![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
AFV | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11/12/2009 Saat 03:32 |
Bir sure once Academy'nin K-9 kitinden ve bu kiti Turk Kara Kuvvetleri'nde kullanilan T-155'e cevirme niyetimden bahsetmistim. Bu baslikta projeyi adim adim belgelemeye calisacagim.
T-155 Firtina sistemi temelde Guney Kore yapisi K-9 kundagi motorlu topunun Turk ihtiyac ve gereksinimlerine gore biraz degistirilmesi ile tasarlanmis. Ne zamandir modelini yapmak istedigim bu arac icin Kore firmasi Academy'nin bir girisimde bulunmasini yillardir bekliyordum, nitekim 2009 baslarinda Academy firmasi yeni bir K-9 kiti cikaracagini duyurdu. Ben de bekleyip referans toplamaya basladim. Ilk once K-9 ile T-155 arasindaki farkliliklar icin iki resim gorelim. Ilk resim Kore yapimi K-9'a ait: ![]() Ikinci resimde ise Turk yapimi bir T-155 Firtina goruluyor: ![]() Iki silah sistemi arasindaki en buyuk temel farklilik taret seklinde. K-9'un koseli tareti T-155 icin biraz degistirilmis ve tavan yukseltilirken, taret tabani dortgen hale getirilmis ve kapaklar gibi bazi detaylarda farkliliklar var. Taretin ustu tamamen degisik bir duzene sahip, bunun yanisira GPS anteni, kapaklar, ufak tefek bazi degisiklikler gibi yeri geldikce bahsedecegimiz bir cok farklilik var. |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Kit hakkinda daha once su baslikta izlenimlerimi yazdigim icin tekrarlama geregi duymuyorum.
Calismalara ilk once T-155 Firtina sistemi taretinin Internet'ten toplanmis resimlerini; ayrica sevgili Ceyhun ve Ufuk'un gonderdigi cok ayrintili detay fotograflarini inceleyerek basladim. Bu fotograflardan yola cikarak genelde dekal ve scratchbuilding projelerimde kullanmayi tercih ettigim CorelDraw ve TurboCAD 2D/3D yazilimlarini kullanarak detayli bir 2D taret model cizdim ve 1/35 olceginde olceklendirdim. Ilk olarak taret ciziminin kagittan "kes-katla-yapistir" seklinde bir prototip yapabilecek sekilde bir projeksiyonunu bastim, ve olusturdugum kaba modeli oranlar/gorunum acisindan kontrol ederek gerekli duzeltmeleri yaptim. ![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Modeldeki duzeltmelerden ve "kagittan model"'in gorunumunden memnun kaldiktan sonra parcalari nasil kesecegimi dusunmeye basladim. Normalde (daha onceden yaptigim Atilgan hava savunma sistemi ve baska projelerim gibi) bu parcalari Evergreen plastik levhalardan elde kesiyordum, ancak yakinda ayrintilarini paylasacagim baska bir kapsamli proje sirasinda elde kesilmis parcalarla bir hayli zorluk cekmistim. Dolayisiyla bu projede bilgisayar destekli tasarim (CAD) asamasindan bilgisayar destekli uretim (CAM) asamasina atlamak icin iyi bir firsat olduguna karar verdim; ve parcalari daha once bazi elektronik projelerim icin kullandigim bir servis burosunda lazer ile kestirmeye karar verdim.
Parcalari 1mm beyaz styrene plastikten kestirebilmek icin CAD dosyasi uzerinde gerekli degisiklikleri yaptim ve planlari servis burosuna yolladim. Bir hafta sonra mukemmel bir sekilde lazerle kesilmis taret parcalarim hazirdi. Resimde plani ve parcalarin sadece bir kismini gosteriyorum. ![]() Lazerin sicakligi yuzunden kesim sirasinda bazi ufak parcalarin carpilmasi disinda sonuclar kusursuzdu, ve hicbir sekilde elde kesemeyecegim kadar duzgun parcalar elde ettim. Ozellikle T-155 Firtina taretinin ustu, yan bakim ve erisim kapaklari gibi geometrilere sahip parcalarda lazer kesimi onemli bir avantaj getiriyor. Bundan sonraki butun scratchbuilding projelerimde de ayni metodu kullanmaya karar verdim. ![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Butun parcalar hazir olduguna gore taret insaatina baslayabilirdim. Kit taretinden sadece arka duvar parcasini kullanmak uzere kaba insaata basladim.
![]() ![]() Onumuzdeki haftasonu devam edecegiz.. |
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
Bu tip kesimlerle ilgili tecrübeme dayanarak diyebilirim ki stiren yerine 1mm pleksi kullanylmasy durumunda lazer malzemeyi deforme edemiyor ama malzemenin sertlik handikapy yüzünden mevcut yapy zympara macun ikilisine çok fazla gelmiyor.
Çorbada kysytly miktarda tuzumun olmasy projeyi daha istekle takip etmeme sebep olacak gibi gözüküyor, eline sa?lyk. |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
orko_8
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 23/11/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
Kolay gelsin Kursad,
Ufak bir not: Yeni seri T-155'lerde sis bombalarynyn yeri ile topun taretle birle?im yerinde bazy de?i?iklikler yapylmy?. IDEF 2009 syrasynda sergilenen T-155'te bu detaylar görünüyordu. http://www.trmilitary.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=15948&start=20 adresindeki fotograflarda detaylar var. |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: orko_8
Kolay gelsin Kursad, Ufak bir not: Yeni seri T-155'lerde sis bombalarynyn yeri ile topun taretle birle?im yerinde bazy de?i?iklikler yapylmy?. IDEF 2009 syrasynda sergilenen T-155'te bu detaylar görünüyordu. http://www.trmilitary.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=15948&start=20 adresindeki fotograflarda detaylar var. Evet, yeni serideki degisikliklerden haberim var. Elimdeki referanslarin cogu ilk seri uretim araclara air oldugu icin onlardan birisini sectim. |
|
![]() |
|
zafer kahraman
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/04/2008 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 138 |
![]() ![]() ![]() |
katkysy olur ise...
![]() |
|
zafer k.
|
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Tareti planladigim sekilde bir araya getirip zimparaladiktan sonra belli-belirsiz kaynak izlerini de Apoxie Sculpt epoxy putty sayesinde yapmaya calistim. Astar boya atildiktan sonra olmasi gerektigi gibi belli belirsiz gorunen bu kaynak izlerini de hallettikten sonra kitten cikan top kaidesini aynen kullanabilecegim bir Firtina taretinin temelini elde etmis oldum.
![]() ![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Bu asamadan sonra sira taretin uzerindeki detaylarin ve kapaklarin montajina geldi. Firtina tareti uzerindeki kapaklarin cogu K9'dakilerden cok farkli, ve tasarim sirasinda bu kapaklar icin gerekli parcalari da cizmistim. Kapaklar icin kendi tasarladigim bu parcalari kullanacak, ancak mentese ve kilit mekanizmalari gibi ufak detaylari K9 kitinden cikan parcalari kullanarak yapacagim. Cizimlerden yola cikarak kapaklari yapistirmaya basladim.
![]() Taretin on kismindaki bakim kapaginin kenarlarinda bir sira altigen basli civata var. Zirhli arac projelerinde boyle civatalara oldukca fazla ihtiyac oluyor ve ben Grandt Line, CMK vb. gibi cesitli markalarin hazir civatalarini kullanmayi tercih ediyorum. Ancak bu durumda 1/35 olcekte yaklasik 0.5mm capinda civata baslari kullanmam gerekiyordu ki hazir setlerden hicbirisi bu kadar kucuk degil. O yuzden bu civata baslarini yapabilmek icin Plastruct firmasinin altigen profilli plastik cubuk setlerini "dilimleyerek" elde ettigim civata baslarini kullandim. Asagidaki resmi baska bir proje sirasinda cektigim icin 0.8mm capli profil gozukuyor, ancak fikir ayni: ![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Bir taraftan taretin ustundeki detaylari eklerken obur yandan da top baglanti noktasindaki Firtina'ya ozgu degisiklikler uzerinde durmak gerekti. Haftaicinde bu noktadan devam edecegim, simdilik bu kadar.
![]() |
|
![]() |
|
onge
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14/03/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 336 |
![]() ![]() ![]() |
Kür?ad Bey,
Plus Model'in civata setini T-26 da kullanmy?tym. 0.8mm'den küçük civatalar da bu sette mevcut. Yapty?ynyz keyifli çaly?mayy ilgiyle izliyorum. Kolaylyklar dilerim. |
|
"cure" le yeah tank cho she calcar
|
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Kulenin ustunde sadece Firtina'ya ozgu bircok ufak detay oldugu icin bunlari Evergreen levha ve cubuklardan imal etmek bir hayli vakit aliyor. Top kaidesini yerlestirdikten sonra bu kapak ve detaylari yavas yavas eklemeye basladim. Onumuzdeki gunlerde daha ayrintili birkac resim ve ekledigim detaylar hakkinda bilgi vermeye calisacagim.
![]() K-9 ve T-155 arasindaki farkliliklar sadece kule ile kisitli degil, govdede de ufak tefek degisiklikler var ve bunlara da el atmanin zamani geldi. Düzenleyen KursadA - 21/12/2009 Saat 20:44 |
|
![]() |
|
Viperman
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25/05/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
![]() ![]() ![]() |
Kite bo?una para verdiniz bence, direkt siz yapyyorsunuz :) Elinize sa?lyk
|
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Ust ve alt govdenin insaatina da gecen hafta basladim. Ust govdedeki temel farkliliklar yeni cekme halkalari (T-155'de bu halkalar govdenin on ust koselerine kaynaklanmis, ve sekil olarak K-9'un onunde kullanilan halkalardan farkli), yeni farlar ve far korumasi, ve yeni dikiz aynalari oldugu goze carpiyor. Simdilik yeni cekme halkalari ile ise basladim.
![]() ![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Alt ve arka govdede ise beni sasirtan baska bir farklilik ortaya cikti. K-9 ve T-155 aracinda arka cer dislisinin govdeye baglanti sekli degisik; ve T-155'de kullanilan konfigurasyon bana Kore aracindakine gore cok basitlestirilmis geldi. Bunun nedenini tam olarak bilmiyorum ama referans resimlerinden yararlanarak bu bolgeyi plastik levhalardan yaptigim parcalarla degistirmeye basladim. Bu farkliligin daha iyi anlasilmasi icin gercek araclarin resimlerini de eklemeye calisacagim.
![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Asagidaki karsilastirma resminde iki arac arasindaki arka disli baglanti noktasi farkliligi gorulebilir: T-155'teki baglanti noktasi cok daha kucuk ve bu bolge duz parcalarla paletlerin oldugu kisimdan ayrilmis. Modelimde gerekli degisiklikleri yaptim.
![]() |
|
![]() |
|
KursadA
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Bir suredir isyerindeki yogunluk, yeni ev vb. derken yeni resimler ekleyemedim, ama proje hala devam ediyor. Iki arac arasindaki farkliliklar beni bir hayli mesgul ediyor ve bircok ufak ayrintiyi yeniden yapmak zorundayim.
Iki arac arasindaki farkliliklardan birisi de taretin ustundeki kupolada. K9 kitinden cikan kupolayi kullanmak mumkun degil, T-155 aracinda degisik bir kupola tasarimi ve farkli bir M2 12.7mm makineli tufek kaidesi kullanilmis. Kupolanin boyutlarinin uc asagi bes yukari M113 komutan kupolasi ile ayni oldugunu belirledikten sonra Tamiya M-113'den aldigim kupolaya T-155 icin uygun olan periskop, kapak ve kilitleme mekanizmasi detayini yaptim. M2 makineli tufegi icin T-155'lere uygun bir kaide "pintle" icin yedek parca depomdan muhtemelen bir Academy M48A5 kitinden artan bir parcayi kullandim. Kitten cikan makineli tufek cok detayli ve guzel. Baris doneminde gorulen araclarda nadiren 12.7mm maklineli tufek muhimmati bulundugu icin dolu bir muhimmat kutusu yerine Eduard'in bir setinden aldigim oldukca detayli bir muhimmat kutusu kaidesini kullanmayi tercih ettim. ![]() ![]() Düzenleyen KursadA - 12/02/2010 Saat 21:42 |
|
![]() |
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |