Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Figür
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Figür
Mesaj icon Konu: Figür Boyama ve Figür Hakkynda Temel Bilg Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   9 Sonraki >>
Yazar Mesaj
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 03/01/2010 Saat 01:59
Güzel bir soru.
Beyaz aky boyarken akrelik boyayy çok fazla su ile inceltmiyorum.Bunun nedeni ise ufak bir alanla çaly?tygym için fazla sulandyrmak boyanyn istenmeyen yerlere akma ihtimalini arttyrdygy ve bir kerede beyaz aky bitirebilmek için.
Siyah bölümüne geçince i?ler degi?iyor.Siyah boyayy kapatmak zor oldugu için göz kapagynyn altyna çektigim boyayy fazlaca sulandyryp bir kaç kerede geçiyorum.Göz bebegini yaparkende her ikisinin ortasy bir kalynlyk seçiyorum.
Burda anlattyklarym biraz kary?yk gelebilir.Tecrübe ettikce kendi inceltme oranlaryny elde edeceksiniz.Ben yaptygym kary?ymlary hep göz karary yapmy?ymdyr,hiç bir zaman 1/2 ondan 1/4 ?undan koyup kary?tyryn diyemem.Bu tip oranlary tutturabilmek çok zor i? bence.

Bir daha ki konumda akrelik boyalary anlatycagymy söylemi?tim.Orda bu anlattylarymy daha iyi anlayacagynyzy dü?ünüyorum.

Düzenleyen KENAN - 03/01/2010 Saat 02:04
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 04/01/2010 Saat 02:19
Boyalaryn tatbik yerine göre kyvam oranlaryny açyklad?ynyz için te?ekkürler. Bu soruyu sorma sebebime gelirsek; çok ince detaya sahip bölgelerde boyanyn, fazla inceltildiyse alyp ba?yny gitme durumunun ekstra i? çykardy?yny zor yoldan test etmi?tim zamanynda. Sanyrsam bu, bir çok figür deneyen modelcinin ba?larda kar?yla?ty?y genel bir sorun.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10/01/2010 Saat 14:38
Hiç sormayyn.
Örne?in 72 ölçek kemer boyayacaksynyz boya kyvamy do?ru de?ilse yandynyz.
Dokunmanyzla figürün rezil olmasy arasyndaki süre 0,0000001 saniye; düzeltmek için harcanan süre onyüzbinmilyon saniye. Geri kalan her?ey için mastercard... :P


Düzenleyen Artt - 10/01/2010 Saat 14:42
Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2010 Saat 18:08
Herkese Merhaba


Solvent bazly boyalar hakkynda kysa bir bilgi:

Solvent nedir?
Endüstride hemen hemen her üretim sektöründe ya? giderme ve temizlik vb. i?lemlerde solvent
kullanylyr. Halojenli ve halojensiz olmak üzere ikiye ayrylan solventler, içerdikleri kimyasal maddelerin
özelliklerine göre tehlikeli madde ve kullanym sonucunda da tehlikeli atyk özelli?i gösterirler.
Halojensiz solventler, alifatik ve aromatik hidrokarbon bile?imleridir. Halojenli solventlere ise örnek
olarak , metilklorit, etiklorit, etilenklorit, trikiloretanol, kloroform, kloretan bile?ikleri, klorlanmy?
benzinler ve klorlanmy? fenol verilebilir.

Solventlerin yaratty?y tehlikeler nelerdir?
Solventler içerdikleri maddelere göre insan sa?ly?yny farkly ?ekilde etkileyebilir. Solventlere maruz
kalyndy?ynda, kaza olma ihtimali artabilir. Sürekli olarak bazy solventlere maruz kalyndy?ynda ise,
ki?ilerin sa?ly?y üzerinde uzun süreli etkiler olu?abilir. Örne?in deri iltihaby olu?umu gibi. Sa?lyk
üzerinde di?er muhtemel etkileri de maruz kalynan solventin özelli?ine göre de?i?ir.

Solvent içeren maddeleri kullanyrken nelere dikkat edilmelidir?
! Y? Sa?ly?y ve Güvenli?i Mevzuatyna uygun olarak gerekli ki?isel koruyucu donanym ve kyyafetleri
kullanyn.
! Halojen içeren solventli maddelerden kaçynyn.
! Solventlerinizi tasarruflu olarak kullanyn.
! Solvent içermeyen su bazly ürünlerin kullanymyny tercih edin.
! Her bir i?lem için ayry solvent yerine çok amaçly bir solventin kullanylmasyny tercih edin.
! Solventleri ya da solvent içeren ürünleri sadece iyi havalandyrylan yerlerde kullanyn.
! Bu maddeleri kullanyrken, etiketlerin üzerindeki tehlike bilgilerine ve güvenlik önerilerine dikkat
edin.
! Solvent ve solvent içeren maddeleri hiçbir zaman kanalizasyona atmayyn.
! Solvent veya solvent içeren herhangi bir ürün ile cilt temasyndan kaçynyn ve gereken yerlerde
koruyucu giysiler kullanyn.
! Cildinizden boya, ya? vb. maddelerin giderilmesi için kesinlikle solvent kullanmayyn.
! Y? syrasynda solvent kullanyrken yemeyin ve sigara içmeyin. Ayryca çaly?tyktan sonra, yemeden ve
içmeden önce ellerinizi iyice yykayyn.
! Toksik gaz olu?turabilen klorlu solvent bu-hary içerebilecek olan alanlarda sigara içmeyin, kaynak
yapmayyn, ate?le yakla?mayyn ve çyplak ate? kullanmayyn.
! Solventleri kapaly konteynyrlarda saklayyn ve solvent atyklary için syzdyrmaz konteynyrlar
kullanyn.konteynerlerin altyna syzma ve dökülmeyi önleyici tablalar yerle?tirin.
! Kapaly alanlarda, gerekmedikçe ve uygun havalandyrma olmadykça solvent içeren maddeler
kullanmayyn ve bu alanlarda gerekti?in-de uygun maskeler kullanymyny sa?layyn.

Burdaki alynty http://www.bcm.org.tr/pdf/Solvent%20nedir.pdf aittir.


Akrilik boyalar Türkiyede ki Figürcüler tarafyndan çok fazla ragbet gören boyalar degildir.Daha çok akrilik boyalar modelcilerimiz tarafyndan base(ana kat) boya olarak kullanylyp ardyndan ya yagly boya yada enamel boyayla modellerini tamamlamaktalar.Akrilik boyalarla çaly?mak,diger boyalarla çaly?maktan daha zor oldugunu bir çok modelciden duydum fakat boyayla ne kadar çok çaly?yrsanyz boyaya olan hakimiyetiniz ve akrilik boyadan aldygynyz zevkte artacaktyr.



Piyasada çe?itli firmalaryn akrilik boyalaryny bulmak mümkündür.Türkiyede de saty?y olan ve en büyük renk kartelasyna sahip vallejo,fantastik figür üreticisi games workshopun ürettigi citedel ve son olarakda en büyük figür üreticilerinden biri olan andrea firmasynyn boyasydyr.Andrea firmasyn geçen sene çykarttygy boya setleriyle bir ilke imza atmy? oldu.Bu setler sayesinde belli ba?ly renklerin , kary?yma ihtiyaç duymadan ana renk ,gölgeleme ve aydynlatmayy yapmanyza olanak saglamy?tyr.
http://www.acrylicosvallejo.com/
http://www.andrea-miniatures.com
http://www.games-workshop.com








Akrilik boyalar yurt dy?ynda figürcüler tarafyndan çok fazla ragbet gören boyalardyr.Ragbet görmelerinin nedenlerinden biride beklemeye gerek kalmadan yaptyklary i?i çok kysa sürede bitirmeleridir.Diger bir neden de akrilik boyayla yapylan figürlerin bitiminde görünümün daha pürüzsüz ,daha dogal ve fyrça izi byrakmamasydyr.

Dünyaca ünü figür üstatlaryny çaly?malaryndan birkaç örnek.

Diego Ruine








Jeremie Bonamant






Akrilik ile bilmek istediginizilgili diger konulary buradan konu?abiliriz.
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2010 Saat 19:38
Kenan bey,
Bu haly desenleri decal demezseniz gidip köprüden atlarym valla... :)
Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2010 Saat 19:49
Jeremie benim en favori sanatcylaymdan bir tanesi.http://www.jeremiebt.com/.Bu adresten yaptygy çaly?malary takip edebilirsiniz.

Arka kysymda ki haly hakkynda bir fikrim yok ama öndeki cinin boyama a?amalaryny görmü?tüm.


Düzenleyen KENAN - 17/01/2010 Saat 19:56
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2010 Saat 22:53
Ne yazyk ki dekal de?il, bir bu kadar sinir bozucu örneklerle ha?yrne?ir olmu?tum birkaç sene önce. Tabii bu tip i?ler sa?da solda Golden Demon ve muadili ödüller alyp E-bay'de 400£ civary alycy bulan objeler. Merakla takip ediyorum ellerinize sa?lyk Kenan bey.
Consume Ergo Sum
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/01/2010 Saat 21:49
                 Aydynlatma ve Gölgeleme
                     Light and Shadow

     Figürlerde aydynlatma ve gölgelemeyi yapmamyzyn sebebi,figürün detaylaryny ortaya çykarmak ve figüre (paltoya,pantolona, vs) derinlik kazandyrmak içindir. Aydynlatma ve gölgeleme sadece bir pelerinin veya bir pantolonun(resim 1-2-3) kyvrymlaryna degil ayryca bir kylyça veya bir silaha da (resim 4-5-6-7-8-9-10)uygulammyz gerekir. Düz yüzeylerde uyguladygymyz aydynlatma ve gölgeleme ,bu yüzeylere de derinlik verecektir.Figürlerimizin daha etkili bir görünüme sahip olmasyny istiyorsak,bu iki önemli uygulamaya dikkat etmek zorundayyz.

En büyük hatalarymyzdan biri;yukaryda bahsettigim düz yüzeyleri(silah,kylyç vs) es geçmemiz,bu yüzeyleri sadece ana renk atyp geri kalan i?lemleri uygulamamyzdyr.

Resim 1


Resim 2


Resim 3


Resim4


Resim 5


Resim 6


Resim 7


Resim 8


Resim 9


Resim 10


Devam edecek…..





Düzenleyen KENAN - 18/01/2010 Saat 21:51
IP
Snake Eye
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/08/2005
Konum: Greece
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı Snake Eye Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 02:42
Kenan bey resimlerinize ek olarak harika figürler üreten Studio Arsenyev'in linkini vermek istiyorum.
Link 1

Ayryca da Arsenyev'in stüdyosuna ait çok karakteristik bir figür boyamasy


Bu da resmin linki

Link 2

Düzenleyen Snake Eye - 19/01/2010 Saat 02:44
SI VIS PACEM PARA BELLUM
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 11:03
Kenan bey, tekrar bir infiyal ba?latma niyetlisi de?ilim:} Ancak mesajyn ikinci kysmynda bahsetti?iniz tamamen ayry bir teknik ve baky? açysy. NMM, ya da Non Metallic Metal tekni?i metalik pigmentler içermeyen sadece kromatik renkli boyalarla yapylan bir usüldür. Genelde oyun minyatürlerinde, dolayysyyla zaten gerçekçi olmayan, çizimvari modellerde tercih edilir ve modelin fizi?ine uygun olarak karikatürize bir hava verir. Bunu kalkyp 1/16 bir S&T ya da Alpine figürüne uygulamak takdir edersiniz ki biraz abes kaçar. Tabii isteyen istedi?i gibi boyamakta özgür:}Tabii buradan "Hayyr efenim metalikleri bastym my üzerine ba?ka bir?ey yapylmaz" demek istedi?im anla?ylmasyn ancak kendinden yansymasy olan ve de?i?ken y?yk altynda de?i?ken görüntüler veren bir yüzeye de y?yk gölge boyamak ne kadar mantyklydyr dü?ünmek gerek kanaatindeyim. Tabii ki yüzeyin üzerine malzemenin kendi yapysyndan kaynaklanan tonlamalary yapmak "?art"tyr, katylyrym. Kolay gelsin.
Consume Ergo Sum
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 11:53
Burda verdigim örnekler nmm teknigidir.Bunlary göstermemde ki amaç konuyu daha iyi anlattyklary içindir.
Burda bir tezattlyk görüyorum;diyorsunuz ki 1/16 figürde bunu yaparsak abes kaçar(yansymasy olan ve de?i?ken y?yk altynda de?i?ken görüntüler veren bir yüzeye de y?yk gölge boyamak ne kadar mantyklydyr dü?ünmek gerek kanaatindeyim.)diyorsunuz,altyndada (Tabii ki yüzeyin üzerine malzemenin kendi yapysyndan kaynaklanan tonlamalary yapmak "?art"tyr, katylyrym. Kolay gelsin.)bunu yazyyorsunuz.?imdi 54 mm bir kylyca veya bir zyrha tonlama (aydynlatma ve gölgeleme)yapylmalymy yapylmamalymy?

Altta büstte ki tokayy inceleyin bence.sizce yalyn halde mi byrakylmy?(sizin tabirinzile;yansymasy olan ve de?i?ken y?yk altynda de?i?ken görüntüler veren bir yüzeye )yoksa gölgeleme ve aydynlatma yapylmy?my.



Bu arada tonlama yapmakla gölgeleme ve aydynlatna ayry ?eylermidir?

Düzenleyen KENAN - 19/01/2010 Saat 11:57
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 12:10
zgh arkada?ymyzyn izni olmadan resmini kullnamak zorunda kaldym.Umarym bana kyzmaz.Konuya çok uyuyordu.



Bu figürde metal bölgelere sadece ana renk vurulmu?tur.Figürü bu halde byrakyrsanyz görüntü yalynve gerçekci olmayan bir halde kalacaktyr(metal yüzeyler ,dogal y?ykta kendi gölgesini ve aydynlygyny yaratyr derseniz.)Sonuçta metallerdede veya düz satyhlarda da gölgeleme aydynlatma(tonlama) yapmalyyyz.



Düzenleyen KENAN - 19/01/2010 Saat 12:14
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 12:19
Ben isterseniz sizin anlatty?ynyz derse müdehale etmeyeyim, usülünce, uygun gördü?ünüz biçimde devam buyurun, bu tarty?ma uzar, anlamsyzla?yr, arada verece?iniz faydaly bilgiler de kaynar.
Consume Ergo Sum
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 12:40
Yok müdahale edin bence.Hiç bir ?ey anlamsyzla?myyor.Daha güzel ?eyler ortaya çykyyor bence.Hemde yeni fikirler ögrenmi? oluyorum.Ayryca ben kimseye ders vermiyorum sadece bilgilerimi aktaryyorum.

Düzenleyen KENAN - 19/01/2010 Saat 12:41
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 12:53
Sanyrym gene olay tanymlamadan ve dolayysyyla kavram karma?asyndan dolayy tam anla?ylamamy?. Yalymyn illüstratör olarak tecrübesini bildi?im için konuya yakla?ymyny daha net anlayabiliyorum. Burada non metalik metal denen olay anlatylanlara bakylyrsa metalik pigment kullanmadan metalik görüntü verme tekni?i. Misal resim çizerken krom bir yüzeyi resmetmek için metalik boya kullanmazsynyz. Ara tonu gerekiyorsa griyle (altynsa saryyla) verip siyah ve beyazla kontrasty boyayyp krom efektini verirsiniz. Kontrasty yüksek tuttu?unuz oranda metalik havasyny daha da parlakla?tyryrsynyz. Burda açyk ve koyunun kullanylmasy dy? etkenlerin yansymasyny belirtmek içindir misal, y?yk ve gölge için de?ildir.

Metalik boyamada ise bu kontrasty boya metal pigmentli oldu?u için kendi içinde yakalar zaten. üstüne uygulanan açyk ve koyu tonlar ise alan derinli?i içindir.

Eksiklerim olabilir, tamamlarsanyz sevinirim.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 13:08
Orjinalini yazan: KENAN

...Ayryca ben kimseye ders vermiyorum sadece bilgilerimi aktaryyorum.

Ders vermenin de içeri?i bu de?il midir? Ders vermek neden kötü anlamda anla?ylyr(öyle anlamy?synyz gibi sezdim, kusura bakmayyn)? Gayet e?itici bir yazy dizisi oldu?una göre bence gayet de ders synyflamasyna girer. Ancak böyle açyk bir ortamda oldu?u için Mimar Sinan ekolünden gelen bazy ukalalar, affynyza sy?ynarak eksik gördü?ü noktalara tashih verir, do?aldyr, sulandyrmayyp devam etmek isabetli olur. Nümayi?e gerek mahal vermemek lazym de?il mi:}
Consume Ergo Sum
IP
KENAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/07/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 163
Alıntı KENAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 21:15
Arkada?alar çok güzel ?eyler yazyyorsunuz ve anlatyyorsunuz.Te?ekkür ederim.

Sayyn ares;(Metalik boyamada ise bu kontrasty boya metal pigmentli oldu?u için kendi içinde yakalar zaten. üstüne uygulanan açyk ve koyu tonlar ise alan derinli?i içindir.)peki bir pantolonda yaptygymyz nedir?
Yani 54 mm veya 75 mm bir figürün kylyçyny boyarken onda uyguladygymyz alan derinligi kazandyrmak,ayny figürün üstünde pantolonu boyamak gölge ve y?yklandyrmamydyr?

Ders verme olayyna gelirsek;kesinlikle tepki vermedim.Ben burda kimseye ders vermiyorum sadece.
IP
z_g_h
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 23/03/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 273
Alıntı z_g_h Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2010 Saat 22:52
Orjinalini yazan: KENAN

zgh arkada?ymyzyn izni olmadan resmini kullnamak zorunda kaldym.Umarym bana kyzmaz.Konuya çok uyuyordu.



Bu figürde metal bölgelere sadece ana renk vurulmu?tur.Figürü bu halde byrakyrsanyz görüntü yalynve gerçekci olmayan bir halde kalacaktyr(metal yüzeyler ,dogal y?ykta kendi gölgesini ve aydynlygyny yaratyr derseniz.)Sonuçta metallerdede veya düz satyhlarda da gölgeleme aydynlatma(tonlama) yapmalyyyz.



Kesinlikle çok kyzdym ne hakla resmimi kullanyrsyn. Gibi bir?ey yazmayaca?ymy zaten biliyorsun. Benim burada yazylanlardan anlady?ym ?ey ?udur. Resimde benim yapty?ym figürde hiç tonlama yoktur sadece figürün bize göre solundaki kolunda biraz gölge denemesi var o kadar. ?imdi ben anlady?ymy yazayym bi. Figürün bize göre sa?daki kolu tek renk ve basit durmakta ve gerçekçilikten çok uzak kabul sebebide zaten tonlama olmamasy yada benim becerememi? olmamdyr.

Ama zyrha bakarsanyz tamamy metalik gümü? boyaly ve (solu sa?y bize göre yazyyorum) sa? gö?sün üst tarafy beyaz sol gö?sün alt taraflary tamamen karanlyk karyn kaslarynyn üst sa? taraflary beyaz ortalary gümü? ve altlaryda karanlyk duruyor. Ayny ?ekilde mi?ferdede y?yk vuran yer beyaz iken vurmayan yerler daha koyu ve karanlyk.

Yani benim anlady?ym ve açykçasy gördü?üm gerçekten metalik olan bi boyayla boyanmy? yüzeyde tonlama yapmaya gerek yok çünkü y?y?a göre kendi tonlaryny kendisi alyp metal oldu?unu belli ediyor. Ama yine kol gibi normal renklerle boyanmy? yerlerde tonlama olmazsa olmaz çünkü kendi tonunu ölçek yüzünden bulamyyor.

Diye dü?ünüyorum.

Düzenleyen z_g_h - 19/01/2010 Saat 22:52
IP
<< Önceki Sayfa   9 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide