 29/11/2005 Saat 05:34 |
Mimar Çağlayan TUĞAL kokpit programında projeyle ilgili bayağı bir bilgi verdi. Fakat benim iyimserliğim bu programdan sonra biraz azaldı. Çünkü bana olaya İstanbul'a bir havacılık müzesi kazandırmaktan ziyade şimdiki havacılık müzesinin kongre gibi etkinlikler için çok uygun olan yerini alıp kullanmak havacılık müzesinide yok etmedik demek için ortama uçak serpiştirmek gibi geldi. Umarım yanılırım.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Toughbeard
Moderator Group Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 405 |
Gönderim Zamanı: 01/12/2005 Saat 20:27 |
Verdikleri taslak resmine bakarak zaten Avrupanın en büyük havacılık müzesi olmayacağı kesin... Kongre salonlarının ve toplantı odalarının olması güzel. Ama umarız içerideki uçaklarda aynı güzellikte olur...
Türk Fw-190 şık olur |
|
Panzerace
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 198 |
Gönderim Zamanı: 01/12/2005 Saat 21:04 |
-
Düzenleyen Panzerace - 01/05/2008 Saat 22:53 |
|
fixacto
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 30/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 51 |
Gönderim Zamanı: 01/12/2005 Saat 21:42 |
Mevcut uçakları kırıp dökmesinler de fw190 eksik kalsın... Müzenin yapımı sırasında çatıda kaynak yapılırken aşağıdaki tahta planörün yandığını biliyormusunuz ?
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 01/12/2005 Saat 22:05 |
Orjinalini yazan: fixacto
Müzenin yapımı sırasında çatıda kaynak yapılırken aşağıdaki tahta planörün yandığını biliyormusunuz ? YUH yani! |
|
Terminatör
Üye Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 220 |
Gönderim Zamanı: 07/12/2005 Saat 07:27 |
Kıymetli Arkadaşlar, Ben bir müze çalışanı olarak sizlerin merak ettiği bazı soruların cevaplarını biliyorum.Levent Başara,yazıyı yazan Tolga Özbek beni çok iyi tanırlar sizleri buradan yardımcı olmak isterim ama teferruata fazla giremem onun için sabırlan hepimiz bekliyecez.Bizler buruda toplantıda Çağlayan beyden bazı değişiklikler istedik ama projeyi değiştirmeyeceğini ıslarla söyledi.Müze sizlerin düşündüğünüz gibi sadece toplantı salonları ile değil içinde cafe-Restorant-bar ve iki adet 20 şer kişilik similasyon odası gezinti sahaları yanlarda, yukarıda olacak. Bazı uçaklar asılacak bunun yanında modelci çalışma salonu ve ayriyetten 1/1 uçak yapımı için gönüllü kişilerin çalışma salonu bu salonlar ziyaretcilerin müzeyi gezerken çalışmayı görüne bilicek şekilde yapılacak. Bu yazdıklarımdan başka daha çok şey var sabırla bekleyin görün içinizi ferah tutun.Saygılarımla.... |
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |