Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Haberler | |
Modelsitesi Forumu : Duyuru ve Uyarılar : Haberler |
Konu: SoloTürk | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Jolly Roger
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
Konu: SoloTürk Gönderim Zamanı: 30/08/2011 Saat 19:12 |
Az önce salon penceremde normalden daha yo?un bir jet sesi duyup camy açtym, Bakyrköy üzerinde garip hareketler yapan bir F-16 gördüm...SoloTürk müydü? Hareketleri benzettim ancak oldu?um yerden dürbünle bile sadece siyah bir silüet seçebildim. Yzleme alanynyn nerede oldu?unu bilen var my? Ak?am güne?inin y?y?y ve manevralaryn bir kysmynyn irtifasynyn alçakly?y sebebiyle nereden seyredilebildi?ini bilemedim açykçasy. Yalnyz pembe gün batymynda açyk eflatun artyakycy inanylmaz bir görüntüydü... Bu arada herkese iyi bayramlar ve iyi bayramlar...
|
|
Consume Ergo Sum
|
|
jarjarbinks
Üye Kayıt Tarihi: 17/06/2010 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 268 |
Gönderim Zamanı: 30/08/2011 Saat 21:19 |
Biraz geç oldu ama ye?ilyurt sahili bunun için ideal
|
|
"If you are going through hell keep going" Sir Winston Churchill
|
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 30/08/2011 Saat 23:32 |
?öyle bir?ey miydi?
|
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 06/09/2011 Saat 10:36 |
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 06/09/2011 Saat 10:37 |
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 06/09/2011 Saat 10:37 |
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
cem78
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 05/05/2011 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 32 |
Gönderim Zamanı: 07/09/2011 Saat 09:54 |
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz...
|
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 07/09/2011 Saat 10:41 |
Ben de ?ununla çekeyim dedim ama panikle bir türlü powershot g6 body'sine monte edemedim :P
|
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 08/09/2011 Saat 14:43 |
Bunu görseler vururlardy :)
|
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 08/09/2011 Saat 17:16 |
Valla benim fotolady?ym F-16 hem yalnyz hem de gördü?üm kadaryyla silahsyzdy (topu bilemem tabi :) ). Arkada?lar nerede çekmi?lerse ucuz kurtulmu?lar.... :))
|
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
WishPhysics
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15/09/2011 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 5 |
Gönderim Zamanı: 04/10/2011 Saat 11:02 |
Gördü?üm en iyi SoloTürk foto?rafyny ekleyeyim dedim. Ayryca bende SoloTürk figürü var 30 A?ustos'ta almy?tym onun da birkaç foto?rafyny koyaca?ym. |
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 04/10/2011 Saat 15:09 |
Foto harika.
Bu fotoya bakyp pilot arkada?lara bir konuyu sormak istiyorum. Pilot sa? rudder basmy? knife edge mi yapyyor yoksa görebildi?im kadaryyla sol aileron'la uça?y yatyryp elevator çekti?i ve fotonun devamynda acaba foto?raçyya do?ru yni sola do?ru döndü?ü için mi yaw damper sistemi otomatik olarak sa? rudder vermi?? Özetle bu uçaklarda ya da herhangi bir sava? uça?ynda yaw damper sistemi var my? Te?ekkürler... :) |
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
balpete?i
Üye Kayıt Tarihi: 26/11/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 386 |
Gönderim Zamanı: 04/10/2011 Saat 19:00 |
Orjinalini yazan: Clio172
... Özetle bu uçaklarda ya da herhangi bir sava? uça?ynda yaw damper sistemi var my? Te?ekkürler... :) F-4E'lerde var...Ve oldukca basbelasi arizalar getirir... |
|
161...
|
|
lamurt
Üye Kayıt Tarihi: 12/07/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 144 |
Gönderim Zamanı: 04/10/2011 Saat 19:47 |
Orjinalini yazan: Clio172
Foto harika. Bu fotoya bakyp pilot arkada?lara bir konuyu sormak istiyorum. Pilot sa? rudder basmy? knife edge mi yapyyor yoksa görebildi?im kadaryyla sol aileron'la uça?y yatyryp elevator çekti?i ve fotonun devamynda acaba foto?raçyya do?ru yni sola do?ru döndü?ü için mi yaw damper sistemi otomatik olarak sa? rudder vermi?? Özetle bu uçaklarda ya da herhangi bir sava? uça?ynda yaw damper sistemi var my? Te?ekkürler... :) aileron rudder interconnect isimli bir sistem mevcut. eger resimdeki hareket knife edge degilse (ki degil gibi duruyor), ucus kontrol bilgisayari otomatik olarak rudder uygulamistir roll sirasinda ucagin yalpalamaisini onlemek icin. |
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 04/10/2011 Saat 23:58 |
Cevaplar için te?ekkürler.
Yolcu uçaklarynda yolcu konforunu ilk planda tutarak uygulanan ve devre dy?y byrakylabilinen bu sistemin bilmem kaç g çekebilen bir sava? jetinde de olmasy enteresan...... |
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
balpete?i
Üye Kayıt Tarihi: 26/11/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 386 |
Gönderim Zamanı: 05/10/2011 Saat 04:15 |
Orjinalini yazan: Clio172
Cevaplar için te?ekkürler. Yolcu uçaklarynda yolcu konforunu ilk planda tutarak uygulanan ve devre dy?y byrakylabilinen bu sistemin bilmem kaç g çekebilen bir sava? jetinde de olmasy enteresan...... :) Acikcasi bir savas ucaginda her zaman akrobasi yapilmaz, onlar da cogunlukla duz ucarlar :) |
|
161...
|
|
Artt
Üye Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
Gönderim Zamanı: 05/10/2011 Saat 08:25 |
cahillik ne kötü ?ey, yukaryda konu?ulanlardan hiçbir?ey anlamadym :)
|
|
Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/ |
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 05/10/2011 Saat 11:02 |
Orjinalini yazan: Artt
cahillik ne kötü ?ey, yukaryda konu?ulanlardan hiçbir?ey anlamadym :) Esta?..... A?yry kysa ve basit :) bir ?ekilde anlatmaya çaly?ayym. Yolcu uçaklarynda uçak yatarak dönerken uçu? bilgisayary kuyru?a dönü? yönünün ters yönünde komut verir ki daha stabil ve konforlu bir dönü? manevrasy yapylsyn. Biraz daha teknik anlatyrsam, Uçak sola dönecek: FMC sola aileron basty ve uça?y 30 dereceyi geçmeyecek (yolculary rahatsyz etmeyecek) açyyla yatyrdy. Rotaya uyacak miktarda da elevator çekti. ?imdi burada sa? kanatyn hücum açysy (aileron komutu + elevator çekilmesi) ve hyzy artty?y için uçak dönü? manevrasy syrasynda burun kaldyrma e?ilimine girecektir. Bu durumu kompanse etmek için "Yaw Damper" denilen sistem rudder'a gerekli komutlary verir ki genelde bunlar dönü? yönünün ters tarafyna yani örne?e göre sa?a do?ru olur. Yanylmyyorsam buna havacylykta "Cross Control" denilmekte. Yanly? veya eksik gördü?ünüz hususu lütfen düzeltiniz. Bana enteresan gelen ?ey bu sistemin çok nadir de olsa it dala?yna girme ihtimali bulunan günümüz sava? uçaklarynda bulunmasy, 360 derece tono ya da barrel-roll syrasynda nasyl davrandy?y...:) |
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |