Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Yapim Teknikleri | |
Modelsitesi Forumu : Ahşap Modeller : Yapim Teknikleri |
Konu: 1940 Chris-Craft Barrel-Back | |
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 11/09/2005 Saat 00:04 |
Form işlemi bitince endaze kenarlarını maun ile kapladım .deniz tutkalı uygulayıp bir gün sonra kaba tesfiye yaptım.
Daha sonra güverte ye geçtim .Dışarıdan içeriye doğru kaplayarak aralara styren çıtalardan armuz işledim.En orta yı buldum,parçaları geçici yerlerine bantlayarak oturma testi yaptım. Hesap yaparak iskele sancak eşit-simetrik olsun diye sıra ile en ortadan kenarlara doğru kaplayacağım. Fon'a çay koydum artık oomi falıma bakar Düzenleyen Tamer Özkan |
|
kudret kaptan
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 55 |
Gönderim Zamanı: 11/09/2005 Saat 22:53 |
Ben de atolyede kumpas'ı arıyordum.Nerede olduğu ortaya çıktı.
|
|
Kudret ALTINKESER
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 12/09/2005 Saat 23:32 |
Bir gün kudret vaaz veriyordu ."Modelcinin yere düşürmemesi gereken en önemli alet kumpas tır" bir an modele baktım, çaaat diye bir ses ... kudret kumpası yere düşürmüş o kumpas benim.. |
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 17/11/2005 Saat 20:08 |
Bütün gövdeyi kapladıktan sonra kıç aynayı en sona bıraktım.Kit üreticileri ilk önce kıç aynayı kaplatıp sonra yanları sardırır fakat orjinalde durum farklıdır.
Bir ustadan öğrendiğim çok önemli söz vardır "Tekne marangozluğunda hiç bir ağacın ucu açık bırakılmaz" ne demektir? Eğer ağacın sokra tarafını açık bırakırsanız ,herhangi bir darbede yonga kalkacak ,kaplama zarar görecektir. Bu fikri bir ahşap modelin her yanını yaparken unutmamak gerekir. Modele dönersek ,kıç aynanın etrafına ıslatıp lehim havyası ile yavaş,yavaş döndürüp kare maun çıta yapıştırdım. sonra içini maun çıta ile kapladım, İkinci kalıp seti ile teknenin son formunu verdim, Zımpara işi bitince modele "raspa" dediğimiz bir uygulama yaptım.Bu uygulama 2 mm cam , bilenmiş eski bir testere veya bıçak ile ağaç üzerinden çok ince bir satıh kaldırmaktır. Resim dikkatli incelenirse ortadaki kalın çıtanın yarısından aşağıya doğru daha belirgin dokular elde edildiği ,satıhın daha temiz olduğu gözükmektedir. Düzenleyen Tamer Özkan |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 17/11/2005 Saat 20:10 |
Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum.
|
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
borakaraca
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 21/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 43 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 07:25 |
hocam tebrikler saygılar
pırıldayan halini tahmin edebiliyorum beyaz armuzlar styren mi? |
|
Toughbeard
Moderator Group Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 405 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 07:55 |
evet :)
Kitten bende de var o yüzden biliyorum Tamer'in yapması iyi oldu. |
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 07:57 |
Orjinalini yazan: carlgustav
Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum. +1 ... |
|
rudder
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 63 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 11:30 |
şiir gibi.
Ellerinize,emeğinize sağlık. |
|
Iyi Modeller
Ahmet |
|
BUROCK
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 929 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 19:27 |
Orjinalini yazan: carlgustav
Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum. Hayran olunmayacak gibi degilki |
|
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise You Must First Be Young and Stupid !! |
|
Erinç Özgür
Moderator Group Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 23:10 |
Ventis secundis, tene cursum
Meali: Akıntıya karşı düz git(sin) |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
KaanX
Admin Group Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 883 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 23:15 |
Orjinalini yazan: carlgustav
Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum. Al benden de o kadar. |
|
Yeminli modelci
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 18/11/2005 Saat 23:17 |
Hakikaten hayran kalınacak bir çalışma. Gemi modelcisi de modeli de bir başka oluyor tabi. Darısı başımıza.
|
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 19/11/2005 Saat 01:44 |
Herkeze teşekkür ederim.Bu moral ile çabuk biter bu
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 19/11/2005 Saat 02:20 |
Gerçekten süper işçilik, ağzım açık baktım durdum.
|
|
freeman
Üye Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
Gönderim Zamanı: 02/03/2006 Saat 19:32 |
Calismalari zevkle takip ettim ama neden devami yok??
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 03/03/2006 Saat 22:20 |
Epey zamandır ilgilenemedim.Bu ara modelcilikten soğudum biraz...
|
|
BUROCK
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 929 |
Gönderim Zamanı: 03/03/2006 Saat 22:34 |
Tamer bey hosgeldiniz sizi yurtdisindasiniz diye biliyorduk ama bu soguma isini duyduguma sevindim diyemiycem malesef ??
|
|
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise You Must First Be Young and Stupid !! |
|
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |