Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: Ta-154 | |
Yazar | Mesaj |
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Konu: Ta-154 Gönderim Zamanı: 19/02/2011 Saat 03:33 |
Madem antrenman üçlemesine Kurt Tank imzaly bir uçakla ba?lady, üçüncü model de Kurt Tank sevenlere arma?an olsun:)
Model Revell kutulu olarak elimde bir süredir bulunmaktaydy. Kit genel olarak çok kary?yk bir yapyya sahip de?il, dolayysyyla iki detaya dikkat ederseniz sorunsuz olarak bitirilebiliyor. Bu iki detayy ecnebi forumlarda belli bir seviyenin üstünde bu modeli yapanlar zaten belirtti?i için çok kozmik bir durum da arzetmemekte. Modele haliyle kokpitten ba?ladym. Testors'un RLM 66'sy ile genel yapyyy boyadyktan sonra göstergeler vesaire olayyna girdim. Bant ve tel yardymyyla emniyet kemerlerini imal edip bu yapyya ekledim. Kitin ilk handikapy kanatlarynyn yapysy. Gerek Revell kutu gerekse Dragon Mistel kutulamasynda olsun ayny problem ba? göstermekte. Problem kanatlaryn a?a?yya do?ru ciddi miktarda e?im yapmasy. E?er bu a?amada kanatlara müdahale edilmezse model bitince anhedral sahibi bir kanat yapysyna sahip oluyorsunuz. Yki tip çzümü var bu problemin. Ylki sycak suda kanady ysytyp düzeltmek. ben ikinci yöntemi uygulamayy seçtim. O da kanady bitirip motoru iç tarafa yaslayyp dy? tarafyna stirenle destekleyip kanady dihedrali tutturuyuncaya kadar kastyrmak. Bir kanatta 1mmlik stiren yeterli olurken öbür kanat 1.2mm'lik stirene ihtiyaç duydu. Kanatlaryn ?eklini toparladyktan sonra motorlaryn içine a?zyna kadar kur?un saçmayy ezmek suretiyle doldurdum ve patafix ile sabitledim. Japonla sabitlenen kur?unlaryn belli bir süre sonra okside olup ?i?mesi ve akmasynyn sonucu modelin bütünlü?ünü uzun vadede bozdu?unu yakyn vakitte ö?renmemden beri bu ?ekilde sabitlemeyi seçiyorum a?yrlyklary. Radar operatörünün kafaly?yny da stiren yardymyyla imal ettikten sonra gövdeyi toparladym. Parça parça yapy?tyrmak suretiyle gövdeyi, macun kullanymyny syfyra yakyn hale getirdim. Keza kanatlar da syfyra syfyr oturdu?u için gövdeye. macunu yalnyzca plasti?in kendisinden kaynaklanan iç bükey yüzeyleri düzeltmek için kullandym bu bölgede. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 19/02/2011 Saat 03:34 |
Modelin ikinci hatasy olan ini? takymlaryna yaryn e?ildikten sonra camlary maskeleyip kamuflajyny atmayy planlamaktayym. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 21/02/2011 Saat 02:37 |
Kitin daha önce belirtti?im üzere ikinci vahim hatasy ini? takymlarynyn yapysy. E?er kutudan çykty?y gibi topluyorsanyz tamamen yanly? bir ?ekilde yere oturan 154 modeline sahip oluyorsunuz. Tigercat tadynda kuyru?un a?a?yya do?ru bakmasy gerekmekte 154'de. Prototip modellerinin yani operasyonel ekipmana sahip olmayan modellerin duru?una yakyn bir yere paralellik sözkonusu kitin kendi malzemesinde. Bu nedenle ana dikmelerin pistonlarynyn (metalik kysymlaryn) boyunu 5mm olacak ?ekilde kysaltmak gerekiyor, bu da 4er milimi uçurmanyz anlamyna geliyor.
Son tesviye kontrolünün ardyndan anten direklerini ve burun konisini yerine takyp camlary maskeledim ve bu uçaklarda standart olan 76 üstü 75 büyük benek kamuflajyny attym. ?u an itibariyle uçaktan ziyade pandaya benzemekte kendisi. Revell kutulu Ta154 ile ilgili verilmesi gereken elzem bilgiler var bu arada. A çerçevesinde 35 numara ile belirtilmi? parçalar (3 adet) gaz vs kollary; bunlaryn varly?yndan Revell plan bahsetmemi? bile (Ydris'in dükkanda Promodeler versiyonu açyp planyna bakynca farkettim.) Revell planda belirtilmi? periskobun ise alt parçasy kitte namevcut hatta çerçeve resminde gözükmesine kar?yn çerçevede bulunmuyor. Bu periskobu yapmak isteyenlere tavsiyem üst parçanyn çapynda bir çerçeve parçasy bulup ysytyp 90 derece kyvyrmalar ve kyvrylmy? kö?eyi yuvarlak kysmy öne düz kysmy arkaya gelecek ?ekilde üst parçanyn altyna denk gelecek ?ekilde cama içten yapy?tyrmalarydyr. Uça?yn yere oturu?unu daha da do?ru hale getirmek isteyenler ise ön dikme oleosunu 2 mm daha uzatmalylar, açykçasy duru?u arkaya yatyk olaca?y için planda belirtilen toplam 100 gram a?yrly?yn baya?y üstünde a?yrlyk ekledi?im için modele (motorlaryn, burnun ve abaklaryn içi komple kur?un dolu) ön ini? takymynyn yapysyyla oynamak pek i?ime gelmedi. Netice itibariyle X22 atyp dekal i?ini yaryna byraktym. Düzenleyen Ares - 21/02/2011 Saat 03:20 |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 21/02/2011 Saat 22:45 |
Güzel gidiyor, kolaymy? gibi anlatyyorsun da bir dünya i? yapmy?syn iki günde. Referans aldy?yn kitaplara sadece bakmakla kalmayyp icraata dökmen de cabasy :D Pandadan çok Milka paketi gibi geldi bana da :)
|
|
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2011 Saat 02:47 |
Ehe:)
tahminimden uzun sürdü, finali yaryna kaldy. Dekalledim, eskittim, matyny attym. Ivyr zyvyryny bitirdikten sonra sürpriz maketlere do?ru yelken açaca?ym. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
levburkara
Üye Kayıt Tarihi: 11/12/2009 Konum: United States Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2011 Saat 05:14 |
Harika olmus bu da. Macun icin agirlikli olarak ne kullaniyorsunuz? Bir de yapim sirasinda arada bir en sik kullandiginiz favori alet edevatlari resimleyebilirseniz cok sahane olur ogrenim icin.
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2011 Saat 06:47 |
Te?ekkürler. Uzun süre Humbrol macun kullandyktan sonra Ta152 ile beraber Gunze Sangyo'nun Mr.White putty'sini kullanmaya ba?ladym ve performans olarak oldukça memnunum ve sanyrym de?i?tirmeyece?im. Excell'in maket byçaklary, Tamiya yan keski, sivri uçlu cymbyz, ye?il kafaly yapy?tyrycy ve Squadron sanding stick'ler temel kullandy?ym malzemeler. CA olarak ise Zap-a-Gap kullanyyorum. E?er sa?lam plastik kaynak istiyorsam misal Ta152'nin üst kanatlaryny gövdeye ana ta?yyycy olarak monte etmem gibi durumlarda, Tenax kullanyyorum. Boyamada Tamiya, Testors ve Gunze a?yrlykly gidiyorum. Tabanca olarak genel ve ince kombinasyonu kullanyyorum, misal ?u aralar kullady?ym kombinasyon Renegade R1 (Paasche Talon) ve Iwata Micron. Bunlaryn ve aklyma ?u an gelmeyen malzemelerin önümüzdeki günlerde foto?raflaryny da ekleyeyim bu yönde bir talep var ise.
Bu arada 154 ile ilgili bir not. Boyamaya geçmeden önce tesviye kontrolü yaparken kanat kökü hücum kenaryny da macunlady?ymy farkettim. Haliyle bu gereksiz proses bana komple arka camy sökmek olarak geri döndü. 154'lerde en arkada tepesinde küçük camyn bulundu?u büyük parça esasen radar operatörünün kokpite giri? çyky?yny sa?layan kapak ve geriye do?ru mente?eli olarak açylmakta, dolayysyyla kitten çykan saydam blok parçayy üstteki küçük kysmy maskeleyip yerine oturttuktan sonra macunla tesviye etmeyin; maazallah radarcy hapis kalabilir:) |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
gokce
Üye Kayıt Tarihi: 23/02/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 383 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2011 Saat 12:37 |
i?çilikte döktürmü?sün gene de , yahu bu patern ne çirkin ?eymi? öyle.Gözüm hep daha küçük benekli olanlaryny görmeye aly?my? , bu kadar büyük lekeliyi yadyrgadym.Smoke lary nasyl yaptyn?
|
|
Rivet Making Academy
|
|
judas
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 772 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2011 Saat 13:45 |
Orjinalini yazan: Ares
Bu arada 154 ile ilgili bir not. Boyamaya geçmeden önce tesviye kontrolü yaparken kanat kökü hücum kenaryny da macunlady?ymy farkettim. Haliyle bu gereksiz proses bana komple arka camy sökmek olarak geri döndü. 154'lerde en arkada tepesinde küçük camyn bulundu?u büyük parça esasen radar operatörünün kokpite giri? çyky?yny sa?layan kapak ve geriye do?ru mente?eli olarak açylmakta, dolayysyyla kitten çykan saydam blok parçayy üstteki küçük kysmy maskeleyip yerine oturttuktan sonra macunla tesviye etmeyin; maazallah radarcy hapis kalabilir:) Ölçe?i de hesaba katarak bu kysymda bu kadar kot farky byrakmak mantykly my? Ayryca bir de Me-410 bekliyoruz senden. Düzenleyen judas - 22/02/2011 Saat 14:51 |
|
feed the troll
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 23/02/2011 Saat 03:24 |
Orjinalini yazan: judas
Orjinalini yazan: Ares
Bu arada 154 ile ilgili bir not. Boyamaya geçmeden önce tesviye kontrolü yaparken kanat kökü hücum kenaryny da macunlady?ymy farkettim. Haliyle bu gereksiz proses bana komple arka camy sökmek olarak geri döndü. 154'lerde en arkada tepesinde küçük camyn bulundu?u büyük parça esasen radar operatörünün kokpite giri? çyky?yny sa?layan kapak ve geriye do?ru mente?eli olarak açylmakta, dolayysyyla kitten çykan saydam blok parçayy üstteki küçük kysmy maskeleyip yerine oturttuktan sonra macunla tesviye etmeyin; maazallah radarcy hapis kalabilir:) Ölçe?i de hesaba katarak bu kysymda bu kadar kot farky byrakmak mantykly my? Ayryca bir de Me-410 bekliyoruz senden. Camy ilerde açmak üzere yapy?tyrmadan geçici olarak tuturunca do?al olarak o hat belli oluyor. Yki kanopi parçasy da ?u anda Micro'nun geçici yapy?tyrma solüsyonu sayesinde durmakta. Bu arada ilk foto?raf Ta-154 V1'in ilk uçu?undan, gerek ön gövde, gerek ini? takymlary, gerek motorlar ve dolayysyyla egzoslar vs, gerek kokpit aranjmany, gerekse kanopi olarak bu uçak seri üretimden (nasyl bir seriyse artyk, operasyonel uçak kadar versiyon denemi? adamlar) farkly. Ortak noktalary ana kanatlar ve kuyruk. Ykinci foto?raf ise Luftfahrttechnischen Museum, Rechlin'de bulunan yarym gövdeli replika, üstündeki çizgiler vesaire boya zaten. 410 çok sempati duydu?um bir uçak de?il, ama bu yönde genel bir istek varsa modelin temininde yardymcy olursunuz artyk. Bu arada yanly? anla?ylmamasyny umarak ?unu belirteyim. Yakla?yk 15 senedir Lutwaffe modelleri yapyyorum ve yapmaya devam edece?im dolayysyyla her modelin altynda anlam ve mesaj baabynda bir?eyler aramaya ba?larsanyz eski polemikli günlere geri döneriz. Ylerde herhangi bir yanly? anlama olmamasy için syradaki Luftwaffe bazly yapaca?ym modellerin listesini de vereyim ?imdiden; toplam süre dört ay olup syralama de?i?ebilir; He-219 (ikinci olacak), Ju-52, Ta-152, Do-217 belki arada 190, 109 bir?eyler de syky?abilir. Gökçe, smoke olayyny tabancayla uyguladym, keza benekleri de. Antenler, tekerler vesaireyi de taktym bitirdim; radyo antenini bilahare ekleyece?im. Bu arada hene meraklysyna not; bilindi?i üzere konu Luftwaffe olunca genel pervane rengi RLM70'dir. Ta-154'de ise abak 70 ama paller 71'mi?, sebebini ara?tyrmaktayym ama henüz mantykly bir açyklamaya ula?amadym, bilen varsa yazarsa sevinirim. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 23/02/2011 Saat 03:24 |
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 23/02/2011 Saat 03:27 |
Bu arada spinner'yn iç yapysyny yanly? hesaplady?ym için spinner'yn içine doldurdu?um a?yrlyklary çykardym, korktu?um ba?yma gelmedi ve uçak tailsitter olmady. Öte yandan tekerlerin hepsi döndü?ü için hafif e?imli rafta kendi kendine taxi yapma e?iliminde alet, anteni hallederken tekerleri de yapy?tyrmayy dü?ünüyorum. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |