Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Diorama | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Diorama |
Konu: me 109 diorama | |
Yazar | Mesaj |
modelci2000
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 02/12/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 10 |
Konu: me 109 diorama Gönderim Zamanı: 02/12/2005 Saat 01:53 |
slm arkadaşlar aşagıdaki linkte yeni bitirdiğim 1/48 me 109 diosu var dioda bazı hatalar var değişecek saygılar sevgiler
lili marlene me 109 dio |
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 02/12/2005 Saat 07:59 |
Fotoğraflar gerçeğine haksızlık ediyor. Herhalde diğer dioramalar için de geçerlidir.. Tebrikler!
|
|
crow
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 583 |
Gönderim Zamanı: 02/12/2005 Saat 08:10 |
süper çalışma ellerinize sağlık detaylar çok güzel olmuş
|
|
www.crowmodelcars.com
|
|
Flashback
Üye Kayıt Tarihi: 13/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 321 |
Gönderim Zamanı: 02/12/2005 Saat 08:15 |
Özellikle uçağın açıktaki motoru dikkatimi çekti çok güzel ben severimde böyle motor detaylarını,karman çorman kirli paslı falan(ne cümle kurdum bea )
|
|
Tuna Onay
|
|
Erinç Özgür
Moderator Group Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 04/01/2006 Saat 02:27 |
Yine ilk bakışta çarpıcı ve göz alıcı bir çalışma.
Uçaklar jenerik de olsa kanat üstü kamuflaj paternlerinin aslına uygun olması daha iyi olurdu. Geri kalan detay hatalarını ve eksiklikleri, maketleri jenerik kabul ettiğim için ele almıyorum. Bakım personelinde (ki schwarzeman lakabından da anlaşılacağı üzere her zaman komple siyah tulum giyerlerdi) genel bir dağınıklık, konuya odaklanma eksikliği var. Bence asıl sorun da burada. Örneğin varil yuvarlayanlar yakıt pompasına doğru yaklaşıyor olsalar, mühimmatçılar mayonları silahlara daha yakın bir yerde kutudan çıkartsalar, elinde makinalı top taşıyan orada olmasa ... Çalışmada odak uçaklar, ancak figürler odağa yönlenmemiş, bu nedenle dikkat dağılıyor. Bunlar hep reji eksiklikleri ki kolay çözülür durumlar. Ancak ilk bakışta göze batan anakronik bir durum var ki tekralamamak için böyle göz alıcı bir çalışma öncesi konu hakkında biraz ev ödevi yapmayı zorunlu kılıyor. Duvara dayalı kanat bir Douglas SBD Dauntless'e ait (ya da ben çok benzettim). Oysa olay Doğu Cephesinde (kuyruklardaki sarı bantlar) geçiyor. Duvardaki diğer forslara bir hikaye uydurabilsek bile bu hata çok bariz! Murat Bey, bunları lütfen "armutun sapı, üzümün çöpü" olarak değil de yapıcı eleştiri olarak kabul ederseniz sevinirim, çünkü bariz şekilde daha iyiye gidiyor. |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
Artt
Üye Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
Gönderim Zamanı: 11/01/2006 Saat 02:34 |
Tamirdeki 109 Erich Hartmann'ın uçağı olabilir mi? Kuyruğundaki desen benziyor da...
|
|
Moses
Üye Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 372 |
Gönderim Zamanı: 11/01/2006 Saat 03:00 |
Tek kelime ile muhtesem. Sanki karsimda gerçek bir görüntü var. Tek kelime ile bravo bravo bravo .
Ucak motoruna hasta oldum. Yagli ve goruntusu birebir. Birsey merak ettim ve yeri gelmisken sorayim. Ucagi ve motorunu acikta gorunce ayni zamanda makineli silahlarida gordum. Motorun uzerinde ve pervane hizasinda. Oyunlarda da bazen simulasyon oynarken mermileri kokpitten gorebiliyorum. tam pervane hizasinda gidiyorlar. O pervane onca suratle donerken ve mermiler ateslenirken neden pervane parcalanmiyor??????Kanaltlarda olsa eyvallah ama motor uzerindekiler nasil zarar vermiyorlar. Yoksa o suratle donen pervanenin arasindan mi geciyor?? |
|
volkan
Üye Kayıt Tarihi: 24/10/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 442 |
Gönderim Zamanı: 11/01/2006 Saat 03:57 |
Çok güzel bir çalışma olmuş, bravo
Sevgili Moses, bu sistem birinci dunya savasinda kesfedildi. En basit ifade ile makinalı tüfek ile, pervane aynı frekansta çalışıyor. Böylece pervane dönerken, mermiler pervane arasından geçip, pervaneye zarar vermez. Pervane, makinalı tüfek sistemine mekanik bir şekilde bağlı olduğu için pervane hızı stabil kalmayıp yavaşlasa da mermilerin atılması arasında geçen süre artar ve mermi pervaneye isabet etmez. Düzenleyen volkan |
|
Sevgi ve Saygylarymla,
volkan. |
|
Ares
Admin Group Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
Gönderim Zamanı: 11/01/2006 Saat 04:19 |
Orjinalini yazan: Artt
Tamirdeki 109 Erich Hartmann'ın uçağı olabilir mi? Kuyruğundaki desen benziyor da... Konuyla ilgili yorumumu armoramanın forumunda yapmıştım; Uçaklara gelirsek; Jig deki uçak Erich Hartmann ın 43 senesinin eylül ekim ayı periodunda uçtuğu G-6, kuyruk yakın plan fotosu olmadığı için net yorumda bulunamam ama sanırım 7/52nin staffelkapitan markinglerini taşıdığına göre 29 ekim sonrası olduğunu söyleyebilirim. ve mekan Soldatskaya (en bi doğu cephesi yani). JG52 bu tarihte uzun bir süredir doğu cephesinde blunuyordu ve numunelik kill ler haricinde ne RAF ne de USAF araçlarıyla karşılaşmışlardır, o nedenle duvara dayalı RAF roundel li ve yıldızlı ganimetler pek mümkün değil. Bunun yanısıra gene Karaya-1 in altındaki gondolalar problem teşkil etmekte, keza bu silahlar yer saldırısında kullanılmaktaydı ve bu gondolaların takılmış olduğu G6 lar G6/R6 olarak isimlendirilir, Hartmann ın fighter swept rolüne o tarihten önce başladığını düşünürsek o gondolaların o uçakta olmaması gerekir (Rall ve Bartels de gondola mevcuttur heza onlar yer saldırı görevlerinde de bulunmuşlardır), zaten bugüne kadar o konfigürasyonda Karaya-1 in fotoğrafına rastlamadım. Sormuş olduğum arka yatay stabilizeyle ilgili olarak ise 2 3 husus mevcut; öncelikle arka yatay stabilizede milliyet marking i görmedim bugüne kadar, bunun yanısıra o marking oldukça early bir marking (kanatları yok çünkü) ve avrupa da o dönemlerde kullanılması çoktan terkedilmiş bir şekil, elevatörlerin fabrik yüzey olması kuvvetle muhtemel (yapısından dolayı), eğer öyleyse metal eskitmesi mümkün değil. 109a geri dönersek, arka gövde de yanılmıyorsam sağ sol yarıların birleşme noktalarını tesviye etmişsiniz, 109ların gövde kaplamaları sağ sol ayrı parçalardan oluştuğu için gövde üstünde ve altında sağ sol arasında bariz bir birleşme hattının olması gerekiyor. Bunların yanısıra pervane pallerinin RLM70 (koyu yeşil), iniş takım dikmelerinin de RLM02 olması gerekmekte (fotolara bakarak palleri siyah, dikmeleri de RLM66ymış gibi görüyorum), Trim tablarının da kırmızı olması gerekliliği dışında ekstra bir yorum da motor alt kaportasındaki eskitmeyle ilgili olacak, bu kadar yoğun bir eskitme ancak 109 G-6 AS, G-10 ve G-14AS lerde olur. Sarı 2nin fotoğraflarının azlığı nedeniyle o konuda yorum yapmam mümkün değil. Bu detaylar haricinde başta belirttiğim üzere, diorama genelinde oldukça leziz gözüküyor. ------------------------------------ Bir saptama da şarkı için; Kanattaki sözler şarkının orjinal 1915 e yazılan sözleri, Marlene Dietrich bu şarkıyı Mavi Melek filminde icra ettiğinde sözler değiştirilmiştir, İkinci dünya savaşında Alman tarafının dinlediği Lili Marlen Lale Anderson tarafından orjinal sözleriyle okunmuştur, aynı dönemde 37 tarihinde ABD vatandaşlığına geçen Marlene Dietrich ise aynı şarkıyı "İngilizce" olarak orjinal halinden çeviri, Amerikan ve İngiliz askerleri için okumuştur, gerçi bir rivayete göre afrika cephesinde ingilizlerin Lale Andersonun söylediği Almanca orjinali dinlemeyi terch ettikleri söylenir Yukarda yazdıklarımdan yatay stabilizeyle ilgili olarak ise 2 3 husus mevcut; öncelikle arka yatay stabilizede sözüne Erinç'ten düzeltme geldi, "şaşırma o arka yatay deil dauntless kanadı" diye Orjinalini yazan: volkan
Çok güzel bir çalışma olmuş, bravo .......aynı frekansta çalışıyor. Böylece pervane dönerken, mermiler pervane arasından geçip, pervaneye zarar vermez... tanımlama doğru ama isimlendirme "senkron" olacaktı . Ekstra bilgi, pervaneyle senkron olarak 2 makinalı tüfeğin yanısıra 109ların burnunda bir de top yer alır spinner ın göbeğinden ateş eden, yerleşimi motorun içindedir, çok sık kilitlenmesine rağmen etkili bir silahtır; "one shot one kill" mantığı dahilinde Hartmann tipi gergin pilotların favorisidir. Düzenleyen Ares |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
chapkinman
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 14/09/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 41 |
Gönderim Zamanı: 14/01/2006 Saat 08:56 |
Ellerinize sağlık çok güzel bir çalışma olmuş..
Fakat ufak bir pürüz var sanırım..Lili Marleen,sanırım yazılışı böyleydi..çift "e" ile.. Düzenleyen chapkinman |
|
seth
Üye Kayıt Tarihi: 31/01/2006 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 02/02/2006 Saat 20:42 |
Hocam ellerine sağlık
Diğer dioramalarınıda inceledim çok iyi iş. Eğitimlerimiz sırasında maketçilikle ilgili pek konuşamadık ama bu kadar iyi işler çıkardığını görmek çok hoşuma gitti. Ankaraya yolum düşerse ziyaretinize gelicem. Hem planörcüülükten hem de maketçilik çalışmalarından bol bol konuşmak isterim. Bu güzelliklerin devamını dilerim.Kolay gelsin. |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |