Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
AFV | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : AFV |
Konu: Bitti - Revell 1/72 King Tiger | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Konu: Bitti - Revell 1/72 King Tiger Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 10:09 |
Herkese Selamlar,
Öncelikle şuradakikonunun bitişidir, bilginize. Toplam iş saati olarak düşünürsek yaklaşık 1 haftalık bir çalışma gerektirdi. Şu an üzerinde Humbrol mat vernik ve parlatmalı metal boya var, İdris abiden dayak yeme ihtimalimi kuvvetlendirmek için üşenmeyip telsiz antenini de taktım :) Görüş ve yorumlara açıktır. İlk 1/72 çalışmam olduğunu, boyası atılırken pistolemin bozulmuş olduğu keşfettiğimi ve zaten maket yapmaktan anlamayan bir şahıs olduğumu tekrar belirtmemde yarar var. "Olmamış Modeller" programımızda haftaya bir 1/35 İtaleri M-113'ü mahvettikten sonra, yine Revell'den 1/72 Tiger 1'i ağlanacak hale sokacağız. Bizi izlemeye devam edin efendim. Buyrun: |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 10:10 |
Bunlar da diğer ikisi efenim:
Tekrar görüşmek dileğiyle, herkese iyi modeller! |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 10:27 |
Taretteki palet baklaları neden paslı?
|
|
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 10:33 |
Orjinalini yazan: İdris
Taretteki palet baklaları neden paslı? Komutan kılmış, bunlara kullanılmış palet kaktırmış desek? |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 11:44 |
De bakalım.
|
|
reznoir
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 25/02/2006 Konum: �stanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 18:35 |
çıkma palet olabilir
|
|
I am not a butcher!! I fight for my fatherland..
Das Boot |
|
freeman
Üye Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 20:22 |
Orjinalini yazan: İdris
Taretteki palet baklaları neden paslı? Sonucta onlarda metal, paslanabilir.. Pekcok AFV modelcisi, yedek paletleride pasli yapiyor, ki bence dogru olanida bu.. Bu araclarin hepsinin zor sartlarda kullanildigini düsünecek olursak, hic bir arac komutaninin "Aman dikkat edelim, yedek paletler paslanmasin" diyecegini sanmiyorum.. Emre Bey, güzel bir final olmus.. Elinize saglik tekrar.. |
|
Lonewolf
Admin Group Tekniker Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 437 |
Gönderim Zamanı: 01/07/2006 Saat 23:03 |
Çok güzel oldu. Eline sağlık. Bunun yanına Tiger I ve Pz IV de isteriz.. Bu minik kedicikten aldığım gazla benimkini de bitiririm artık..
|
|
Kaank
|
|
ardeth
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1368 |
Gönderim Zamanı: 02/07/2006 Saat 00:50 |
Minicik mi? abi o zaman 1/144 ler ne oluyor? :D
|
|
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
|
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 02/07/2006 Saat 06:59 |
Orjinalini yazan: ardeth
Minicik mi? abi o zaman 1/144 ler ne oluyor? :D Onlar sayılmaz. Kibrit kutusundan üç tanesi çıkabiliyorsa ben ona "minicik" bile demem. "Allah Yalım'a akıl fikir versin" derim mesela. |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 02/07/2006 Saat 11:55 |
Orjinalini yazan: freeman
Sonucta onlarda metal, paslanabilir.. Pekcok AFV modelcisi, yedek paletleride pasli yapiyor, ki bence dogru olanida bu.. Bu araclarin hepsinin zor sartlarda kullanildigini düsünecek olursak, hic bir arac komutaninin "Aman dikkat edelim, yedek paletler paslanmasin" diyecegini sanmiyorum. Metalin paslanması normaldir tabi ama kullanılmayan paletlerin paslanması için çok uzun zaman açık havada kalması gerekir (çöl gibi rutubetsiz yerlerden söz etmiyorum).Burada tenekeden değil kaliteli çelikten söz ediyoruz. Paslı olarak tankın üzerinde olan paletler ise kullanılıp aşınmış olduğu için pas tutmuştur. Bu eski paletler ek zırh olarak tankın üzerine yerleştirilmiş olabilir. "Yedek" paletlerin paslı olması doğru bir çıkarım değil. Pasın metale hoş görüntü vermesi veya kamuflaj niyetine kullanılması ise olacak şey değil. Pas metali yok eden birşeydir ve evet tank komutanları "aman dikkat edelim metal aksama pas işlemesin" diye gayret ederler. Pas dert edecek birşey olmasaydı tanklar boyanmazdı. İşe yarayacak şeylerin paslanması ölümle sonuçlanabilir savaş zamanı. |
|
YODA
Üye Kayıt Tarihi: 20/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 201 |
Gönderim Zamanı: 02/07/2006 Saat 18:11 |
peki idris abi çelik palet parçası kalınlığında bir çelik parçanın yüzey pasının en hain koşullar altında bile çekirdeğe işleyip o paletin çeliğini çürütmesi için ne kadar süre gerekli bir düşünün.... ki bahsi geçen çelik, metal işleme ve terbiye konusunda dünyada öncü olan ırkın ürettiği çelik....bizlerin perşembe pazarından alacağı su çeliğine benzemez o platler :)
|
|
freeman
Üye Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 00:23 |
Idris Bey, hareketli metal aksam ile yedek palet arasindaki ayrimi iyi yapmak gerekir.. Tamamen metalden olan araclarin bakiminda en önemli olan noktalardan biriside araci(!!) pasa karsi korumaktir.. Aracin ana gövdesi ile, hareketli metal aksami, yada motor parcalarini elbette pasa karsi koruyacaklardir.. Ama zaten belli periyotlarda bütün palet degisimi yapilan araclarda, yedek palet baklalarina ekstra bir dikkat edip, aman paslanmasinlar diye bir yaklasim olacagini sanmiyorum.. Burdan anlasilmasin ki, birakiyorladi paslaniyorlardi diyorum.. E ama sizin dediginiz gibi her aracin yedek paletleride süper bakimli, cillop gibiydi demekte olmaz.. O zaman, egzoslar icinde ayni sey söylenir, ana gövde icinde, camurluklar icinde, yan zirhlar icinde, sonucta onlarda metal, ve hatta tankin selamati acisindan yedek paletten daha önemli elemanlar.. Bu bence tercih meselesidir, kimisi pasli yapar, kimisi bakimli yapar.. Ama sunu söyleyeyim ki, AFV yapiminda uluslararasi anlamda usta kabul edilen kisiler yedek paletleri pasli yapiyor.. Önemli olan yürüyen palet ile yedek palet arasindaki, yipranma payni ayirabilmek bence.. Yedek paletler paslanmaz diye kesin bir yargiyi dogru bulmuyorum..
|
|
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 05:35 |
İdris abinin bana yaptığı mantıklı açıklama "Yedek parça paslanır/paslanmaz"dan ziyade, benim ürettiğim King Tiger'daki yedek palet paslanır paslanmazdı.
Şöyle ki, İdris abi'nin savunduğu şey, uzun süre cephede kalan araçların yedek paletlerinin paslanmak için olağan şarta ve vakte sahip olması. Fakat King Tiger için, fabrikadan cepheye nakledilip 20 km yol yürümüş ve sonra direk çarpışmaya katılmış, muhtelemen de uzun süre servis göremeden hizmet dışı kalmış bir aracın yedek palet baklalarının paslanacak vakti olmaz diyor, eleştirdiği nokta bu. Ben bu aracı yaparken referans amaçlı aracın siyah beyaz fotolarına sonra da Armorama'da aynı aracı üretenlerin resimlerine baktım ve paslı yaptım. Ama bana İdris abinin önermesi de mantıklı geliyor, bu tankların bir kısmının çok az hizmet verdikten sonra yakıtsızlıktan veya lojistik sorunlardan düşman eline geçmesin diye imha edilip terkedildiği de bir gerçek. Mesele bence "pas tutar/pas tutmaz" değil, ne hangi koşulda pas tutar, İdris abi burada yazarken benimle konuştuğu gibi uzun uzun yazmadığı için yazdıkları yanlış anlaşılıyor olabilir. |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 07:37 |
Orjinalini yazan: YODA
peki idris abi çelik palet parçası kalınlığında bir çelik parçanın yüzey pasının en hain koşullar altında bile çekirdeğe işleyip o paletin çeliğini çürütmesi için ne kadar süre gerekli bir düşünün.... ki bahsi geçen çelik, metal işleme ve terbiye konusunda dünyada öncü olan ırkın ürettiği çelik....bizlerin perşembe pazarından alacağı su çeliğine benzemez o platler :) Paletteki yüzey pasının oluşması için ya kullanılmış olması (veya yanması) lazım yada uzun süre açık havada bakımsız kalması lazım. Paletin işlevini yitirmesi(mesela kopması için)tamamının paslanması gerekmez.Kritik ek yerlerinin durumu önemlidir.Panther veya Tiger de olduğu gibi bütün halde değilde Pz 4 de olduğu gibi ince bağlantılı paletleri düşünün. Birde şartları hesaba katmak lazım.Tanklar herzaman düz arazide gitmez.Paletlerin tam randımanının önemli ve gerekli olduğu arazi şartları da vardır ve metal zayıfladığı yerden kırılabilir. "Metal işleme ve terbiye"konusunda ise tamamen hemfikiriz.Yani "yedek" paletler iki damla yağmur veya kar suyu ile paslanmaz :). |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 08:27 |
Orjinalini yazan: freeman
Ama zaten belli periyotlarda bütün palet degisimi yapilan araclarda, yedek palet baklalarina ekstra bir dikkat edip, aman paslanmasinlar diye bir yaklasim olacagini sanmiyorum.. Ne vakit ikmal yapılacağı belli değilse (ki 1944 yılındaki Alman ordusundan bahsediyoruz) eldeki malzemeye dikkat etmek gerekir. O vakitlerde "nasıl olsa periyodik bakım olacak" diye işi sallayacak bir tankçı olması ancak amerikan ordusunda mümkün olur kanaatindeyim. Orjinalini yazan: freeman
E ama sizin dediginiz gibi her aracin yedek paletleride süper bakimli, cillop gibiydi demekte olmaz.. “Yedek” palet derken “kullanılmamış” olanı kastettim.Kullanılmayan palet baklalarının paslanması garip geliyor. Orjinalini yazan: freeman
O zaman, egzoslar icinde ayni sey söylenir, ana gövde icinde, camurluklar icinde, yan zirhlar icinde, sonucta onlarda metal, ve hatta tankin selamati acisindan yedek paletten daha önemli elemanlar.. Egzostlar için aynı şey söylenemez. Sürekli ısınıp soğudukları için paslanmaya daha müsaittirler.Zaten çoğu kısa zamanda paslanır. Ayrıca egzostu delik veya hasarlı bir tank yürümeye devam eder ama 3-4 baklası eksik palet tankı durdurmaya yeter. Yan zırhlar belli bir koruma sağlar elbette ama çamurlukların paletten daha önemli olduğu fikrine katılmıyorum. Orjinalini yazan: freeman
Bu bence tercih meselesidir, kimisi pasli yapar, kimisi bakimli yapar.. Ama sunu söyleyeyim ki, AFV yapiminda uluslararasi anlamda usta kabul edilen kisiler yedek paletleri pasli yapiyor.. Eğer palet gibi iyi çelikten yapılan birşey durduk yerde paslanabiliyorsa ondan daha dandik bir metalden yapılan çamurlukların,alet,edevat kutularının pastan yok olması gerekir. Buradaki mantık kullanılıp aşınmış paletin paslanabileceğidir(kimisi paslı yapar).Ancak yeni paletlerde kullanılır(kimisi bakımlı yapar). Ek koruma sağladığı için eski paletler atılmaz,tankın dışında zırh niyetine kullanılır. "Uluslararası ustalar"ın maketlerinde bu konuda bir dip not var mı acaba? Orjinalini yazan: freeman
Yedek paletler paslanmaz diye kesin bir yargiyi dogru bulmuyorum.. Benim yazdığım kullanılmayan paletin paslanmasının pek mümkün olmadığı yönünde. |
|
freeman
Üye Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 08:52 |
Orjinalini yazan: İdris
Buradaki mantık kullanılıp aşınmış paletin paslanabileceğidir(kimisi paslı yapar).Ancak yeni paletlerde kullanılır(kimisi bakımlı yapar). Ek koruma sağladığı için eski paletler atılmaz,tankın dışında zırh niyetine kullanılır. Iste burda sizin ilk paragrafinizda ayni seyi söylüyoruz.. Yukarda tarette yada yedek yerinde takili olan paletlerin illaki herzaman yeni olacagi söylenemez, dolayisiylada yedek paletler her zaman passiz olur yargisida gecersizdir.. Ben tank yaparken, kafamda kurmuyorum, "ee simdi bu tankin yedek paletleride iyi durumda, yeni ve bakimli olsun yada bakimsiz, pasli olsun" diye.. O an o yedek baklayi nasil görmek istiyorsam öyle yapiyorum.. Pasli ise, demekki kullanilmis, degilse demek ki yeniymis.. Bu King Tiger icinde gecerli, diger araclar icinde.. Orjinalini yazan: İdris
"Uluslararası ustalar"ın maketlerinde bu konuda bir dip not var mı acaba? Yok ama, sanirim yazma ihtiyaci duymadiklari icin olmasa gerek.. Sonucta her acidan mükemmele yakin model üreten kisilerin maketlerine "Ee cok güzel yapmissinizda, yedek paletleri niye pasli yapmissiniz" demek, kisinin yetenegini, hayal gücünü, becerilerini kücümsemektir, yada baska bir amaci vardir? Orjinalini yazan: İdris
Benim yazdığım kullanılmayan paletin paslanmasının pek mümkün olmadığı yönünde. Benim bu konuda bir itirazim yok ki..Haklisinizda.. Önemli olan yedek bakla ile YENI bakla arasindaki ayrimi yapabilmek.. Her yedek bakla yeni olmak zorunda degil..Yani "yedek bakla pasli olur (yada olmaz)"´i bir sart olarak görmüyorum.. Düzenleyen freeman |
|
judas
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 772 |
Gönderim Zamanı: 03/07/2006 Saat 09:33 |
Yapılmış olan 212 taret nolu alet, muhtemelen Ardennes te kaybedilmeyip, mart taki Bahar Uyanışı operasyonunda kullanılan araçlardan...
|
|
feed the troll
|
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |