Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: 1/48 F-102A Revell | |
<< Önceki Sayfa 7 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
pilotcuk
Üye Kayıt Tarihi: 27/10/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1228 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 09:40 |
Gerçekten single aciton olayı çok güzel.Double action da böylesine çizgiler elde etmek gerçekten çok zor.şimdiye kadar 2 makette uyguladım gerçi ama.Rahmi abi ellerine sağlık çok güzel ilerliyor.Gölgelendirme çok güzel olmuş.Ben bu uçağın kıbrıs barış harekatında kullanılan versiyonunu yapmak istiyorum.verdiğiniz linkte bir uçakta görülüyor.Hava alığının üstünde kıbrıs resmi var.Dekal basmak zor olabilir belki ama çok güzel bir model olur doğrusu.Finishi merakla bekliyorum...
|
|
I feel the need The Need for Speed...
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 09:51 |
Aslında cihazlarımız aynı marka, aynı kafa Melih, sadece tetiği çekili tutmamak uzun süreli çalışmalarda daha konforlu :)
Kıbrıs versiyonu yapmak için bu kiti yedekle. O dekalin detayı bulunur sen yaparken. |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 10:04 |
Melih double actionda şayet iğneyi memeyi tam kapatmıyacak şekilde bir iki deneme ile istediğin kalınlığı elde edip yerine sabitlersen single action gibi kullanabilirsin ;)
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 10:24 |
Tetik kilidi olması lazım double action tabancalarda.
|
|
pilotcuk
Üye Kayıt Tarihi: 27/10/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1228 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 10:43 |
Orjinalini yazan: oy61
Melih double actionda şayet iğneyi memeyi tam kapatmıyacak şekilde bir iki deneme ile istediğin kalınlığı elde edip yerine sabitlersen single action gibi kullanabilirsin ;) mantıklı aslında.Bir de İdris bey kullandığım airbrush badger 100 G tetik kilidi nasıl oluyor bu icadın.İşime fazlasıyla yarayacak bir şey gerçekten... |
|
I feel the need The Need for Speed...
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 10:49 |
Ben sprite kullanıyorum.
Çok basit ve etkili bir kilidi var. Kazara geri çekmediğiniz sürece problem yaratmıyor. |
|
Muratti
Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 16:26 |
Orjinalini yazan: akhilleus
Orjinalini yazan: Muratti
Biraz fazla hırpalanmış görünüyor sanki?? Yağmur akıntıları harika durmuş ama geri kalanı sanki korozyona fazla uğramış gibi duruyor. Bu uçağı aktif görev değil de müze bahçesinde hayal ederseniz OK de diğer türlü azıcık yani... Neyse işinize karışmayayım... Karışın mümkünse :) Amaç zaten testi kırılmadan müdahale edilsin. Parlak vernikten sonra gördüklerinizin yarısı kaybolup gidecek zaten. Maket neredeyse parlak biteceği için biraz abarttım. Bakalım dekalden sonra düzeltme ve daha da eskitme olabilir :) Bu arada şu linkteki uçaklara bakacak olursak pek de abartmamışım sanki? Özellikle havada iki tane yanyana uçarken olan foto. Evet resimlere bakılınca haklısınız. (Bu arada belli ki o uçaklar hiç teftişe çıkmamış. :) )Parlak vernik fikrini değerlendirmekte fayda var; ben sizden bu tüyoyu almasaydım doğrudan yarı mat (satin) atardım bu tarz bir durumda. Bir dahakine sizin tekniği deneyeceğim. |
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 19:11 |
Ambargo dönemi görev yapmış uçaklar, yanlış bilmiyorsam bu nedenle F-102'leri en erken emekli eden hava kuvvetleri bizimki.
Yalnız şu aşamada bahsi geçen parlak vernik dekallerde parlamayı önlemek, sonrasında bir kat daha dekallerin üzerini kaplamak için. Sonrasında ölçeğe uygun bir parlaklıkta bitirmeyi düşünüyorum. |
|
özgür taşkıran
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17/10/2005 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 123 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 01:49 |
Rahmi Bey,
Ellerinize sağlık modeliniz çok güzel oluyor. Kirletmeyi bence kararında uygulamışsınız. Fakat bu uçakların parlak (GLOSS)boyasının kısa bir süre içinde yarı parlak (SEMI GLOSS) olduğuna dair bazı bilgiler var (Bültenin ilgili sayısı) hatta bazı arkadaşlar tamamen mat boyanmasının bile doğru bir yaklaşım olabileceğini savunuyorlar. Herkesin kendi yorumu tabii. Sonucu merakla bekliyorum.Kolay gelsin. |
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 02:14 |
Özgür Bey,
Teşekkür ederim. İlgili bülten benim için efsane konumunda, ismi var kendi yok :) Tarayıcı şart değil fotoğrafı bile yeterli olacaktır ki dekaller de bitmek üzere. Buraya eklenirse bu başlıktan gaza gelip yapacak arkadaşlara bir faydası olur. İncelediğim fotolarda uçak ne kadar parlaksa o kadar yapmayı düşünüyorum. Sonuçta dönüşü olan bir uygulama, sonuca bakarız, gelen eleştirilere göre karar veririz. |
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 05:16 |
Dekaller bitmek üzere, tamamlanmış taraftan bir poz...
|
|
pilotcuk
Üye Kayıt Tarihi: 27/10/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1228 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 05:56 |
ooooooo dehşettttt olmuş rahmi abi.Harikasın...
Dekalleri kendin mi çizdin acana rahmi abi yoksa kitten çıkan dekalleri mi kullandın? |
|
I feel the need The Need for Speed...
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 05:59 |
Sağol :) Forslar, bayraklar Turkuaz Dekal, kalanı kitten çıkan.
|
|
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 06:36 |
Beeeh olmamış bu. Fazla güzel :) (kitin bir yerine nazar boncuğu koy bak benden söylemesi)
|
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
shaw
Üye Kayıt Tarihi: 21/03/2006 Konum: İzmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 513 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 08:37 |
Rahmi abi naptın yav abovv acayip gaza geldim bi tanede ben mi yapsam mı ki ne? :D:D:D MAŞALLAH X41 :P
|
|
////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////
|
|
Muratti
Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 14:19 |
Hocam ne diyeyim ? Mahcup ettiniz beni !!
Böyle eserler çıksın da ben mahcup olayım... Bravo !! Elinize sağlık. |
|
KursadA
Üye Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 14:53 |
Orjinalini yazan: akhilleus
Ambargo dönemi görev yapmış uçaklar, yanlış bilmiyorsam bu nedenle F-102'leri en erken emekli eden hava kuvvetleri bizimki. Zaten kullanan topu topu iki hava kuvveti Yunanistan ve Turkiye) var ABD disinda. Yunanistan da bizimle asagi yukari ayni zamanda hizmetten cikardi. Ambargodan cok ucagin zaten 1970'lerin basinda hemen hemen tamamen demode olmasi ile ilgisi var. Zaten kuyruk kodunun ilk hanesindeki "O" (sifir degil) da "obsolete", yani "demode" kelimesinin ilk harfi. Guzel olmus maketiniz, elinize saglik. |
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 19:30 |
1960'ların ikinci yarısında Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterinde gece ve kapalı havalarda görev yapabilecek, radarlı önleme gerçekleştirecek uçak ihtiyacı hissediliyor. SSCB tehditi, Kıbrıs kaynaklı Yunanistan'la sıcak ilişkiler nedeniyle Türk hava sahasında 24 saat etkin korunma ihtiyacı duyuluyor.
Malum dönemde Hava Kuvvetleri'nin envanterinde F-5 (radarsız) ve F-104 (radarlı ancak 1980'lere oranla çok daha kısıtlı sayıda) mevcut. F-100, F-84Q/F gibi uçakları saymıyorum bile... Aradaki boşluğun F-102'lerle kapatılacağına inanılıyor. Klasik Amerikan askeri yardımları ile uçaklar envantere alınıyor. Ancak uçakların çoğunun radarlarındaki arızalar giderilemiyor. Türkiye'ye gelen uçakların uçuş saatlerinin yüksek. Sık sık arızalar, uçakların verimli kullanılmasını engelliyor. 1974'den itibaren envantere girmeye başlayan F-4 uçaklarıyla birlikte F-102'lere yol gözüküyor. Zaten bakıldığında F-102'den sonra geliştirilen F-106'nın uzun yıllar ABD'de hizmette kalındığı görülüyor. F-102'nin benim açımdan bir başka favori özelliği ise askerliğimi yaptığım Isparta'daki 40'ncı Piyade Er Eğitim Alayında kullanılmayan 1500 metrelik pistin hemen yanında duran bir örneğiydi. Üzerine kazınan "şafak bilmem kaç" yazılarıyla haşat olan uçağa bakarak uzak kaldığım ev, havacılık, maket gibi konular hakkında iç geçirirdim :) Düzenleyen tozbek |
|
<< Önceki Sayfa 7 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |