Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
AFV | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : AFV |
Konu: Italeri 1/35 Sd. Kfz. 232 6 Rad | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Konu: Italeri 1/35 Sd. Kfz. 232 6 Rad Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 10:18 |
Efendiler;
Ürettiğim diğer modellerin macunları kururken buna başladım: Italeri'nin son kitlerinden. Uzun zamandır arandığım birşeydi. Bu cihazın 1/76'sını Matchbox marka olanını 9 yaşındayken üretmiştim. Aynısını 1/72 olarak da Italeri çıkarmış. Anılarımı canlandırdığı için üretmeğe epey heveslendim. Kit şeker gibi. Ancak ben yine de sağından solundan yeşil kafa kaçırmayı becerdim(taze yeşil kafa çok akışkan oluyor). Yeni öğrendiğime göre Italeri bunun asit indirme parçalı aksesuarlısını da çıkarmış. Herkese tavsiye ederim(cihazı bana getiren Tayfun Gerdan'a slmlr). |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 11:57 |
5 sene evvel Historic firması çıkarttığında almıştım bu aracı.
Ama o antensiz (sdkfz 231) modeliydi. Çerçevelerinin bi resmini bassana.Bakalım aynı kalıp mı? |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 19:40 |
Kitten toplam 4 çerçeve çıkıyor (2 tanesi ikiz olmak üzere A, B, ikiz C'ler). Benim A çerçvesi bittiği için attım. Aşağıda B ve C'ler var:
Düzenleyen carlgustav |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
Jolly Roger
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 21:02 |
Yürü be Barkın Paşa, kim tutar seni......
|
|
Consume Ergo Sum
|
|
ardeth
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1368 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 21:17 |
güzel araç. Armoramada da Vinnie üstat döktürmüş her zamankin gibi.
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections &file=index&req=viewarticle&artid=760&page=1 |
|
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
|
Lonewolf
Admin Group Tekniker Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 437 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 21:45 |
Ben de yapmak istiyorum bunlardan bir tane. Bence dönemin en güzel tekerekli aracı. Ülkemize teşrif etti mi bu kit?
Bunun bir de resin iç detaylı olanı var ama tuzlu biraz. Kolay gelsin. |
|
Kaank
|
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 03/11/2005 Saat 22:03 |
İthalatı yok. Bana Tayfun aldı bunu. Belki yeni Italeri ithalatçısı olaya girer? Bunun aksesuarlısında, yukarda belirttiğim gibi, sadece reçine detay değil, asit imdirme (PE) parçalar da var.
Üretim beyler. Önce üretim. Çok model yapalım, sonuçlandıralım, güzelleşelim. |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 04/11/2005 Saat 15:33 |
Montaj, kazma, kürek, yangın söndürücü ve stepne brandası haricinde tamamlandı. Astarlayıp, boyasını atacağım:
|
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 04/11/2005 Saat 17:10 |
Mr Surfacer 500 ince katlar halinde, 4 kat tatbik edildi:
|
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 00:02 |
Ana renk atıldı:
Tekerlekleri gövdeye yapıştırmadım boyarken söküp, fotoğraflarken geri takıyorum. |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
Flashback
Üye Kayıt Tarihi: 13/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 321 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 00:17 |
Elinize saglik güzel gidiyor bu arada ana renk olarak ne kullandiniz ben sd.kfz. lerde german grey kullanmaktan usandim,degisik bisey yapmak istiyorum bundan sonra africa corps üreticem bunun için desert yellowmu yoksa dark yellowmu daha uygun olur acaba.
|
|
Tuna Onay
|
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 02:43 |
Teşekkür ederim Tuna bey;
Açıkcası Hobici.com'dan Gunze'nin şu setini almıştım. Enteresan bir emay boya, Tamiya akiriliklerinden daha iyi sonuç veriyor. 2. Cihan Harbi'nin ilk dönem renkleri var(Bir koyu sarı, bir koyu kahve ve panzer grisi). AKA forumlarında Desert Yellow/Dark Yellow tartışması çok uzun zamandır sürüyor. Bence Tamiya bu konuda çok pragmatik yaklaşıp, çoğu araca hemen aynı rengi tavsiye ediyor. Çünkü ana fikir çölde araçların çok kısa zamanda çöl tozuna bulanıp zaten ana renklerini büyük oranda yitirdiği yönünde. Ben bir kere çöl'de Alman aracı ürettim: Şu diorama. Bu sahnede Tamiya Dark Yellow kullanmıştım. Sonradan çok meraklı/bilgili arkadaş eleştirdi bu tercihimi, ancak bence genel bir çerçeve içinde atılan renk, eğer aracın depoda hiç kullanılmamış halini tasvir etmeyecekseniz, yeterlidir. Hele ki Afganistan'da askerlik yaparken NATO yeşili araçların bile bu halde olduğunu gördükten sonra, bana kalkıp "falanca cephede, kamuflaj şu renk ve şöyle olmak zorundadır diyen" adama gülüp geçiyorum. Zaten çamura-pisliğe küçük çocuklar gibi bulanan araçlar, bir de cephe/savaş şartlarında hepten tanınmaz hale geliyor. Aynı görüşüm askeri personelin üniforma vs. aksesuarında da geçerlidir. O sebeple, AKA modelinizi mor boyayıp üstüne pembe kalpler çizmediğiniz sürece (Ki pembe bir T-34 hatırlıyorum -demek ki o da oluyormuş-) kanımca hataya düşmezsiniz. Not: Alman Grisi üstüne de ne güzel eskitmeler olur gazıyla şimdi aleti perişan edeceğim . Düzenleyen carlgustav |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
Flashback
Üye Kayıt Tarihi: 13/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 321 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 07:58 |
Evet o dioramanizi incelemistim tekrar baktim ayni rengi kullanmamiza ragmen ben henüz eskitme yapmadigim için renk tonu açisindan daglar kadar fark var o yüzden sordum zira tamiya dark yellow bana kötü bir renk gibi geldi(eskitme olmadan).
Bu arada haklisiniz German Grey üzrine eskitme çok zevkli oluyor |
|
Tuna Onay
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 10:02 |
Yapacağınız makedin plastik rengi uygunsa (sdkfz 232 gri plastik ,boyamasıda gri olacak) doğrudan eskitmeyi yapın boyanmamış plastiğin üstüne.
Zaten o kadar çamur/tozdan sonra altta ne varmış hiç belli olmaz. Çamuru bol kullanacaksanız tesviye/astar ilede uğraşmayın.Hatta maketten parça bile arttırırsınız. Sadece çamur/toz vs eskitme rengi kullanıp işinizi görebilirsiniz. Çok daha minimalist yaklaşırsanız sadece sarı,mavi,kırmızı kullanarak siyah,beyaz ve metalik renkler hariç her rengi elde edersiniz. Ancak o kadar çamurdan sonra yaptığınız eskitmeli makedin altına bulunduğu çevreyi betimleyen bir arazi parçasınıda eklemeyi unutmayın(gerçi asfaltta giden,ama evvelden çamura bulanmış bir aracı görmekde mümkün). Yok ben temiz yapacağım derseniz o vakit araç hangi renge boyanmışsa onu kullanın.Boyanın fiyatı kutudan kutuya değişmiyor. Marka olarak bakarsak tamiya hem pahalı(3.2ytl(10ml) ila 4.2ytl(23ml) arası) hemde tonları sallama. Piyasada bulunan en ekonomik boya humbrol(2.4 ytl(15ml)). Renkleri tamiyadan daha doğru. |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 21:30 |
Orjinalini yazan: İDRİS
Yapacağınız makedin plastik rengi uygunsa (sdkfz 232 gri plastik ,boyamasıda gri olacak) doğrudan eskitmeyi yapın boyanmamış plastiğin üstüne. Zaten o kadar çamur/tozdan sonra altta ne varmış hiç belli olmaz. Çamuru bol kullanacaksanız tesviye/astar ilede uğraşmayın.Hatta maketten parça bile arttırırsınız. Sadece çamur/toz vs eskitme rengi kullanıp işinizi görebilirsiniz. Çok daha minimalist yaklaşırsanız sadece sarı,mavi,kırmızı kullanarak siyah,beyaz ve metalik renkler hariç her rengi elde edersiniz. İdris hoca benim fikrime katılmıyorsan yaz lütfen. Mühim olan burda fikir paylaşmamız ve bu sayede daha iyi ve daha çok model yapabilmemizdir. Kinayeli eleştirilerle maket yapmaz, sadece didişiriz. Yukarda İdris beyin yazdıklarına katılmıyorum. Diğer modelci arkadaşlara tavsiye etmem. Çıplak plastik boyanmadan asla güzel durmaz. Benim tavsiyem, modellerimde uyguladığım şu sıralamadır: Montaj, tesviye, astar (boyaya hazırlık), alternatif boya hazırlığı (ön gölgeleme), boya, alternatif boya sonuçlandırma (son gölgeleme), vernik (parlak), çıkartma, vernik (parlak), eskitme (yıkama, kuru fırçalama, toz pastel, pigment, vs), mat vernik. Ha bu arada cihaz şu hale geldi: Bir yığın yerini daha eskitmem gerek. Ana ve yardımcı silah, arkaya eklenecek stepne brandası, kazma-kürek falan. Daha iş var. Ancak bayram ziyaretleri de var. |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 05/11/2005 Saat 23:57 |
"AKA forumlarında Desert Yellow/Dark Yellow tartışması çok uzun zamandır sürüyor. Bence Tamiya bu konuda çok pragmatik yaklaşıp, çoğu araca hemen aynı rengi tavsiye ediyor. Çünkü ana fikir çölde araçların çok kısa zamanda çöl tozuna bulanıp zaten ana renklerini büyük oranda yitirdiği yönünde"
"Sonradan çok meraklı/bilgili arkadaş eleştirdi bu tercihimi, ancak bence genel bir çerçeve içinde atılan renk, eğer aracın depoda hiç kullanılmamış halini tasvir etmeyecekseniz, yeterlidir. Hele ki Afganistan'da askerlik yaparken NATO yeşili araçların bile bu halde olduğunu gördükten sonra, bana kalkıp "falanca cephede, kamuflaj şu renk ve şöyle olmak zorundadır diyen" adama gülüp geçiyorum." Söylemiyle; "Yapacağınız makedin plastik rengi uygunsa (sdkfz 232 gri plastik ,boyamasıda gri olacak) doğrudan eskitmeyi yapın boyanmamış plastiğin üstüne. " Söylemi bence temelde aynıdır. Sebebine gelirsek; Her araç üretildiğinde belli yönetmelikler dahilinde boyanır , bu yönetmeliklerde belirtilen boya tonları standarttır. Kullanım şartlarına göre bu renkler eskir solar vesaire. Bu yüzden modelini gerçekçi yapmak için başlangıç noktası rengin orjinali olmalıdır. Eskimesi ise aracın (uçak, afv farketmez) kullanıldığı şartlara uygun olmalıdır. Misal batı cephesinde ve doğu cephesinde kullanılan renklerin şartlara göre birbirinden farklı eskimesidir. Tamiya "pragmatik" çözümü dahinde İsrail Merkavasına, Alman Tigerına, Amerikan Abraamsına, Alman Bf-109una (E-4/7 Trop ki kendisi italyan sandına boyanmıştır), Alman FW-190 F8ine (buda RLM79dur) aynı rengi vermiştir. Bu rengi hepsinde kullanabilmek için modeli öyle bir eskitmeniz gerekmektedir aletin sand rengi anlaşılmasın hatta gözükmesin. Keza aynı haltı grilerde de yemektedir (İngiliz Swordfish ine verdiği rengi aynı zamanda RLM75 olarak alman uçaklarına da atabilirsiniz saçmalığı). Bu nedenle baştan belirttiğim gibi başlangıç rengi gerçeğe uygun olmalıdır. Akabinde tonu açılır koyultulur renkte uygun eskitme yakalanır. Renk açma konusuna gelirsek; renk açma veya soldurma boyanın içine beyaz katarak olmaz, keza boyaların solması pigmentlerinin atmosferik şartlardan etkilenmesi neticesinde olmaktadır misal 109larda kullanılan RLM75 rengi soldukça kırmızı ton baskın bir duruma gelmektedir. "falanca cephede, kamuflaj şu renk ve şöyle olmak zorundadır diyen" adama gülüp geçiyorum. " Bu söylem tehlikelidir keza saha tadilatları haricinde boyaların orinal tonları ve paternleri standarttır. Kullanıldığı cephe ise dış şartlar dahilinde boyanın nasıl eskiyeceğini belirler (Rus cephesinde uçan RLM70/71 (yeşil; bkz Hs-129) renklerine sahip bir uçağı afrika cephesindeki muadili gibi soldurmak ancak güldürür ) |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 06/11/2005 Saat 04:40 |
Detayı ile çok uğraştığım bi makedi eskitmek(savaş hasarı deyip eğip bükmek) veya çamura gömmek bana ters geliyor.
Diorama yapılmadığı sürece yoğun eskitme yapmanın lüzumsuz ve hatalı olacağı görüşündeyim. Yinede her modelcinin en az bir kere yapmasını tavsiye ederim.Çok keyif verici oluyor. Eğer baştan bi plan yoksa ,günün birinde bir dioramada kullanmaya karar verirsem o vakit senaryo gereği ne lazımsa yaparım ,düşüncesi ile hareket etmekde fayda var kanımca. "Pragmatik tamiya yaklaşımından" bahsedilince bende olayın nerelere varabileceğinin altını çizdim sadece. Örneklendirmekde mümkün üstelik. 1)İzzet abinin benim bahsettiğim şekilde afv boyamışlığı var.Yapım aşaması sırasında gördüğüm için biliyorum.Bitince hiç anlaşılmıyor çünkü. 2)Nadir tahiri diye bi şahıs vardı(eskiler hatırlar).İlk tanıdığımda sadece 3 renk (pigment olarak alırdı hemde)kullanırdı. Bu kişilerin yaptığı maketlere bi diyeceği olan varsa dinlemek isterim. Ben biraz tembelim.Renk konusunda ortodoks bir yol izleyip hazır boya kullanıyorum ve alabileceğim en doğru rengi alıyorum. |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 06/11/2005 Saat 08:32 |
AKA modelciliği tayyare modelciliğinden çok farklı bir dal olup karşılaştırlmaları bence yanlıştır. Tayyarenin durduğu/çalıştığı (eskime ortamı) mekan başka, AKA'larınki bambaşkadır. Tayyare yerle 1000 metre inişte-kalkışta münasebetteyken AKA'lar çamur deryalarında debelenip, her türlü bitki, mahlükat ve yer şekliyle içli-dışlı olur. Aynı eskitme anlayışıyla hem tayyareye hem de AKA'ya bakmak bence terazinin doğru çalışmasına müsaade etmez.
Boya kodları ve tonlara bağımlı kalmaya çalışmak, modelde kılı kırk yaran kesinlik aramak, modelcilikten insanların kaçmasına neden olmuştur. Bu yaklaşımla bugün 70 milyonluk güzel ülkemizde en optimist tahminle 3000 modelci (statik-dinamik-RC kursi karışık)kalmıştır. Buna bir de modelde sadece hata arayan izlenim/eleştiri yaklaşımı eklenirse buyrun cenaze namazına. Sırf bu yaklaşım benim maketçilikten uzun süre uzaklaşmama neden olmuştur. Aynı davranışı bugün çoğu modelciyi yine küstürecektir yine küstürecektir. Bizlerin öncelikli amacı, bizlere katılacak yeni modelci ve üretilen model sayısını arttırmak olmalıdır. Bu yaklaşımla yeni modelci ve yeni üretim kavruk kalmaya mahkumdur. Bakınız çok iyi modelciler var çevremizde, senede 1 tane maket ya yapıyorlar ya yapmıyorlar, bence bu sırf "aman yanlış yaparım" çekincesi adamların tutuk kalmasının öncelikli nedenidir. Buna bir de şunu eklemek istiyorum, kanaatimce, dioramada olmasa da AKA modelleri eski olabilir, olmalıdır da. Çünkü aletlerin temiz oldukları zaman sadece yıkandıktan hemen sonrası. Bunu öyle başka bu işin uzmanları gibi kitap kurdu olduğum, çok araştırdığım için falan değil, bi'l fiil sahada gördüklerime dayanarak söylüyorum. Bir fikir vermesi için buyrun burdan yakın: Cillop gibi parlak BRDM 2 Diğer BRDM 2 BRDM 2 Yandan görünüş Dingo'nun ahırı Bu araçların rengi NATO kamuflajı Bu fotolar, gördüklerim ve yukarda bahsettiğim modelciye serbest hareket alanı sağlamak açısından AKA'ların yaklaşık renklerle boyanabileceğini düşünüyorum. Görüldüğü üzere AKA'lar envai türlü eskiyip, ne temiz, ne de orjinal renklerinde kalıyor. Dolayısıyla yeni başlayan veya eski modelci, hiç fark etmez, bir modelci kalkıp, AKA modelini yaklaşık bir renkte boyayıp, eskitirse bence "olur" ve "her türlü" olur. Bu sebeple bence, "Olmamış" yorumu, bu hobiyi öldüren bir yaklaşımdır. Hele bu "olmamış" yorumunun sebebi renk tonu ise işte bu da bu hobiyi diri diri gömmektir. Ve modelcilik eğer yarı-sanat ise (en büyük tartışma burdan çıkacaktır da) o zaman sanat sanat içindir. Bir de şunu hatırlatmak isterim bugünün "doğru"su yarın yanlış olabilir. Bu herkes için geçerlidir. Kimse belli kalıplara hapis kalmak zorunda değildir. Bakınız, Ufuk bey bugün yaptığı BF109 eskitmesiyle 10 sene evvelki aynı mıdır? Sadece beceri gelişimi değil, modele, renklere, eskitmeye, çevreye bakışımız/yorumumuz her yaptığımız modelde değişmez mi? O zamaaan: Üretim, üretim, üretim. Düzenleyen carlgustav |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |