Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: PM 1/72 F-86E Sabre TUAF | |
Sayfa 5 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Konu: PM 1/72 F-86E Sabre TUAF Gönderim Zamanı: 22/01/2006 Saat 23:27 |
Selamlar.
P-51B için çıkma tekerlek ararken boş durmayayım dedim. Forumdan aldığım gazla, İzzet Ağabey'in de dediği gibi Türk modelcisinin boynunun borcu bir PM kiti inşa etmeye başladım: Huzurlarınızda F-86E Sabre. Kitin dışa detaylarını içe çevirmeye başladım. Böylece ilk kez içe detay açma işlemini denemiş oluyorum. Çok zaman alan ve hassas bir mevzuymuş. Alttaki dışa detay, üstteki de içe çevirilmiş hali. Bu arada govdeyi rehberlerden birlestirdigimde bir kayma oldugunu gordum. Tesviye cok ugrastırır diyerek rehberleri yok ettim. Artık el yordamıyla birleştirecegim: Hep Tamiya, Hasegawa yapacak değiliz ya. Biraz zorlanıyorum ama sonuçta zoru yapan kolayı gözü kapalı yapar değil mi? Üretmeye devam... Düzenleyen Big Lebowski |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 22/01/2006 Saat 23:31 |
volkan
Üye Kayıt Tarihi: 24/10/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 442 |
Gönderim Zamanı: 22/01/2006 Saat 23:34 |
kesinlikle katılıyorum size..
Ben de PM'in 10 civarı modelini yaptım. Eksik detayları üretmek, eklemek.. ap ayrı bir zevk.. Ayrıca PM gururumuz.. Umarım çeşitlerini arttırır biraz da decal kalitesi yükselirse çok güzel olacak. Ellerinize sağlık Big Lebowski.. |
|
Sevgi ve Saygylarymla,
volkan. |
|
Yeniceri
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 64 |
Gönderim Zamanı: 22/01/2006 Saat 23:54 |
Evet PM gururumuz. Bende şu aralar Spit yapıyorum. Gelişmeleri ve yapım aşamalarını foto olarak aktarmaya devam ederseniz çok sevineceğim. Not:Kayma işlemlerini nasıl düzeltiriz???? (1) Kayma durumu düzeltmesi sonraki son durum nedir? (2) İlgili 2 konuyu fotolu isterük Kolay gelsin. Melih |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 22/01/2006 Saat 23:58 |
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 00:10 |
pilotcuk
Üye Kayıt Tarihi: 27/10/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1228 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 00:57 |
pm in yeni ürettiği kitlerin decallerinde eskisi kadar problem olmadığını duymuştum ama.yeni üretilen kitler de hala eski kitler kadar kötü mü ?
|
|
I feel the need The Need for Speed...
|
|
saral100
Üye Kayıt Tarihi: 16/11/2005 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1029 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 01:17 |
Eskiden baya bi PM kit toplamıştım..bi kısmıda hacamat olup gitti..Dekallar eskiye göre dahamı iyi foto da baya iyi gözüktü.Kolay gelsin
Selamlar |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 02:06 |
F-86 kiti eski olan modellerden sanırım, hatta ilk kalıplardan biri diye biliyorum.
Ben dekallerde bir sorun göremedim şimdilik. Sararma yok ve temiz görünüyorlar. Uygulayıp göreceğiz. Kanadın birinin tesviyesi bitmeye yaklaştı. 2 saatimi aldı aşağı yukarı. Eğe ve sünger zımparayla neredeyse yarısı kalınlığına indirdim kanadı. işlem görmemiş kanat şöyle görünüyor: Bu da işlemden geçen kanat: (Fotografta bacak gösterisi olmuş biraz. Apartmanda kalorifere abanmışlar da şortla çalışıyorum. Ozur dilerim) alttaki detayları açılmış ve inceltilmiş olanı: Eğlenceli gidiyor. Henüz can sıkıcı bir olay yaşamadım. Herkese kolay gelsin. Düzenleyen Big Lebowski |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 02:22 |
Şöyle tesviye işi daha iyi görünüyor:
Tesviyesiz kanat: Tesviyeli kanat: Evet. Tırnak yemek kötü bir alışkanlık ama model yaparak bırakmaya çalışıyorum. Kanat yavaştan oturmaya başladı. Sanırım daha sonrasını yerine yapıştırıp macunladıktan sonra yapacağım. Sıra diğer kanatta. Düzenleyen Big Lebowski |
|
Yeniceri
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 64 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 02:40 |
Bu arada hiç içe detay açmamış biri olar soruyorum. İlgili makette olduğu gibi detayları dışa olan bir maketin detaylarını zımpara ile alıp (yüzey zemini seviyesinde) , ardındanmı içe deday açıyoruz. ? Yoksa giç gerek yok, iğeneyi yiyince dışa detaylar kendiliğinde kavlıyor mu ? Melih |
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 02:52 |
Bu model benim de ilk içe detaya çevirme denemem.
Uyguladığım yöntem: Maket bıçağını bastırmadan, kendi ağırlığıyla dışa detayın hemen yanından bir kaç kez geçiyorum. Bir iz oluşuyor. Ardından az bir basınçla bir kaç kez daha maket bıçağıyla geçerek çizginin iyice belli olmasını sağlıyorum. Bu arada maket bıçağını dışa detay çizgisine bakacak şekilde çok az bir açıyla tutmak gerekiyor. Dışa detayın kalınlığı maket bıçağının çizgiden çıkmasını engelliyor. Aksi takdirde maket bıçağının kesici tarafı yeni bir yol açıp panelin ortasına doğru kayabiliyor. İnce hatalar yapsanız dahi tedirginlik olmuyor çünkü zımpara o çizikleri alıyor. Benim deneyimlerim bunlardan ibaret şimdilik. Son olarak da bir dikiş iğnesiyle hep aynı açıda olmak kaydıyla üstünden geçiyorum. Artık dışa detaylar zımpara ile silinmeye hazır oluyorlar. Zımprayla ortaya çıkan plastik tozları açılan detaylara dolabiliyor. Her zımparadan sonra iğneyle çizgi üstünden hafifçe geçiyorum. Ustalarım, eğer yanılıyorsam lütfen düzeltin. Düzenleyen Big Lebowski |
|
HYAMAN
Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 470 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 06:00 |
Detay açma derken bir soru da benden gelsin.Hatırladığım kadarıyla uçakta makinalı topların namlu çıkış yerleri yoktu.Onları da açmayı düşünüyor musunuz?Eğer yapacaksanız ne tür bir metod uygulayacaksınız?
|
|
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
|
teomanK
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15/01/2006 Konum: İzmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 277 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 09:28 |
Sayın Lori bey ben de size HYAMAN beyin sorusuna göre yardımcı olmaya çalışayım, aşağıda bir zamanlar matchbox firmasının 1/72 ölçek F-86 kitinden yaptığım Türk F-86 'sının fotosunu gönderiyorum. Burundaki makinalı topların yerlerinin tespiti açısından yararlı olabilir. yine bu makinalı top yuvalarını; 0,05mm matkapla, gövdeye yatay bir konumda delme işlemi yaparak açabilirsiniz.
|
|
teomanK
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15/01/2006 Konum: İzmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 277 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 09:32 |
Makinalı top yuvalarının delinmesi yukarıdaki açıklamaya göre
|
|
teomanK
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15/01/2006 Konum: İzmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 277 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 09:38 |
Bu foto. da matchbox firmasının 1/72 metal uçak maketi hazır fabrikasyon, işçilik; metal gövde kalıbı ve boyaması bence çok güzel
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 09:47 |
Sevgili Big L.
Anlaşıldı bu işte de bir Tamer Özkan Parmağı var. Yoksa Tamiya'nın şahane kitinden sonra Pm in F-86 sına girişmek her baba yiğidin harcı değil. O yüzden Tamer abiyi burdan bir kez daha tebrik ediyorum, kendisi, doğru işler yapmak için bizleri çok güzel motive ediyor. Bu kiti bana müze yarışamsında hediye ettiklerinde, bir gazla, "bu kiti süper yapmalıyım" diyerek paketinden çıkarmıştım, ki küçük dilimi yutuyordum. Sonrasında bir deneme montajı yapayım dedim, Kanatları gövdeye sokmaya çalışırken, model elimde paramparça oldu ve o anda elimi bir güzel kesti. Ondan sonra bir daha ellemeyi bile düşünmedim. Ama şimdi senin yaptıklarını görüyorum da, hakkaten isteyince oluyormuş. ÇAlışmaların çok güzel, merakla takib ediyorum abi. Eline sağlık |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Big Lebowski
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 24/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 134 |
Gönderim Zamanı: 23/01/2006 Saat 18:46 |
Hehhe. haklısın Ceki,
Tamer abi sağolsun, Türk Hava Kuvvetleri uçakları konusuna eğilmeme neden oldu. Foruma üye olduğumdan beri modelcilikle ilgili yüzlerce soru sorup kafasını şişirdim. Sağolsun hiç sıkılmadı, hepsini cevapladı. Ama önemli olan biraz da anlatılanları dinleyip, görerek uygulamak. Yani üretmek. Anlattıklarını uygulamazsan anlatanın da şevki kaçıyor sanırım. Ama PM modeli fikri konusunda adamın günahını aldın. Rafların önünde gezinirken aklıma geldi. Çok küçükken (yaklaşık 4-5 yaşlarında) babam bana bir PM F4E yapmıştı. Boyamadan oynamam için elime tutuşturdu. Onun hatırasıyla giriştim işe. Teoman Bey, Değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Elinize sağlık Matchbox F-86 çok güzel görünüyor. Umarım ben de bu kadar temiz ve detaylı bir işçilikle bitirebilirim. Ben de gösterdiğinize benzer bir teknik düşünüyordum. Acaba az ısıtılmış bir iğne ucunu eğimli olarak plastiğe bastırırsam da makineli tüfek yuvalarını elde edebilir miyim? Onu da denemek istiyorum. Sonuçta 6 tane delik var. Elimden geldiği kadarıyla iki yöntemi de deneyeceğim. Bakalım hangisi daha güzel sonuç verecek. Yaptıkça fotoları foruma basacağım. Hep birlikte görüp karar veririz. Bir de ek olarak dikey stabilizatörü ve flapları kesmeyi düşünüyorum. Referansları araştırma safhasındayım. Düzenleyen Big Lebowski |
|
Sayfa 5 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |