Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Off-Topic | |
Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic |
Konu: Bak! Ellerimi byrakarak sürebiliyorum!!:)( Kapalı Konu) | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 15:23 |
Orjinalini yazan: balpete?i
F-4b modeli hakkynda yeterli bilgi sahibi de?ilim ama benim bildi?im F-4 ne olursa olsun 2 ki?iyle uçuruluyor. ama e?er sava? dy?y görevler için, mesela uçak; bakym, yerde?i?tirme vb. sebeplerle bir yerden bir yere götürülecekse ve elde yeterli uçucu yoksa tek ki?iyle uçurulabilir. Uçak zaten 2 ki?ilik olarak yapylmy?,tek ki?ilik modeli yokki. "B" modelinde sadece önde kumanda vardyr. Bir zaman sonra bu bir zaafiyet olarak görülmü? ve acil durumlarda,öndeki pilota bir?ey olursa,arkadaki silah operatörü de uça?y kullanabilsin diye arka tarafa da uçu? kumandalary konmu?tur. |
|
nezih
Üye Kayıt Tarihi: 02/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1077 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 15:53 |
Belki anlamsiz bir soru ama peki arkadaki silah operatoru kalp krizi gecirdi fln.. pilotun bu sistemleri kontrol edebilmesi mumkunmudur acep...
|
|
Sweat saves blood!
|
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 18:21 |
Bunun geyi?ini uzun yyllar önce F-4 pilotlary ile yapmy?tyk. Fantezi olarak "Abicim ben binsem arkaya uçmaz my bu meret?" diye sormu?tuk. Pek gerçekle?meyecek bu duaya amin dememek için pilotlar hikayeyi ?öyle anlamy?ty.... Aklymda kalanlary aktarmaya çaly?ayym ama aradan 15 yyl gibi uzun bir süre geçti:
- Arkada uçan Silah Sistem Operatörü (SSO) - ki kendisi pilot de?ildir yani uça?y uçurmaz- uçu?lardaki aty?, radar, ke?if gibi kendi görevleri dy?ynda uçakta atan bazy sigortalary kontrol eder. - Bu i?lem sadece arka taraftan yapylabilir. Bu nedende F-4'ün arka kokpitinde uçacaklara özel bir e?itim verilir. - Uçak A/B'ye sadece ön kokpitten girer. - Uça?yn arka tarafyndaki görü? çok kysytlydyr. - Anormal duruma girme kazalarynda ardaka uçanlar fyrlatma açysy nedeniyle bazy F-4 kazalarynda ba?arysyz atlayy?lar yapmy?lardyr. - SSO'laryn yany syra arka kokpitte e?itim uçu?lary için ö?retmen pilotlar uçabilmektedir. - Sanyrym son yyllarda SSO'laryn ady Silah Sistem Subayy (SSS) olmu?tur... Bu bilgilerde hatalar olabilir. Düzeltmelere açy?yz... Haaa, topi?in gerçek konusuna dönersek bence Cömert Pa?a Hava Kuvvetleri'ndeki son uçu?unda komutan olarak sorumlu oldu?u Türk semalaryny selamlamakta kendince gökyüzünde geçen acy tatly 40 küsür senenin muhabesebesini yapmaktadyr. Ona ne mutludur ki çaly?ty?y kurumun en yüksek noktasyna gelmi?, çok basit uçaklardan yüksek teknolojiye sahip uçaklarda ba?aryyla uçmu?tur... Öndeki yüzba?y haliyle kumandalary komutanyna byrakmy?, jübile uçu?una "ev sahipli?i" yapmaktadyr. Burada uçak komutany muhtemel ö?retmen olan pilot yüzba?ydyr. |
|
Jolly Roger
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 19:36 |
USAF'de uçanlara WSO(Weapons System Officer), USN'de uçamlara RIO (Radio Intercept Officer) deniyor diye hatyrladym. F-14'lerde de RIO deniyordu sanyyorum. Denizciler nedense arkada birilerinin uça?y kullanma fikrinden ho?lanmyyor:] Peki bizdeki SSO'lar da uçu? brövesi sahibi de?il midir?
|
|
Consume Ergo Sum
|
|
HYAMAN
Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 470 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 21:08 |
USAF Phantom'larda arkada uçanlar GIB:Guy in Backseat olarak da anylyrlar.Yyllar önce okudu?um bir uçu? emniyeti yazysyny hatyrladym orada bir RF-4C gece uçu?unda ku? çarpmasy sonucu peri?an oluyor önde oturan pilot feci ?ekilde yaralanyyordu.Uça?y arkadan WSO indiriyordu ancak e?er hafyzam beni yanyltmyyorsa arka kokpitte ini? takymyny açmak için gereken kol ve flap kumandalary bulunmady?yndan ini? biraz maceraly olarak gerçekle?iyordu.Pilotun tamamen bayylmasyna ra?men bir ara bilincinin açylyp ini? takymlaryny açty?y ve flaplary gereken konuma getirdi?i tahmin ediliyordu.Pilot kazada bir gözünü kaybetmi?ti bu arada.
Düzenleyen HYAMAN - 29/02/2008 Saat 21:09 |
|
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
|
Viperman
Üye Kayıt Tarihi: 25/05/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 21:20 |
Orjinalini yazan: idris
Orjinalini yazan: balpete?i
yalnyz öndeki pilot bu durumda sandalyeyi sadece ön fyrlatylacak ?ekilde ayarlamalydyr. F-4'te ise bu ayarlama yapylamaz. Bir pilot atlayynca di?eri de kendili?inden mi atlyyor? Ydris Bey, f-16 (D/B) için konu?ursak koltuk sisteminin 3 modu var. Fyrlatma kolunu; 1) Kim çekerse çeksin (ön veya arka) önce arkadaki, sonra öndeki gider, 2)Kim çekerse önce o, sonra di?eri gider, (bundan emin olamadym kontrol etmek lazym...) 3)Sadece çeken gider. Bahsedilen arkadakini kapatma olayy 3. mod oluyor, ( "solo mode" deniyordu yanly? hatyrlamyyorsam) Orjinalini yazan: balpete?i
... pilot ellerini joystickten ve gaz kolundan çekmi?..... Sayyn Balpete?i (isminizi bilmiyorum) Yanly? anlamazsanyz ufak bir düzeltmem olacak; "joystick" yerine "stick" hatta Türkçe yaparsak "lövye" (Türkçesi tarty?ylyr :)) dememiz daha do?ru bir tanym olacak. Düzenleyen Viperman - 29/02/2008 Saat 22:09 |
|
KFKF
Üye Kayıt Tarihi: 26/08/2006 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 378 |
Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 22:11 |
Merhaba,
Biraz kafam kary?ty. F4, F14, F15E gibi iki ki?ilik uçaklarda arkadaki koltuktan uçak uçurulabilir mi? WSO, RIO veya silah subayy diyelim, pilot mudur? Mesela Amerikan donanmasy F14 filolaryny ço?unluk ile F18E ile de?i?tirince bir sürü silah subayy emekli mi oldu? Yyi maketler |
|
Koray Fenman
|
|
desert-rat
Üye Kayıt Tarihi: 16/06/2006 Konum: İzmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 297 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 01:05 |
Elbette SSO,RIO ve di?erleride çift ki?ilik tayyarelerde arka koltuktan uça?y kumanda edebilir.., Bu ki?ilerde Pilottur ve uçtuklary uçaklara kumanda edebilirler zaten bunu yapabilsinler diyede arka kysmada kumanda konmu?tur, fakat bran?lary gere?i uça?y öndeki pilot uçurur...
F-14 ler emekli oldu diyede WSO lar emekli olmaz tabiki, sadece bir süre F-18 intibak kursu görürler... |
|
4 EVR COOL
|
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 07:22 |
S.S.O, RIO vesaire asli olarak pilot de?ildir. Onlaryn görevi uça?yn silah sistemlerini kontrol etmektir.
Bir vücutta iki kafa olmaz. Normal bir görev uçu?unda öndekinin yüzba?y arkadakinin ise binba?y oldu?u durumlarda ikisi de pilot olsa ne olacak o zaman?! Arada bir de rütbe farky var diye arkadakinin dedi?i mi olacak; zannetmem... Lütfen içinde bulunmady?ymyz konularda konu?urken okuyuculary yanly? yönlendiren ifadelerden kaçynalym. Size bu konuda bir kaç örnek vereyim: 1- E?itim aldy?ym özel uçu? okulunda bir de F-4 S.S.O' su vardy, o da benim gibi uçu? e?itimi alyyordu sivil pilot olmak için. Oysa ki askeri pilotlar ordudan ayryldyktan sonra sadece 3-5 adet synava girerler ve ayryyeten uçu? e?itimi almazlar. 2- ?u an T.H.Y' da uçmakta olan eski S.S.O.lar typky uçu?a yeni ba?layan ve uçu? deneyimi az olan sivil kökenli II. pilotlar gibi çift syrma ta?ymaktadyrlar. Onlar da belli bir süreden sonra üç syrmaya geçecekler. Oysa ki ordudan ayrylma pilotlar uçu? tecrübeleri yeterli oldu?u için direkt olarak üç syrma takmaktadyrlar. En do?rusunun i?in içinde yer alan birisini bulup bilgi almak oldu?u bir fikir aly?veri?inde maalesef do?ru oldu?u ispatlanmamy? duydu?umuzu ya da resmi olmayan yazylardan okuduklarymyzy ilaha ki yekili a?yzmy?yz gibi aktarmaya çaly?yyoruz ki kanymca do?ru bir ?ey de?il. Düzenleyen copilot_clumsy - 01/03/2008 Saat 07:38 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 09:58 |
Yine 15 yyl önceki bilgilere dönersek, SSO'lary Yzmir Çi?li'deki temel uçu? e?itiminde belirli bir süre uçmu?, uçu?tan sa?lyk hariç di?er nedenlerle ayrylan pilotlar arasyndan seçiliyordu. Özel bir kurs (3 ay gibi aklymda kalmy?) gördükten sonra F-4 filolarynda göreve ba?lyyorlardy.
|
|
nezih
Üye Kayıt Tarihi: 02/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1077 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 10:59 |
Arkadaki bayylsa fuze bataryalary tepeleyemecek.. ondekinin kyly dönse uçak inemeyecek (inerse kyç üstü) demek mi oluyor bunca açyklama...:)
|
|
Sweat saves blood!
|
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 11:19 |
Muhtemelen her gün uçu? doktoru tarafyndan kontrol edildikten sonra "uçu?a elveri?lidir" denilip hatta çykan bir pilotun ayylyp bayylmasy pek de nadir bir durumdur :) Öte yandan günlük diyetler ve fiziki egzersizlerde cabasy...
Pek tabii ki?inin kaba eti konusunda bir yorumda bulunamayaca?ym. Nazik ve özel bölge :))) Yine de insan ba?ka hangi sebeplerden de fyrlatycyly sandalyenin bulundu?unu anlyyor :) |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
nezih
Üye Kayıt Tarihi: 02/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1077 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 12:17 |
Ok F-4 pilotlaryna bi?i olmaz anladym Arkutcum sagol... hehe
|
|
Sweat saves blood!
|
|
Lt von Witzland
Üye Kayıt Tarihi: 21/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 159 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 22:01 |
Eskiden Sovyet pilotlaryna da Parti'den izin almadan birsey olmasy yasakty :)
|
|
balpete?i
Üye Kayıt Tarihi: 26/11/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 386 |
Gönderim Zamanı: 01/03/2008 Saat 22:30 |
konu oldukça ho? bir noktada, hemen dahil oluyorum muhabbete...
öncelikle F-16D atlama modlaryny yazayym. arkada?lar F-16D'de 3 farkly tür atlama modu mevcuttur. bunlar: 1)AFT: bu modda hangi kokpit çekerse çeksin önce arka sonra ön atar. 2)NORM: bu modda arka çekerse sadece arka atylyr, e?er ön çekerse önce arka sonra ön atylyr. 3)SOLO: bu modda arka çekerse sadece arka, ön çekerse sadece ön atylyr. Bu modlary ayarlamak için gerekli "T-handle" arka kokpitte uyary lambalary paneli altynda bulunur. E?er tek pilot uça?y uçuracaksa bu T-handle'y SOLO moda alyr. böylelikle AFT modda veya NORM modda önce arka sonra da ön fyrlatylmasy esnasynda ön koltuk için olu?an 0.4 saniyelik gecikme zamanyny önlenir. F-4'te ise bu ayrym yoktur. ister ön ister arka çeksin, önce arkadaki sonra öndeki fyrlatylyr. ama sa?lykly bir atlama için uça?yn belirli bir açy, yükseklik ve hyzda olmasy gerekir. örne?in uçak dönerek dü?erken ba?a?a?y pozisyonda asla atlama yapylmaz ... ?imdi gelelim F-4'ün olayyna. Sayyn "tozbek"'in yazdy?y gibi F-4'ün arka uçucusu aslynda silah sistem subayy (SSS veya eskiden oldu?u gibi SSO veya orijinali Weapon system officer-WSO) olup SSS e?itimi almy? pilotlar da bu görevi yapabilir. bröveleri vardyr ama asli olarak uçak uçuramazlar. ancak ön pilot herhangi bir nedenle ellerini uçak kumandalaryndan çekti?inde kumandayy geçici olarak devralabilirler. "tozbek" arkada?ymyz SSS'nyn görevlerini gayet güzel özetlemi?, anlatylacak fazla bir?ey byrakmamy?. dedi?i gibi F-4 arka kokpitten A/B'ye girmez, arkadan indirmek imkansyz gibidir, sayyn "HYAMAN"yn dedi?i gibi arkadan slat/flaplar kontrol edilemez, yalnyzca gaz kollaryyla A/B altynda belirli devirler ile motorlara kumanda edilebilir. F-4'te arka kokpit uçucusu uça?yn kontrolünden ziyade silah sistemleri ve navigasyonla ilgilenir. yani sayyn "nezih"in anlatmaya çaly?ty?y gibi arkadakine bir ?ey olursa öndeki pilot sadece körlemesine aty? yapar.(F-4'te silah kumandalary sadece önde vardyr) e?er öndekine ciddi bir?ey olursa arkadakinin yapaca?y en akyllyca ?ey uça?y terketmektir. F-16'da ise durum biraz daha olumlu. F-16'da arkadaki pilotun görü? açysy F-4'e nazaran daha iyidir. ayryca ön pilotun HUD'ynyn görüntüsü arkaya verilir ve arka pilot tarafyndan önündeki ekrandan izlenebilir. ayryca uçu? ve ini?le ilgili çe?itli kumandalar yine arkadan verilebilir. ama ne olursa olsun arkadan uçak indirmek çok zor bir ?eydir... sayyn "copilot_clumsy" gerçekten güzel bir ?ey anlatmy?. SSS'lary aslynda pilot kategorisinde yetkilendirilmediklerinden daha sonra uçak uçurmalary için bazy uçu?/yer dersleri almak durumundadyr. ancak yanly? anla?ylmasyn arada çok ince bir nüans var SSS'lary asla ön kokpitte uça?yn asyl kumandalaryyla uçurulmaz (bu dünyanyn her hava kuvvetinde böyle) ama hepsi pilotlarynda uçtu?u kadar e?itim uçu?una çykar ve ayny muayenelerden geçer. yine "copilot_clumsy" arkada?ymyzyn dedi?i gibi her pilot e?er o gün uçu?u varsa doktora mutlaka muayene olarak uçu?a çykar. antibiyotik, a?ry kesici vb ilaç kullanyyorsa veya sadece "kendimi kötü hissediyorum" bile dese o gün uçu?a çykmaz. "copilot_clumsy" arkada?ymyz ?öyle bir yazmy?: "Normal bir görev uçu?unda öndekinin yüzba?y arkadakinin ise binba?y oldu?u durumlarda ikisi de pilot olsa ne olacak o zaman?! Arada bir de rütbe farky var diye arkadakinin dedi?i mi olacak; zannetmem..." filolarda aradaki denge zaten çok iyi kurulur. e?er arkada SSS uçuyorsa ve rütbesi ön pilottan üst ise asyl sorumluluk yine öndedir ve arkadaki bunu bilir. ama yanly? anla?ylmasyn havaya çykynca öndeki ne olursa olsun kraldyr, asar keser falan katiyen olamaz..sonuçta i?in içinde askerlik var ve kalkan her uçak mutlaka yere iner :) ikisi de pilot ise ve arkadaki üst rütbeli ise bu uçu? muhtemelen bir e?itim uçu?udur ve arkadaki daima ö?retmendir. dolayysyyla arkadaki gerekli uyarylary yapar. ancak e?itim uçu?lary haricindeki uçu?larda zaten üst rütbeliler her zaman önde uçar. Düzenleyen balpete?i - 01/03/2008 Saat 22:32 |
|
161...
|
|
Burak
Üye Kayıt Tarihi: 22/10/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1559 |
Gönderim Zamanı: 02/03/2008 Saat 12:29 |
Orjinalini yazan: copilot_clumsy
1- Çift kumanda uça?yn konu oldu?u bu foto?rafyn ba?ly?y farkly olsa iyi olurdu, espirinin anlamy kalmamy?. 2- Görerek uçu? kurallary ya da aletli uçu? kurallary (syrasyyla VFR ya da IFR) olsun farketmez; ister ölçekli topografik harita, ister ölçeksiz yüksek-alçak seviye haritasy kullanylyr. Kaç senelik uçucu olursa olsun kapaly havada aletlerin konumu ve de frekanslaryny belirten çartlar (harita çe?idi) olmadan uçu? yapylmaz, ki?i mevkisini düzgünce belirleyemeden etrafyndan haberi bile olmaz. Bende arkada playstation var sanyyodum aydynlatma için te?ekkürler.Hiç F-16 görmedim de.. Ady üstünde bu bir espri mantyk aranmaz,mantyk aransa espri olmaz. Biri fykra anlatynca "aa hiç Temel öyle yapar my çok saçma bu fykra fykralyktan men edilsin" demek ya da Hot Shots filmini izlerken kafasy uça?a giren adamy görünce,"uçak alüminyum folyodan my yapylyyor sanki?" diye yapymcy ?irkete fax çekmek gibi olmu? bu yorum. Ben yine de bir dahaki sefere ba?lyk açarken bir dany?yrym,aklymda bulunsun;) |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 02/03/2008 Saat 12:40 |
Bildi?im kadary ile bu sitede uçak maketi yapan ki?iler uçaklar konusunda cahil de?iller.
O yüzden ki?i espiri konusunda daha akyllyca bir yakla?ym bekliyor. Espiri aptalca yapylan ve dolayysyyla illahaki aptalyn anlayaca?y bir ?ey de?ildir. Dünya literatüründe genelde de?er gören espiriler hep zihni kurcalayanlar olmu?tur. Hatta bazy durumlarda ki?ileri kahkahaya bile bo?masyna gerek kalmaz. Dany?manlyk için para talep etmeyece?imi ?imdiden beyan ederim. Öte yandan espiri konusunda fikir beyan ederken bir zamanyn Yspanyol Dili ve Edebiyaty mezunu oldu?umu iletmekten zevk duyarym. Düzenleyen copilot_clumsy - 02/03/2008 Saat 15:12 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 02/03/2008 Saat 18:43 |
Bu F-4 olayy de?i?ik ?üpheler uyandyrmaya ba?layynca geçen sene Hava Kuvvetleri'nden ayrylmy? bir F-4E 2020 pilotu tanydy?ymy aramaya karar verdim. Pek tabii malûm konular belliydi.
Aktarmak isterim ki öndeki pilota bir?ey oldu?u zaman arkadaki ki?i emercensi olarak flaplary çykartyp uça?y yere sa?lam bir ?ekilde indirebiliyormu?. Ancak bu durumda pnömatik sistem ile çaly?an emercensi flaplar hidrolik sisteme hasar verdi?i için uçak frenleme kabiliyetini kaybetti?inden arkadan çekilen bir sigorta sayesinde kanca a?a?yya inip uçak "hook" bariyerine giriyormu?. Ancak normal ?ekilde flaplar önden açyldy?ynda arkadaki ki?i hem havada hem yerde uça?y normal olarak kullanabiliyormu?; frenleme ve taksi dahil. Öte yandan önce öndü sonra arkaydy, yok önce arkaydy sonra öndü ikilemine kalynmamasyna ra?men her iki koltu?un ya da sadece arkadaki koltu?un fyrlatylmasyny belirleyen bir kol varmy?. Piste giri? öncesi kontrollerde kolun özellikle her iki koltu?un fyrlatylmasyny sa?layacak pozisyonda olmasyna dikkat edilirmi?. Son olarak koltuk olayyna gelirsek; koltuklar Martin Baker maly ve syfyra-syfyr türünden. Yani sürat irtifa alt limiti olmadan kullanylabilen bir koltuk sistemi. Sadece bir iki ufak noktada dikkatli olmak gerekiyor, çökü? anynda belli bir açyda olmak ve de pilotun fazla a?yr olmamasy. Bunlar dy?ynda sorun yaratmadan ters virilde bile uçu? ekibinin kurtulu?unu sa?layan bir koltukmu?. Tabii arka taraftan görü?ünün öne nazaran dü?ük oldu?u muhakkak ancak kanymca yine de normal bir pilot için, hele ki ö?retmen için, uça?y indirmek imkansyz kelimesinin uza?yndadyr. Bir F-4E pilotundan ö?renip aktarabildiklerim bunlar. Umarym yarary olmu?tur. Düzenleyen copilot_clumsy - 02/03/2008 Saat 21:25 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |