Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Off-Topic
 Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic
Mesaj icon Konu: Bak! Ellerimi byrakarak sürebiliyorum!!:)(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   2 Sonraki >>
Yazar Mesaj
Burak
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 22/10/2005
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1559
bullet Konu: Bak! Ellerimi byrakarak sürebiliyorum!!:)
    Gönderim Zamanı: 27/02/2008 Saat 22:42
Ylginç bir foto?raf çok ho?uma gitti payla?ayym istedim.

Yüzba?ymyz elinde bir dökümana bakyyor.Sanki yolunu kaybetmi? bir elinde harita gözü yolda "nerden dönecektik?" diye dü?ünen bir sürücü gibi. :)

Telsizden "arkanda pa?a var" diye ba?yryp ?aka yapyyor olabilirler. :)

IP
mk_ozkir
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 296
bullet Gönderim Zamanı: 27/02/2008 Saat 23:18
Adres aryyo a?a?ydaki köyden
IP
pilotcuk
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/10/2005
Konum: Eskisehir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1228
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 00:39
VFR ?artlarda uçuldu?unda haritayla seyrüsefer yapylyr.F-16 da da bu geçerli sanyrsam...
I feel the need The Need for Speed...
IP
Clumsy
Üye
Üye
Simge
Pervane Sever

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1408
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 08:26
1- Çift kumanda uça?yn konu oldu?u bu foto?rafyn ba?ly?y farkly olsa iyi olurdu, espirinin anlamy kalmamy?.
2- Görerek uçu? kurallary ya da aletli uçu? kurallary (syrasyyla VFR ya da IFR) olsun farketmez; ister ölçekli topografik harita, ister ölçeksiz yüksek-alçak seviye haritasy kullanylyr. Kaç senelik uçucu olursa olsun kapaly havada aletlerin konumu ve de frekanslaryny belirten çartlar (harita çe?idi) olmadan uçu? yapylmaz, ki?i mevkisini düzgünce belirleyemeden etrafyndan haberi bile olmaz.
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
IP
KaanX
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 883
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 10:53
O iyi gene en azyndan haritaya bakyyor
Yeminli modelci
IP
Clio172
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 511
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 13:02
güne?ten korunmak içindir o...
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
IP
oruç reis
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16/09/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 934
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 13:33
Yol sykyntysyny gidermek içindir.
Bolu-Angara'ly Modelci
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 13:50
Yok yok boom opeatora borcu filan var kesin, tanynmamaya çaly?yyor...
Consume Ergo Sum
IP
balpete?i
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26/11/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 386
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 17:40
pilotlar mutlaka uçu?a giderken uçacaklary profilin haritalaryny alyr. normal bir ?ey bu. bu arada kumandalar arkada...

Düzenleyen balpete?i - 28/02/2008 Saat 17:43
161...
IP
cnrabt
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 07/03/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 107
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 17:48
Önde yzb arkada orgeneral strese gel strese derim yolu de?il uçmayy bile unuturdum ben olsaydym.

Düzenleyen cnrabt - 28/02/2008 Saat 17:54
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 28/02/2008 Saat 22:56
Orjinalini yazan: balpete?i

bu arada kumandalar arkada...


"Öndeki amca ilgilenmedi?i vakit arkada" my demek istiyorsunuz yoksa bilmedi?imiz ba?ka bir?ey mi var.
IP
balpete?i
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26/11/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 386
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 00:20
Orjinalini yazan: idris


"Öndeki amca ilgilenmedi?i vakit arkada" my demek istiyorsunuz yoksa bilmedi?imiz ba?ka bir?ey mi var.


tandem oturulan uçaklarda öndeki daima uçak komutanydyr ve asyl kumandalar ondadyr. uça?y kaldyrma, indirme, manevra vs vs kumandalar normalde önden verilir. ama bazy durumlarda, mesela öndeki pilot fotoda görüldü?ü gibi "uçmaktan" ba?ka bir?eylerle ilgilenmek durumunda kaldy?ynda veya öndeki pilota bir?ey oldu?unda arkadaki mecburen kumandalary alyr. yani uçak ba?ybo? byrakylmaz. (otopilot devrede olsa bile) zaten F-16'nyn çift ki?ilik modelleri aslynda e?itim vermek üzerine tasarlandy?yndan gerçek bir aksiyon durumunda uçak sadece tek pilot tarafyndan uçurulur. (F-4 farkly...) e?itim syrasynda da önde ö?renci arkada ö?retmen olur, ama ne olursa olsun her durumda sorumluluk aslynda öndekinde....

fotoda da açykça belli ki öndeki pilot ellerini joystickten ve gaz kolundan çekmi?. bu durumda kumanda arkadaki pilotta.

Düzenleyen balpete?i - 29/02/2008 Saat 00:22
161...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 00:34
Orjinalini yazan: balpete?i

   (F-4 farkly...)


Ben de tam bunu sormu?tum.
Aslynda sadece "F-4B" modelinde olan bir fark bu diye hatyrlyyorum.Benzer bir durum F-16 da da yok herhalde.
IP
Clumsy
Üye
Üye
Simge
Pervane Sever

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1408
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 07:08
Orjinalini yazan: balpete?i


tandem oturulan uçaklarda öndeki daima uçak komutanydyr ve asyl kumandalar ondadyr.


T-38' de uçu? e?itimi almakta olan bir te?men adayy da daima uçak komutany mydyr?
Öte yandan bir uça?a tekamül için gelmi? olan bir pilot ilk uçu?unda uçak komutany olur mu?
Bir de kaza sonucu olu?an bir kyrym olayynda sorumlu tutulacak olan e?itimi veren ki?i midir yoksa e?itimi alan ki?i mi?
E?er denildi?i gibi sorumluluk e?itimi alyyorken bile önde olan ki?ideyse hukuki anlamda ciddi sorun olmaktadyr.

Düzenleyen copilot_clumsy - 29/02/2008 Saat 07:21
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
IP
balpete?i
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26/11/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 386
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 09:52
Orjinalini yazan: copilot_clumsy


T-38' de uçu? e?itimi almakta olan bir te?men adayy da daima uçak komutany mydyr?
Öte yandan bir uça?a tekamül için gelmi? olan bir pilot ilk uçu?unda uçak komutany olur mu?
Bir de kaza sonucu olu?an bir kyrym olayynda sorumlu tutulacak olan e?itimi veren ki?i midir yoksa e?itimi alan ki?i mi?
E?er denildi?i gibi sorumluluk e?itimi alyyorken bile önde olan ki?ideyse hukuki anlamda ciddi sorun olmaktadyr.


1.burada kastetti?im f-16, f-4 gibi sava? uçaklarydyr. t-38 tarzy e?itim uçaklarynda elbette asyl sorumluluk ö?retmendedir.

2.tekamüle, geri hizmet uçu?una vs gelene normalde çevre/meydan tanyma uçu?u ve akabinde normal uçu? yazylyr. ilk uçu?unda elbette uçak komutany sayylmaz. ama neticede sorumluluk önde...zaten f-4'çü f-16'da veya f-16'cy f-4'te uçurulmaz. herkes tanydy?y uçakta uçar, zaten bu durumda sorun olmaz...

3.ön/arka kokpit i?birli?i yorumlanyrken dikkatli olmak gerekir. özellikle ön deneyimsiz arka deneyimli ise zaten arkadakinin öndekini her zaman takip etmesi ve gerekti?inde kumandalary almasy kadar do?al bir?ey yok (zaten öyle oluyor) ama olu?abilecek bir olayda öncelikle kokpit i?birli?inin tam ve do?ru kurulup kurulmady?yna bakylyr. mesela arkadakinin özellikle kalky? ve ini?te müdahil olma imkany kysytlydyr. fakat arkadakinin deneyimi fazlaysa bu bir noktaya kadar tolere edilebilir.

4.t-38 vs e?itim uçaklaryny bundan ayry de?erlendirmek gerekli. e?itim sözkonusu oldu?unda her zaman sorumluluk ö?retmendedir. kaza-kyrym olayy sonucunda yukaryda da anlatty?ym gibi öncelikle kokpit içi i?birli?ine bakylyr. sonra ö?retmenin müdahaleleri, en son öndekinin hareket tarzy incelenir.

Düzenleyen balpete?i - 29/02/2008 Saat 09:54
161...
IP
balpete?i
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26/11/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 386
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 10:00
Orjinalini yazan: idris


Ben de tam bunu sormu?tum.
Aslynda sadece "F-4B" modelinde olan bir fark bu diye hatyrlyyorum.Benzer bir durum F-16 da da yok herhalde.


F-4b modeli hakkynda yeterli bilgi sahibi de?ilim ama benim bildi?im F-4 ne olursa olsun 2 ki?iyle uçuruluyor. ama e?er sava? dy?y görevler için, mesela uçak; bakym, yerde?i?tirme vb. sebeplerle bir yerden bir yere götürülecekse ve elde yeterli uçucu yoksa tek ki?iyle uçurulabilir.

F-16 da böyle bir fark yok. "B" ve "D" modelleri bazy ko?ullarda (sava? vs.) arka pilot olmaksyzyn uçurulur. yalnyz öndeki pilot bu durumda sandalyeyi sadece ön fyrlatylacak ?ekilde ayarlamalydyr. F-4'te ise bu ayarlama yapylamaz.



Düzenleyen balpete?i - 29/02/2008 Saat 10:07
161...
IP
Clumsy
Üye
Üye
Simge
Pervane Sever

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1408
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 10:45
O zaman lütfen "tandem oturulan uçaklarda öndeki daima uçak komutanydyr ve asyl kumandalar ondadyr" demeyelim halkymyzy yanly? yönlendirmeyelim:)
F-16D de asyl olarak e?itim maksatly üretilmi? bir uçaktyr.Keza zamanynda uçan TF-104G, ?u an uçmakta olan F-5B de ayny ?ekilde e?itim maksatly üretilmi? olan uçaklardyr.
"...fakat arkadakinin deneyimi fazlaysa bu bir noktaya kadar tolere edilebilir" Burada kastedilen deneyim fazlalyly?y, ki?inin toplam uçuculuk hayatynda elde etmi? oldu?u uçu? saati mi yoksa uçulan tipteki uçu? saati mi? Misal, bir F-104 pilotu Tu?general F-16 e?itimi alyrken ona e?itim veren Binba?ynyn 2. sortide olu?acak olan kyrym kar?ysynda sorumlulu?u nedir? Hangi durumlarda tolore edilme olayynyn oldu?unu açyklayabilir misiniz?
Bir de "...mesela arkadakinin özellikle kalky? ve ini?te müdahil olma imkany kysytlydyr..." söyleminde kafam kary?ty. Mesela, ö?rencinin derin varyolu bir yakla?ma sonucunda palyeyi geciktirip sert bir ini? yapma tehlikesi varsa arkadan yeterli müdahale yapylamyyor mu?
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 29/02/2008 Saat 15:15
Orjinalini yazan: balpete?i


yalnyz öndeki pilot bu durumda sandalyeyi sadece ön fyrlatylacak ?ekilde ayarlamalydyr. F-4'te ise bu ayarlama yapylamaz.



Bir pilot atlayynca di?eri de kendili?inden mi atlyyor?


IP
Sayfa   2 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide