Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Sivil Araçlar | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Sivil Araçlar |
Konu: PM ANADOL | |
Yazar | Mesaj |
Enewwss
Üye Kayıt Tarihi: 13/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
Konu: PM ANADOL Gönderim Zamanı: 16/07/2008 Saat 17:28 |
Bir ara pm nin anadol projesi ile ilgili bir?eyler duydum sonra pek ses seda çykmady. projenin akybetini bilen varmy acaba?
|
|
Cankirhan
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15/04/2008 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 76 |
Gönderim Zamanı: 16/07/2008 Saat 19:35 |
Bir ara 2006 dan kalan sivil araç forumlaryny incelerken yanly? olmasyn hatyrlady?ym kadaryyla Korkut Varol'dan elindeki çizimler ve foto?raflar istenmi?ti bu konuyla ilgili. Ancak 2006 dan beri ses seda çykmadyysa sanyrym proje rafa kaldyrylmy?tyr.
|
|
HAKAN
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 876 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 18:53 |
Elinde anadolun çizimleri olan varsa proje hala hayatta.
Yhtiyaç sadece çizimler.Ula?ylamyyor. |
|
Enewwss
Üye Kayıt Tarihi: 13/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 20:24 |
sadece çizimlerden dolayymy yapylamyyor yani?
|
|
tulgen
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 157 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 20:57 |
Anadol Otomobil Derne?i'nin de bir üyesi olarak da biliyorum ki maalesef Anadol ile ilgili teknik do?ru bilgi ve belgeler kayyp. Hatta en son kalyplar bile atylmy? olarak bulan birinin elinde. Daha hangi modeller ne kadar hangi yyllarda üretildi, orjinal özellikleri nelerdir bir çok söylenti dola?yyor ortalykta. Dernek olarak derlemeye çaly?ty?ymyzda ortaya çykanlar:
Anadol Modelleri A1 MkI A1 MkII - Akdeniz Burun (Akdeniz oyunlary için özel üretim) A1 MkII A2 MkI A2 MkII A2 SL Bunlar standard "Anadol" olarak bilinen otomobiller. Genel olarak far ve stop gurubu de?i?se de gövde uzunluklary, ön çamurluktaki e?im, iç aksesuarlar, arka bagaj alty gibi bir çok farklylyklara sahiptir ki "model" olarak üretilecekse tüm bu detaylar do?ruluk açysyndan önemlidir. Bir de bu standard modeller dy?ynda SV1600 - Station (1975'e kadar üretim) SV1600 - Station (1975 sonrasy) STC16 - Spor Model Böcek - Beach Buggy A8-16 - 4 kapyly binek A8-SL16 (Saloon 16) - Son 4 kapyly binek ile 3 ayry çe?it kamyonet üretilmi?. Prototipler ise apayry bir hikaye, örne?in Citroen BX' in aslynda Anadol oldu?unu kimse bilmez.... Bunlary derlemek, çizimlerini bulmak ne kadar zor diye sorarsanyz ?öyle özetlemek mümkün; Ystanbul Koç müzesinde sergilenen Anadol' laryn bile orjinallikle bir alakasy yoktur. Ortalama bir Anadol sahibi bile bir baky?ta onlarca yanly?y sayar size. Bu arabayy üreten holding bile orjinali hakkynda bu kadar bilgi sahibiyse gerisini varyn siz dü?ünün. |
|
Batur
Üye Kayıt Tarihi: 10/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 759 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 21:09 |
anadol marka otomobillerin önemi nerden gelmekte acaba,günümüzde artyk üretilmiyor olmasyndanmy ??
|
|
Enewwss
Üye Kayıt Tarihi: 13/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 21:27 |
ben hayatymda bukadar saçma bir i? duymadym adamlar ürettikleri arabanyn çizimini çöpe atarmy???? ford eminim 1930 yylyndaki modellerinin bile en ince ayryntysyny saklyyodur!
|
|
jalopeura
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 25/08/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 33 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 21:37 |
"anadol marka otomobillerin önemi nerden gelmekte acaba,günümüzde artyk üretilmiyor olmasyndanmy ?? "
Hem ondan, hem seri üretim ilk yerli otomobil olmasyndan (yüzde kaçy yerli o tarty?ylyr), adynyn Anadol olmasyndan, zamanynda iyi reklam yapylyp hafyzalara kazynmasyndan vs. Bence en çok ilk seri üretim yerli araç olmasyndan... Kalyplaryn, çizimlerin cahillikle yanly?lykla atylmaktan ziyade, bilinçli olarak baltalama amaçly atyldy?yny dü?ünüyorum. Ne kadar komplo teorisi gibi görünse de.. Düzenleyen jalopeura - 04/08/2008 Saat 21:39 |
|
Can Ayty?
|
|
Batur
Üye Kayıt Tarihi: 10/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 759 |
Gönderim Zamanı: 04/08/2008 Saat 22:08 |
yerli otomobil de?ilde,türkiyede seri üretilen ilk otomobil desek daha do?ru olur sanki...Devrim dy?ynda bir otomobilimiz yok çünkü,zaten motorumuz yok.
|
|
HAKAN
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 876 |
Gönderim Zamanı: 05/08/2008 Saat 10:58 |
Orjinalini yazan: Batur
yerli otomobil de?ilde,türkiyede seri üretilen ilk otomobil desek daha do?ru olur sanki...Devrim dy?ynda bir otomobilimiz yok çünkü,zaten motorumuz yok. O dönem için geçerli bir tespit.Fakat günümüzde otomotiv sektörümüz oldukça iyi.Her türlü projenin altyndan kalkacak kapasiteye sahibiz.Yeterki gerçekçi projeler üretip onlaryn arkasynda duralym. |
|
tulgen
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 157 |
Gönderim Zamanı: 05/08/2008 Saat 16:52 |
Ne kadar yerli? konusu tarty?maya açyk bir konu. Günümüzde bile birçok marka maliyeti dü?ürmek için ortak platform kullanarak dy?tan farkly görünen ama özellikle mekanik olarak birebir ayny araçalry üretiyor. Örne?in PSA grubu içerisinde Pegueot, Citroen ve Renault'un birçok mekanik parçasy aynydyr. yyllar önce çaly?ty?ym firma elindeki Citroen için çok zor bulunan parçalar yerine Renault 9 parçasy kullanyyordu ve neredeyse onda bir maliyetine.... Volvo S40'lar uzunca zaman Mitsubishi'nin Hollanda tesislerinde Carisma'laryn omurgasy üzerinde üretildi. Sonra Ford Focus platformunda üretilmeye ba?landy. Bu nedenle yeni kasa S40'lar eskilerinin yanynda oldukça küçük kalyr.
Anadollara bakarsak evet tasarym ve prototip üretimi Yngilizdir. Platform olarak Ford'u kullanyr (?u anda da Mazda, Volvo ve Jaguar aslynda Ford'un de?i?ik platformlaryny kullanyr). A1 tasarymy Reliant tarafyndan Ogle Design'a yaptyrylmy?tyr. Ama kare farlara geçi? Otosan fabrikalarynda yapylmy?tyr. Bunun yanynda STC ve Böcek tamamen Türk tasarymydyr; maliyet nedeniyle mevcut tasarymdan birçok parça kullanylmy?tyr. SV1600 ise Reliant'yn bir modelinden Bertone tarafyndan geli?tirilmi?tir (o zaman bu kadar palazlanmamy?lardy). A8 serisi de tamamen Türk tasarymydyr. Bunun yanynda Otosan tarafyndan tasarlanan bir Wankel motor vardyr ama seri üretime geçilememi?, sadece Anadol üzerinde prototip olarak denenmi?tir. Anadol için hazyrlanan sonraki prototip FW11 dir ve tasarymcysy Marcello Gandini' dir (internette arama yapmanyzy tavsiye ederim). Otosan kabul etmeyince Citroen bu modeli saçtan üretip mekanik aksamy Renault'tan alarak BX modelini yaratty. Bertone tarafyndan tasarlanan A9 ise arka görüntü olarak, çok daha sonra üretilen Peugeot 405'in, genel olarak da 80'lerin Volvolaryny andyran bir modeldi. Ama o da istenmedi. Sayyn Jan Nahum ve ekibinin tasarlady?y Ça?da? ise %100 yerli tasarym bir otomobildi. Tasarym ödülleri alsa da tamponuna atylan tek bir "satmaz bu" tekmesiyle Anadol'a nokta koyan model olmu?tur. |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |